Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçıner, Mehmet
dc.contributor.authorEraslan, Meriç
dc.date.accessioned2021-05-08T09:49:11Z
dc.date.available2021-05-08T09:49:11Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666453
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin Sürekli Kaygı Düzeylerini belirlemektir. Araştırmaya 2008?2009 öğretim yılında Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesinin 11 farklı bölümünde 1., 2., 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören 2106 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 13 maddeden oluşan ? Kişisel Bilgi formu? ve 20 maddeden oluşan ?Sürekli Kaygı Ölçeği? kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 16.0 programı ile analiz edilmiştir. İstatistiksel veri analizinde, yüzde (%), frekans ve Ki-Kare (X²) testi uygulanmıştır. Araştırmanın yapılan analizleri sonucunda elde edilen bulgulara göre; genel toplamda öğrencilerin sürekli kaygı içerisinde olduklarını; öğrencilerin cinsiyet ve öğrenim gördükleri sınıf düzeyi ve bölüm değişkenlerinde de anlamlı bir farkın olduğunu söyleyebiliriz.Anahtar kelimeler: Üniversite öğrencileri, kaygı, sürekli kaygı düzeyi, eğitim, Öğretmenlik mesleği
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine constant anxiety levels of the students studying at the Faculty of Education. 2106 students studying at the 1., 2., 3. and 4. classes in 11 departments of the Faculty of Education in Mehmet Akif Ersoy University in 2008-2009 education year participated into the research. ?Personal Information Form? composed of 13 items and ?Constant Anxiety Scale? involving 20 items were used to collect data. The data gathered in the research were analysed via SPSS 16.0 program. Per cent (%), frequency and chi square (X²) test were applied in the statistical data analysis. According to the findings got by the end of the analysis, we can claim that considering the general total the students are in the constant anxiety level and that there is a singificant difference among the variables such as students? gender, the levels of the classes and the departments in which students are studying.Key Words: University students, anxiety, constant anxiety level, education, the profession of a teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleEğitim Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin sürekli kaygı durumlarının araştırılması
dc.title.alternativeResearch into the constant anxiety of the students studying in the faculty of education (Mehmet Akif Ersoy University Case)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid344686
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid242930
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess