Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Kenan
dc.contributor.authorBozkurt, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:12Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:12Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666626
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim 6. , 7. ve 8. sınıf matematik dersi öğretim sürecinin nasıl gerçekleştiği betimlenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan gözlem tekniği kullanılmıştır. Araştırmada, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Burdur ili merkezinde görev yapan 14 matematik öğretmeni en az 1 ders saati gözlenmiştir.Çalışmaya gönüllü olarak katılan matematik öğretmenlerinin sınıflarında araştırmacı ve eğitim fakültesi matematik öğretmenliği 4. sınıf öğretmen adayları gözlem yapmıştır. Araştırmacı ve öğretmen adayları bu gözlemlerinde 18 maddeden oluşan yapılandırılmış gözlem formu kullanmıştır. Ayrıca araştırmacı matematik dersi öğretim sürecini yazılı olarak kayıt altına almıştır. Araştırmacı ve öğretmen adaylarının yapılandırılmış gözlem formunu kullanarak yaptıkları gözlemlerin frekans ve yüzdeleri belirlenmiştir. Araştırmacının yazılı olarak yaptığı genel gözlemlerden elde edilen nitel verileri ise betimsel olarak analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizi sonucunda matematik dersi öğretim süreci; giriş, gelişme, sınıf yönetimi ve sonuç etkinlikleri temalarına ayrılmıştır.Giriş ve gelişme etkinliklerinde öğretmenlerden beklenen etkinlikleri etkili bir şekilde sergilemedikleri belirlenmiştir. Öğretmenlerin sınıf yönetimi temasına ilişkin yaptıkları davranışlar etkileşim ve öğrenme ortamını düzenleme alt temalarına ayrılmıştır. Alt temalarda öğretmenlerin genel olarak tek taraflı etkileşimi tercih ettikleri belirlenmiştir. Yine öğretmenlerin öğrencileri tehdit etme, uyarma, korkutma, sindirme gibi olumsuz etkileşime neden olan davranışlar sergiledikleri belirlenmiştir. Öğretmenlerin çoğunluğunun sınıflarındaki oturma düzenlerinin arka arkaya sıralı (konferans sistemi) biçiminde olduğu gözlenmiştir. Öğretmenlerin sonuç etkinliklerinde kalıcılığı ve transferi sağlamak için daha çok ev ödevi verdikleri belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Matematik Öğretimi, Öğretme-Öğrenme Süreci, Öğretim Sürecinin Betimlenmesi
dc.description.abstractIn this study, it was described that how teaching process of 6,7, 8th grades math lesson occured in primary school. In the study, observation technique, which is one of the qualitative research methods, was used. In the study, 14 Math teachers who work in the city center of Burdur in 2010-2011 academic year were observed at least one-lesson duration.Researcher and 4th grade teacher candidates of mathematics teaching at Faculty of Education made observations in the classrooms of teacher of mathematics who participated the study voluntarily. Researcher and teacher candidates used structured observation form which was 18 items in these observations. Furthermore, researcher recorded the teaching process in written. The frequencies and percentages of the observations ,which the researcher and the teacher candidates made by using structured observation form, were represented. As for qualitative data which the researcher obtained from written general observations were analyzed descriptively. As a result of qualitative analysis, mathematics teaching process was divided into themes of introduction, development, result and classroom management activities.In the introduction and development activities, it was determined that teachers did not display the expected activities effectively. Teachers? behaviours concerning the classroom management theme were divided into sub-themes of interaction and learning environment. It was found that generally teachers preferred unilateral interaction in sub-themes. Also it was found that teachers had bad attitudes against students which causes negative interaction such as threat, warning, intimidation, suppression. It was observed that seating arrangement of most of the teachers? classroom was back to back (conference system). It was found that teachers gave more homework in order to provide transfer and permanence in result activities.Keywords: Teaching of Mathematics, Teaching-Learning Process, Description of Teaching Processen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleİlköğretim 6. , 7. ve 8. sınıflarda matematik dersi öğretim sürecinin betimlenmesi
dc.title.alternativeThe description of mathematics lesson teaching process at 6th, 7th and 8th grades in primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmTeaching processes
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid435516
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid322250
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess