Show simple item record

dc.contributor.advisorDal, Nil Esra
dc.contributor.authorDamgaci, Tuba
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:00Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:00Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-12-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666572
dc.description.abstractGünümüz yaşam koşullarına ulaşılmasını sağlayan bilgisayar teknolojisi ve internetin güncel hayatın bir parçası halini alması; varlığına ihtiyaç hissedilen yeni sektörleri de ortaya çıkarmıştır. Mevcut sektörleri de kendini kısmî veya bütünsel olarak yenileştirme geliştirme gibi değişimsel çabalara zorlamıştır. Bu kapsamda E-ticaret internet dünyasında kendine yer edinmiştir. Ticari alanda faaliyet gösteren işletmeler için, E-ticaret kapsamındaki e-perakendecilik pazarlama alanında yeni bir kanal oluşumudur. Tüketicilerdeki geçmiş alışveriş alışkanlıklarının, biçimlerinin değişimine sebep olmuştur. Güncel kavram olarak E-perakendecilik; gün içinde herhangi bir zamandaki ve yerdeki mal ve hizmetlere ulaşabilme, inceleme, satın alabilme imkânı sağlamaktadır. Aradaki uzaklık ve zaman gibi olumsuz faktörleri ortadan kaldırmaktadır.E-perakendecilik alanı da yoğun bir rekabeti diğer alanlarda olduğu gibi yaşamaktadır. E-mağazacılık çalışmaları yürüten işletmeler, rakiplerinden farklılıklarını müşterilerine fark ettirebilmek durumundadırlar. Bu sebeple mağaza imajı oluşturmak, piyasada varlığını hissettirebilmek ve devam ettirebilmek için zorunludur. Kendilerine özgü bir e-mağaza atmosferi oluşturabilmek öncelikli öneme sahip olmaktadır.Bu çalışmanın genel amacı e-perakendecilik ve e-mağaza atmosferi ile ilgili tüketicinin düşüncelerini öğrenmek ve e-mağaza atmosferinde öne çıkan faktörleri belirlemektir. Araştırma aynı zamanda e-perakendecilik ve e-mağaza atmosferinin demografik özelliklere göre değişip değişmediğini tespit etmeyi de amaçlamaktadır.Anahtar Kelimeler: E- ticaret, E-perakendecilik, E – Mağaza, E-mağaza Atmosferi, Tüketici Davranışları.
dc.description.abstractThe fact that the computer technology and internet network which enabled us to achieve current living conditions and became a part of daily life have caused the emerging of new sectors which have started to be required. They have forced current sectors to enter transformative efforts to develop themselves partly or completely. In this scope, e-commerce has gained an important place in the internet environment.E-retail business is a new formation in the e-commerce field for the companies dealing with trading. That fact has resulted in the change of previous buying habits and forms of consumers. As a current conception, e-retail business provides an opportunity to reach, examine and buy any merchandise at any place in a short time. It enables us to avoid from negative factors such as time and distance. There has been an intensive competition in the e-retail business just like in the other fields. The companies using e-store activities need to make consumers realize their differences from the rivals. Therefore, it is compulsory to create a store image for making and maintaining a difference. It is an important factor to create a unique e-store atmosphere.The general aim of this study is to determine the ideas of consumers in relation to e-retail business and e-store atmosphere, and the prominent and important factors in terms of e-retail business. It is also aimed in the study if the e-retail business and e-store atmosphere change with respect to demographic features.Key Words: E-Commerce, E-Retail Business, E-Store, E-Store Atmosphere, Consumer Behavior.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleElektronik ticaret açısından mağaza atmosferine yönelik tüketici tutumları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research on the consumer's attitudes toward e-store atmosphere in terms of e-commerce
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-20
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTrade
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmStore interior order
dc.subject.ytmStores
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmAtmosphere
dc.subject.ytmRetail enterprises
dc.identifier.yokid10172137
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid490887
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess