Show simple item record

dc.contributor.advisorDal, Nil Esra
dc.contributor.authorSari, Sema
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:01Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:01Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-12-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666577
dc.description.abstractGünümüzde küreselleşme ve teknolojinin de etkisiyle dünyadaki birçok şeyde olduğu gibi tüketimde de benzeşmeler ve yakınlaşmalar artmaktadır. Bununla birlikte bazı tüketiciler, kendi ülkelerinin ekonomilerini, kültürlerini ve işletmelerini korumak amacıyla ithal ürünler yerine yerli ürünleri tercih etmektedirler. Bu durum tüketici etnosentrizmini ortaya çıkarmaktadır. Etnosentrik olan tüketiciler, önceliği yerli ürünlere vererek olabildiğince ithal ürünlerden kaçınmaktadırlar. Bazı uluslar önceden ya da halen başka uluslarla yaşadıkları ekonomik, politik ve savaş ile ilgili husumetleri satın alımlarına da yansıtmaktadırlar. Tüketici husumeti olarak adlandırılan bu durum, geneli kapsamak yerine, husumet yaşanan ülkenin/ülkelerin ürünlerine yönelik olmaktadır ve tüketici tercihlerini etkilemektedir. Tüketiciler, husumet besledikleri ülkenin ürünleri yerine diğer alternatifleri seçmeye gayret göstermektedir.Farklı kuşaklardan olan, farklı özellikleri, tercihleri, hayat görüşleri, hayatı algılama biçimleri ve yaşam tarzları olan tüketiciler, husumet yaşadıkları ülkelere karşı farklı husumet düzeylerine sahip olabilirler. Bu durum onların satın alma niyetleri ve satın alma tercihlerinde farklılıklar oluşturabilir. Bu çalışma, Türk tüketicilerinin Doğu Türkistan'da yaşanan olaylardan ötürü Çin ürünlerine karşı besledikleri husumetten dolayı tepkileri ve bununla birlikte yerli ürünlerin tercihi konusunda etnosentrik davranışları ile bu durumların kuşaklar arasında farklılık oluşturup oluşturmadığı tespit edilmeyi amaçlamaktadır. Araştırma sonucunda X kuşağının satın alma niyeti üzerinde sırasıyla milliyetçilik, yerli ürün tercihi, savaş husumeti ve ürün yargısının; Y kuşağının satın alma niyeti üzerinde sırasıyla ürün yargısı, milliyetçilik ve yerli ürün tercihinin; Z kuşağının satın alma niyeti üzerinde ise sırasıyla milliyetçiliğin ve yerli ürün tercihinin etkili olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractToday, with the influence of globalization and technology, as in many things in the world, similarities and convergence are increasing in consumption. However, some consumers prefer domestic products instead of imported any in order to protect their economies, cultures and businesses. That leads to consumer ethnocentrism. Ethnocentric consumers avoid imported products as much as possible by giving priority to domestic products.Some nations also reflect economic, political and war-related animosities that they already have with other nations to their purchasing behaviors. This situation, which is called consumer animosity, is specific to the products of the country or countries with existing animosities instead of a general behavior and affects consumer preferences. Consumers try to choose alternative products instead of purchasing the products of countries that they have animosities against.Consumers of different generations, with different characteristics, preferences, views of life, ways of perceiving life and lifestyles, may have different animosity levels against the countries against which they have animosities. This may create differences in their willingness to buy and purchasing preferences. The aim of this study was to determine whether Turkish consumers resisted Chinese products due to the animosities against China created by the events in East Turkestan, and whether they behaved ethnocentrically with the preference of local products, and whether there were any differences between the generations in terms of these issues. As a result of the research, it was found that the willingness to purchase by the X generation was affected by nationalism, domestic product preference, war animosity and product judgment, respectively; willingness to purchase by the Y generation was affected by product judgment, nationalism, and domestic product preference, respectively; and willingness to purchase by the Z generation was affected by nationalism and domestic product preference, respectively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKuşakların satın alma niyetleri üzerinde tüketici etnosentrizmi ve tüketici husumetinin etkileri
dc.title.alternativeEffects of consumer ethnocentrism and consumer animosity on purchasing willingness of generations
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-12-16
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer psychology
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmGeneration X
dc.subject.ytmGeneration Y
dc.subject.ytmGeneration Z
dc.subject.ytmGenerations
dc.subject.ytmEnmity
dc.subject.ytmPurchase intention
dc.subject.ytmEthnocentrism
dc.identifier.yokid10177702
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid496193
dc.description.pages250
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess