Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdaşlı, Kürşat
dc.contributor.authorAkdağ, Selma
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:07Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:07Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666605
dc.description.abstractSağlığımız açısından faydalı olan, sofralarımızda çoğunlukla yer alan süt ve sütürünleri Burdur içinde önemli gelir kaynağını oluşturmaktadır. Üretimden sontüketiciye kadar birçok aşamadan geçen süt ve süt ürünlerinin araştırmada yer alankısmı ise pazarlama sorunları bölümüdür.Bu çalışmanın amacı Burdur'da bulunan süt ve süt ürünleri imalat işletmelerininpazarlama işlevini ve pazarlama sorunlarının tespit edilmesini sağlamaktır. Aynızamanda pazarlama işlevi, imalat işletmeleri, KOBİ ve KOBİ'lerde pazarlama sorunlarıile de ilgili teorik bilgi verilmektedir.Yapılan çalışmada Burdur'da bulunan birçok süt ve süt ürünleri imalatı ileuğraşan işletmelerin olduğu görülmüştür. Bu işletmelerden 7 tanesinin aktif olarakfaaliyet gösterdiği belirlenmiştir. Diğer işletmeler çeşitli sebeplerden dolayı üretimidurdurduğunu, farklı sektörlere geçildiğini ve sadece süt toplama merkezi olarakfaaliyet gösterdiklerini ifade etmişlerdir.Burdur da yapılan bu çalışmada, süt ve süt ürünleri imalat işletmelerinin üretimaşamasında, fiyat aşamasında, dağıtım aşamasında, tutundurma aşamasında ve genelpazarlama çerçevesinde sorunların olup olmadığı araştırılmıştır. Yapılan buaraştırmanın sonucunda süt ve süt ürünleri fabrikalarının hammaddenin yetersiz olduğu,sütün kalitesinin düşük olduğu, fiyat rekabetinin yüksek olduğu söylenmiş ve bayilerinsürekli hediye istemelerinden, müşteri memnuniyetinin zor olmasından kaynaklananproblemlerin yaşandığı belirtilmiştir.Çalışmanın sonucunda Burdur'da bulunan süt ve süt ürünleri imalatişletmelerinin pazarlama sorunlarına yönelik öneriler sunulmuştur.Anahtar kelimeler: Burudur, pazarlama, KOBİ, süt ve süt ürünleri, pazarlama problemleri.
dc.description.abstractMilk and milk products, which are beneficial in terms of our health and appear mostlyin our meal are important sources of income in Burdur. Marketing is the part ofresearch that involves milk and dairy products that pass through many stages fromproducers to end consumers.The aim of this study is to ensure that the marketing function and marketing problemsof milk and milk products manufacturing businesses in Burdur aredetected.Also,research gives theoretical informations about marketing functionmanifacturing operations,SME and SME's marketing problems .According to work,there are many businesses that engage in manifacturing of milk andmilk products in Burdur.It was identified that 7 of these businesses were actively inservice.Other businesses have stated that they stopped their production due to variousreasons, passed to different sectors and were active only as milk collection centers.In this study carried out in Burdur, it was investigated whether manifacturing operationsof milk and milk productions have problems in the production phase, price phase,distribution phase, promotion phase and as the part of general marketing. As a result ofthis research,operators mention that milk and milk products factories have inadequateraw materials, low quality milk, high price competitiveness, and also have problems thatdepending on dealer's gift request and difficult customer satisfaction.At the end of the work,there are suggestions for marketing problems of manifacturingbusinesses of milk and milk productsKey words : Burdur, marketing, SME, milk and milk products, marketing problems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBurdur süt ve süt ürünleri imalat işletmelerinin pazarlama sorunlarının tespitine yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeA research on the determination of marketing problems of Burdur dairy and milk products manufacturing establishments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMilk products
dc.subject.ytmMilk
dc.subject.ytmProduction companies
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmBurdur
dc.identifier.yokid10138092
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid452052
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess