Sınıf öğretmenlerinin matematik özel alan yeterlikleri ile ilgili görüşlerinin analizi
dc.contributor.advisor | Tomul, Ekber | |
dc.contributor.author | Gülteke, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:50:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:50:12Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666628 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin matematik özel alan yeterlilikleri ile ilgili görüşlerinin analizini amaçlamaktadır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma, 2011-2012 eğitim ?öğretim yılında Manisa ili merkezinde görev yapan 73 sınıf öğretmenin görüşlerine dayalı olarak yapılmıştır. Elde edilen ham veriler, veri setine dönüştürülmüştür. Veriler matematik öğretmeni matematik özel alan yeterlikleri için belirlenen tema ve standartların sınıf öğretmenlerine göre uyarlanması ile oluşan tema ve standartlara göre analiz edilmiştir.Sınıf öğretmenleri;1.Matematik özel alan bilgisi kapsamında en çok ilköğretim matematik müfredatı ve ilgili ileri matematik konularını derinlemesine bilmeye vurgu yaparken, en az ise ilköğretim müfredatındaki temel konu ve kavramların gerçek hayattaki uygulamasını bilme,2.Matematik öğretimi ve öğrenimi kapsamında en çok matematik dersinde öğrenmeye uygun ortam oluşturabilmeye vurgu yapılırken en az ise matematik dersinde ölçme değerlendirme tekniklerini kullanabilme,3.Matematiğe yönelik inanç, tutum ve değerler kapsamında en çok matematik öğretim sürecine yönelik olumlu tutum, inanç ve değerlere sahip olmaya vurgu yapılırken, en az ise matematiğe ve matematik öğrenme sürecine yönelik tutum ve değerlere,4.Mesleki gelişim kapsamında en çok öz-değerlendirme yapabilme ve mesleki gelişim sağlayabilme boyutuna vurgu yaparken, en az ise diğer eğitimci ve akademisyenlerle işbirliği yapmaya,vurgu yapmışlardır.Sınıf öğretmenleri; matematik konularını yaşamla ilişkilendirerek öğretme, problemleri belirleme, ortaya atma ve sorunların birden fazla çözüm yolu olduğunu bilme, ders anlatımında öğrencilerin seviyesini göz önüne alması, öğrencilerin matematik korkusunu bastırmasına yardım etme, öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları bilip dikkate alma gibi matematik özel alan yeterliliklerine sahip olmalıdırlar.Sonuçlara dayalı olarak eğitim fakültelerinde matematik öğretimi konusunda uygulamaya ağırlık verilmeli, konular gündelik hayatla ilişkilendirilmeli, matematik korkusunun yenilmesi için ilgili birimlerle işbirliği yapılmalıdır. | |
dc.description.abstract | This study is aimed to analyze classroom teachers views related to Mathematics Special Field Competencies. The study is a survey study. Semi-structured interview form was used as a data collection tool. The study was carried out with 73 classroom teachers in the city province of Manisa in 2011-2012 educational year. The gathered raw data was transformed into data set. Data was analyzed with respect to themes and standards that were adapted from mathematics teacher special content competencies into classroom teachers.In the findings of this study classroom teachers mostly emphasized;1.Within the concern of mathematics special content knowledge, they made greater emphasize on knowing elementary school mathematics curriculum and advanced mathematics curriculum concepts in detail, a few emphasize was made on knowing applications of basic concepts and subjects of elementary school in real life.2.In the concern of mathematics teaching and learning; they made greater emphasis on arranging suitable environment for learning mathematics and a few emphasis was made on knowing measurement and evaluation techniques in mathematics lesson.3.The concerns related to belief, attitude and values through mathematics, they made greater emphasis on positive attitude, belief and values related to mathematics teaching period, on the other hand the less emphasis was made on attitude and values related to mathematics and mathematics learning period.4.In the concern of professional development, the most emphasis was made on making self-evaluation and providing professional development dimension, the least emphasis was made on cooperation with other academicians and educators.Classroom teachers should possess the special content competencies like teaching mathematics by linking the concepts with real life situations, identifying and propounding problems, knowing that there are more than one solution of the problems, considering students? levels in teaching the content, helping students to suppress students? fear in mathematics, knowing and considering individual differences among students.Based on the findings, in educational faculties applications related to teaching mathematics should be enhanced, classroom teachers should link the subjects with real life, and they should cooperate with related units in terms of suppressing students? fear in mathematics. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin matematik özel alan yeterlikleri ile ilgili görüşlerinin analizi | |
dc.title.alternative | The analysis of elementary teachers views related to mathematics special content competencies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Professional competence | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematical skill | |
dc.subject.ytm | Pedagogical content knowledge | |
dc.subject.ytm | Private sphere | |
dc.subject.ytm | School teachers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.identifier.yokid | 437654 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 322245 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |