Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Rafet
dc.contributor.authorGilik Güleç, Düriye
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:13Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:13Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666633
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının Öğretmenlik Meslek Bilgisi (ÖMB) derslerine ilişkin görüşlerinin cinsiyet, branş, anne-baba eğitim düzeyi, anne-baba mesleği ve öğretmenlik mesleğini tercih sırası değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 öğretim yılı bahar döneminde Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ) Eğitim Fakültesi'nde ve Sürekli Eğitim Merkezi Pedagojik Formasyon Programı'nda öğrenim gören 396 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Yüksel (2009) tarafından geliştirilen ?ÖMB Dersleri Ölçeği? ile toplanmıştır. Verilerin analizi, SPSS programı ile yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, MANOVA ve ANOVA kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının ÖMB derslerine ilişkin görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu görülmektedir. Öğretmen adaylarının ÖMB derslerine ilişkin görüşleri cinsiyet ve branş değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Kadın öğretmen adaylarının ÖMB derslerine ilişkin görüşleri, erkek öğretmen adaylarının görüşlerine göre daha olumludur. Sağlık branşındaki öğretmen adaylarının ÖMB derslerine ilişkin görüşleri Türkçe, İlköğretim matematik, Sınıf, Beden Eğitimi ve Spor, BÖTE, Müzik, İngilizce, Kimya-Biyoloji branşlarındaki öğretmen adaylarının görüşlerine göre daha olumludur. Müzik branşındaki öğretmen adaylarının ÖMB derslerine ilişkin görüşleri ise; Tarih-Coğrafya, Okulöncesi, Resim branşlarındaki öğretmen adaylarının görüşlerine göre daha olumsuzdur. Ayrıca Pedagojik Formasyon Programında öğrenim gören öğretmen adaylarının ÖMB derslerine ilişkin görüşleri, Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının görüşlerine göre daha olumludur. Yeni ve benzer çalışmalarda öğretmen adaylarının ÖMB derslerine ilişkin görüşleri gözlem ve görüşmeler yoluyla daha ayrıntılı bir şekilde incelenebilir.Anahtar SözcüklerÖğretmenlik Mesleği, Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri, Öğretmen Yetiştirme
dc.description.abstractThis study aims to determine whether pre-service teachers? perceptions on the teaching certificate courses differ significantly in terms of variable of gender, field, education level of mother-father, occupation of mother-father and preference order or not. In this study, descriptive survey model was used. Study group consisted of 396 pre-service teachers who have been studying at Mehmet Akif Ersoy University Faculty of Education and Continuous Education Research and Application Center in 2012 spring semester. Data of the study has been obtained with a questionnaire, ?ÖMB Dersleri Ölçegi? which was developed by Yüksel (2009). The data was analyzed with SPSS package program. Frequency, percentile, arithmetic mean, standard deviation, t-test, MANOVA and ANOVA were used for data analysis.According to results of the study, pre-service teachers? views on the teaching profession courses are positive in general. Pre-service teachers? perceptions on the teaching certificate courses are significantly differ in terms of variable gender and field. Female pre-service teachers? views are more positive than males?. Perceptions of pre-service teachers who have been studying at Health Program are more positive than Turkish Education, Elementary Math, Elementary Education, Physical Education and Sports, CEIT, Music, The English Language Teacher education, Chemistry- Biology departments. Perceptions of pre-service teachers who have been studying at Music Education Teaching Program field on teaching certificate courses are more negative than History-Geography, Early Childhood, Art fields. Moreover, views of pre-service teachers who have been enrolled to Pedagogical Formation Program on teaching certificate courses are more positive than pre-service teachers who have been studying at Faculty of Education. Pre-service teachers? perceptions can be examined in new and similar studies with the methods of observation and interview.KeywordsTeaching Profession, Teaching Profession Courses, Teacher Trainingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının öğretmenlik meslek bilgisi derslerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of pre-service teachers perceptions on the teaching certificate courses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmPedagogical content knowledge
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmPedagogical formation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmProfessional course
dc.identifier.yokid440966
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid322244
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess