5E modelinin ilköğretim 6.sınıf fen ve teknoloji dersine ilişkin akademik başarı ve tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Taşlıdere, Erdal | |
dc.contributor.author | Yurt, Yunus | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:50:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:50:12Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666627 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada; ilköğretim ikinci kademedeki 6. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde ?Işık ve Ses? adlı ünitenin öğretiminde kullanılan yapılandırmacı 5E Öğrenme Modeli ile geleneksel yöntemin ve cinsiyetin öğrencilerin başarı ve tutum kazanımlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. 5E Öğrenme Modelinin Fen ve Teknoloji derslerinde kullanılmasının öğrencilerin başarı ve tutum kazanımlarına ne derece katkı sağladığı, kullanılan yöntemin etkisinin cinsiyete göre değişip değişmediğinin araştırılması önemli görülmüştür.Çalışma betimsel bir araştırma olup, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Öğrencilerin ?Işık ve Ses? ünitesindeki başarı ve üniteye karşı tutum kazanımlarını değerlendirmek amacıyla ?Işık ve Ses Ünitesi Başarı Testi? ve ?Işık ve Ses Tutum Ölçeği? kullanılmıştır. Başarı testi ve tutum ölçeği araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Çalışmada kullanılmak üzere çeşitli öğrenim ve öğretim materyalleri hazırlanmış ve uygulamayı gerçekleştirecek öğretmenler çalışma hakkında bilgilendirilmiştir.Çalışma, 2010-2011 akademik yılında 2 öğretmen, 4 sınıf ve toplam 128 6.sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Her öğretmenin iki sınıfı ve bu iki sınıftan biri kontrol, diğeri deney grubu olarak kullanılmıştır. ?Işık ve Ses Ünitesi Başarı Testi? ve ?Işık ve Ses Tutum Ölçeği? tüm çalışma gruplarına iki farklı öğretim yönteminin etkisini karşılaştırmak için ön test ve 6 haftalık bir süreç sonunda son test olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15 istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Problemler çerçevesinde kurulan hipotezlerin test edilmesi için, başarı ve tutum fark puanları iki faktörlü MANOVA istatistiksel tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. İstatistiksel sonuçlar 5E Öğrenme Modeli'nin öğrencilerin akademik başarı ve tutum kazanımlarına anlamlı bir etkisinin olduğunu fakat cinsiyetin başarı ve tutum kazanımlarına anlamlı etkisinin olmadığını göstermiştir. 5E Öğrenme Modeli öğrenci başarısı açısından incelendiğinde; klasik yöntem ve teknikler, ezberci bireylerin yetişmesine neden olmakta, öğrencilerde oluşmasını istediğimiz sorgulayıcı kişiliğin ortaya çıkmasını engellemektedir.Anahtar Sözcükler: 5E Öğrenme Modeli, Akademik Başarı ve Tutum, Fen ve Teknoloji | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to investigate the effects of the 5E Method and gender on 6th grade students' achievement and attitude gains toward `Light and Sound` in science and technology course. Thus, it was considered important to determine to what extent using the 5E Learning Model in Science and Technology courses contributes to students' achievement and attitude gains and whether the effect of the method changes or not according to gender.The study is a quantitative research and pre-test-post test control group quasi-experimental design was used. In the study, Light and Sound Unit Achievement Test and Light and Sound Attitude Scale were used in order to assess students? achievement gains in the Light and Sound unit and attitude gains towards the unit. The achievement test and attitude scale were developed by the researcher. A variety of learning and teaching materials were prepared to be used in this study and the teachers were informed about the application of the study.The study was conducted in 2010-2011 academic year with 2 teachers, 4 classes and a total of 128 6th grade students. Every teacher had two classes and either of the them was used as control group and the other one as experimental. ?Light and Sound Unit Achievement Test ` and `Light and Sound Attitude Scale ` were administered as pre-test and post-test at the end of six weeks treatment period to all study groups to compare the effect of two different teaching methods. The obtained data were analyzed using SPSS 15 statistical software package.For the testing of hypothesis established within the framework of problems, achievement and attitude gain scores were analyzed using two-factor MANOVA statistical technique. Statistical results showed that 5E Learning Model had a significant effect on students' academic achievement and attitude gains. The results also showed that the effect of gender had no effect on achievement and attitude gain scores. When the 5E learning model is analyzed in terms of students? achievement: the classical methods and techniques lead to upbringining of rote individuals and prevent the emergence of inquisitive personality that we wish the students have.Keywords: 5E Learning Model, Academic Achievement and Attitude, Science and Technology | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 5E modelinin ilköğretim 6.sınıf fen ve teknoloji dersine ilişkin akademik başarı ve tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | Effect of model 5E on 6th grade elementary students' achievement and attitude in science and technology course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | 5E Model | |
dc.subject.ytm | Constructivist teaching method | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.identifier.yokid | 436637 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 322246 | |
dc.description.pages | 185 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |