Fen bilgisi öğretmen adaylarının milli parklara yönelik görüşlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yıldırım, M. Zeki | |
dc.contributor.author | Öz, Sevda | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:49:31Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:49:31Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666535 | |
dc.description.abstract | Çevreye yönelik konuların yoğun olduğu Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin çevre bilincine sahip bireyler yetiştirebilmesi için kendilerinin de çevreye olan farkındalıklarının yüksek olması gerekir. Bu çalışma Fen Bilgisi öğretmen adaylarının milli parklara ve milli parklarda çevre eğitimlerine yönelik görüşlerini incelemek amacıyla yapılmış, nitel bir çalışmadır. Araştırma 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören 416 kişi ile yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlenmesi için kapalı ve açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış ve öğretmen adaylarından yazarak cevaplamaları istenmiştir. Elde edilen veriler nitel analiz yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda elde edilen sonuçlar şunlardır:?Öğretmen adaylarının en uzun süre bulunduğu ildeki milli parkların tamamını bilenlerin en fazla 4.sınıf öğretmen adayları olduğu sonucuna ulaşılmıştır.?Öğretmen adaylarının milli parklara gitme nedenleri arasında en fazla gezme amaçlı olması sonucuna ulaşılmıştır.?Öğretmen adaylarının %60,58'i milli parkları tanımlarken milli parkların koruma özelliğinin olduğunu ifade etmişlerdir.?Öğretmen adaylarının milli parkların faydaları hakkındaki düşünceleri incelendiğinde en çok yapısıyla ilgili bilgi vermesi olarak gördükleri sonucuna ulaşılmıştır.?Milli parkların korunması için öğretmen adaylarının %29,32'si halkın bilinçlendirilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir.?Öğretmen adayları milli parkların çevre eğitimindeki rolünün en fazla ilk elden deneyim ya da çevreden öğrenmeyi sağlama olarak görmektedirler.?Milli parklarda uygulamalı çevre eğitimi verilmesinin avantajları olarak aktif katılım sağlamasını gören öğretmen adaylarının oranı %32,69'dur.?Milli parklarda çevre eğitimi verilmesinin dezavantajları olarak en fazla çevreye zarar verilmesi olarak belirtmişlerdir.?Öğretmen olduklarında öğretmen adayları öğrencilerini milli parklar konusunda bilgilendirmek için %74,52'si öğrencilerini milli parklara götürmek (gezi düzenlemek) istemektedir. | |
dc.description.abstract | It is considered that teachers of Science and Technology course in which environmentalist issues are extensive, must have high environmental awareness in order to raise individuals who have environmental consciousness as well as they do. This study is a qualitative one that is worked up to observe candidates of Science and Technology course teachers? opinions about national parks and environmental education in national parks. The research is executed with 416 students who study in department of Science and Technology Teaching at University of Mehmet Akif Ersoy in 2011-2012 education year. To determine views of teacher candidates a half configured discussion form consisting of closed and open ended questions has been prepared and candidates are asked to answer them in a written way. The data gathered has been analyzed by means of qualitative analysis techniques. The results of the analysis are:?When the status of knowledge about the city and national parks in these cities where teacher candidates has lived the longest is studied: it is concluded that among the candidates, the ones who know all of the national parks in the city they live are the fourth grades.?While 27.64% of teacher candidates accurately express names of the national parks they have visited, 27.88% of them can?t or express in a wrong way. It is observed that the ones who can succeed are mostly the third graders.?It is found out that among the reasons of visiting national parks for teacher candidates, sightseeing is the most preferred.?60.58 % of teacher candidates who are asked to define national parks, state that national parks have protective features.?When the teacher candidates? thoughts about benefits of national parks are analyzed, it is seen they give information about the construction most?When the ideas of candidates about what can be done to protect national parks are studied, 29.32% have stated that it is a must to make public conscious of protecting national parks.?The rate of the teacher candidates who think national parks have a direct major role in environmental education is 10.82 %.?The rate of the teacher candidates who consider active participation is enabled by the help advantages of the applied environmental education is 32.69%.?Teacher candidates are asked about the disadvantages of environment education in national parks and 24.04 % replied that it might harm the environment.?In order to inform the students about national parks, 74.52% of the candidates want to take them to national parks when they become a teacher. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Biyoloji | tr_TR |
dc.subject | Biology | en_US |
dc.title | Fen bilgisi öğretmen adaylarının milli parklara yönelik görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Studying science and technology teacher candidates? opinions on national parks | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Environment | |
dc.subject.ytm | National parks | |
dc.subject.ytm | Nature conservation | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.identifier.yokid | 432450 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 316494 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |