Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Kenan
dc.contributor.authorAkin, Fatih
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:11Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:11Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666625
dc.description.abstractBu araştırmada okul içi ve okul dışında yapılan öğretme-öğrenme etkinliklerinin öğrenci başarısında anlamlı fark yaratıp yaratmadığı belirlenmiştir. Araştırma yaklaşımı tarama modeli olarak benimsenmiştir. Araştırma kapsamında Burdur il merkezi ve ilçelerindeki toplam 43 lisenin 39'unda 3909 öğrenciden 2890'ına ulaşılarak bilgi alma formu uygulanmıştır. Uygulanan bilgi alma formundan eksik ve yanlış doldurulmuş 315 form değerlendirme dışında bırakılmıştır. Verilerin analizi, SPSS paket programında yapılmıştır. Frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapmaları belirlenen verilerin karşılaştırılmasında tek yönlü ANOVA ve Kruskal-Wallis H ile Mann Whitney U testleri kullanılmıştır.Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre, araştırmaya katılan öğrencilerin yaklaşık %89'u okul dışı ek çalışmalara katılmaktadır. Bu sonuç öğrenci ve velilerin okul öğrenmelerini başarı için yeterli görmediği biçiminde yorumlanmıştır. Öğrencilerin özel ders almaları, etüt çalışmalarına katılmaları ve dershaneye gitmeleri başarılarını anlamlı derecede artırmaktadır. Dershaneye giden öğrencilerin başarısı okul dahil olmak üzere diğer etkinliklere katılan öğrencilerin başarısından anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Öğrencilerin ek çalışmalara düzenli olarak ve özellikle 8. sınıf düzeyinde katılmaları öğrencilerin başarılarını artırmaktadır. Okul dışı öğrenmelerin öğrenci başarısını anlamlı derecede artırdığının ortaya çıktığı bu araştırmada okul öğrenmelerinin niteliğinin artırılması için gerekli önlemlerin alınması bir öneri olarak sunulmuştur.
dc.description.abstractIn this research, it was determined that teaching-learning programmes which were made out of the school and in the school make meaningful difference or not. The research approach was considered as a combing model. The forms were applied to 2890 ones in 3909 students and 39 ones in 43 high schools. 315 forms in which were filled lack and wrong weren?t eveluated. The data analysis was made in SPSS packet programme. In the comporision of data whose frequency, mean and standart deviation were determined, single-track ANOVA, Kruskal-Wallis H and Mann Whitney U tests were used.According to the findings of the analysis, %89 of the students have been participating in additional works outside of the scholl.This conclusion explicated that student and walis saw that the school learnings aren?t enough for success. Taking private lessons, attending the preliminary studies and going to specialized courses raise the achievements of the students meaningfully.It was found that students who go to courses are more successful significantly than the students who participate to the other activities. The students who attending the additional works regularly and especially attending at the level of eight grade have increased their achievements. In this research, it is appeared that the out-school learnings increased the achievements of the students and taking necesary measures for raising the quality of the school was offered as a suggestion.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul içi ve okul dışı öğrenmelerin öğrenci başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of the learnings in the school and out of the school to the student achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning environment
dc.subject.ytmExtracurricular activities
dc.subject.ytmSchool life
dc.identifier.yokid435334
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid322251
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess