Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Kenan
dc.contributor.authorGürel, Nurhayat
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:13Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:13Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666630
dc.description.abstractAraştırmanın temel amacı, ilköğretim 7. Sınıf matematik öğretiminde performans görevlerinin öğrencilerin matematik dersindeki başarı ve tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma, bir ilköğretim okulunun 7.sınıf düzeyinden biri deney biri kontrol grubu olmak üzere kura ile atanmış iki şubesiyle yapılmıştır. Deney grubunda 11 kız, 12 erkek, kontrol grubunda ise 10 kız, 11 erkek öğrenci bulunmaktadır.Araştırmanın nicel verileri, araştırmacının geliştirdiği ?Matematik Başarı Testi? ve Baykul'un (1990) geliştirdiği ?Matematik Tutum Ölçeği?nin deney ve kontrol grubuna hem deney öncesi hem de deney sonrasında uygulanmasıyla elde edilmiştir. Araştırmanın nitel verileri ise öğrencilerin yazılı olarak tuttukları günlüklerin çözümlenmesi sonucunda ortaya çıkmıştır. Deney grubunda işe koşulan performans görevlerinin, araştırmanın bağımlı değişkenleri üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla ilişkisiz gruplar t testi uygulanmıştır.Yapılan analizler sonucunda performans görevlerinin kullanıldığı deney grubundaki öğrenciler ile öğretmen kılavuz kitabına dayalı olarak oluşturulan öğretme-öğrenme ortamlarının kullanıldığı kontrol grubundaki öğrencilerin matematik başarı puanları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Ancak matematik tutum puanları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Bu sonuca göre deney grubunda uygulanan performans görevi kontrol grubunda uygulanan öğretme-öğrenme durumlarına göre öğrenci matematik başarılarını artırmada daha etkili olmuştur.Deney grubundaki öğrencilerden toplanan nitel verilerin analizi ile elde edilen sonuçlara göre de öğrencilerin öğretme-öğrenme sürecinde performans görevi kullanılmasının öğretme ortamını eğlenceli hale getirdiği, etkinlikleri yapmaktan zevk aldıkları, mutlu oldukları ve kalıcı öğrenme, sorumluluk, kendine güven, grupla çalışma becerisi gibi olumlu davranışlarını pekiştirdiği belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effects of performance task on seventh grade students? math achievement and attitudes towards mathematics. Quasi experimental design with pre-test and post-test of control group was utilized for this study. This study was conducted in two seventh grade classes which were randomly selected from a public school. In the group of experiment 11 of the students were girls, 12 of them were boys. However, in the group of control 10 of the students were girls and 11 them were boys.Quantitative data were collected from two scales which were applied before and after the instruction process. In order to evaluate students? math achievement Math achievement test which was developed by researcher was implemented. Students? attitudes towards mathematics were determined by Baykul?s (1990) Attitudes Towards Mathematics Scale. Qualitative data of the study were the result of the dairy of the students in experiment group. The effect of experimental process on dependent variables of the research was tested by using t-test analysis.Results showed that performance task instruction had a significant effect on experimental group students? math achievement and attitudes towards mathematics. In addition there was significant difference between experimental and control groups in terms of math achievement. However, the experimental and control groups did not differ between students? attitudes towards mathematics. Result of the study showed that instruction which were designed with performance task have been more effective than instruction based on the Elementary Education Mathematics Program on math achievement.Qualitative data analysis showed that according to the students? opinion; instruction which were designed with performance task brought fun to the teaching environment, students enjoy while doing activities, reinforce positive behavior such as lasting learning, responsibility, self-confidence, working with group.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePerformans görevlerinin öğrencilerin matematik başarısına ve tutumuna etkisi
dc.title.alternativeThe effects of performance task on students math achievement and attitude towards mathematics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmPerformance task
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid436197
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid322247
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess