dc.contributor.advisor | Yalçıner, Mehmet | |
dc.contributor.author | Atakan, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:49:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:49:11Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666452 | |
dc.description.abstract | İlköğretim çağında öğrenim gören çocukların yaşam kalitelerini artırmak, egzersiz alışkanlıklarını belirleyerek psiko-motor gelişimlerini sağlayıcı bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimleriyle ilgili bilinç oluşturmaktır. Çocuğun psiko-motor gelişimi, öğrenmesinin, büyümesinin, gelişmesinin tümü ile ilgilidir. Psiko-motor öğrenme, psiko-motor yeteneklerinin gelişmesine bağlıdır. Çocuğun psiko-motor yetenekleri oyun ortamında daha iyi, daha sağlıklı gelişir. Günümüzde duygusal gelişim ile sosyal gelişimin birbirinden ayrı düşünülemeyeceği görüşü eğitimciler tarafından da paylaşılmaktadır (24). Çeşitliliği ile oyun, çocuğu bedensel, zihinsel yönlerden geliştirir, öğretmen ve arkadaşlarıyla sağlıklı ilişkiler kurmasına ortam hazırlar. Eğitimin amacı, bireye gereksinim duyduğu bilgi ve beceriyi nerede ve nasıl elde edebileceğini ve devamlı değişen toplum koşullarına uyum sağlayabilmeyi öğretmektir. Bu becerileri kazanmasını istediğimiz bireyin sağlıklı gelişme ve büyümesini sağlarken, yaşlanınca sağlığın bozulmasını önlemek ya da geciktirmek için düzenli egzersiz yapma alışkanlığı kazandırmamız gerekir. Çalışma çocuklara erken yaşlarda egzersiz alışkanlığı kazandırarak daha sağlıklı bir yaşam sürmeleri amacıyla yapılmıştır. Çalışma deneme modeline göre, öntest sontest kontrol gruplu modelle desenlenmiştir. Öntestleri birbirine yakın olan iki gruptan birine uygulamada bulunularak değişimlemenin etkili olup olmadığı incelenmiştir. Seçkisiz örnekleme yöntemiyle (random) seçilen 18 ve 16 kişilik 2 grup ele alınmıştır. 18 kişilik grup, egzersiz grubunu; diğeri de kontrol grubunu teşkil etmiştir. Her iki gruba da öntest, sontest uygulaması yapılmıştır. Uygulama grubuyla başlangıç tarihinden itibaren haftada 2 saat olmak üzere 4 ay süreyle yani 16 hafta boyunca egzersiz çalışmaları yapılmıştır. Öntestlerden sonra, kontrol grubuna egzersiz uygulanmamıştır. Anket sonuçlarıyla elde edilen veriler SPSS paket programıyla analiz edildi. Literatürde bu konuyla ilgili yapılmış çok fazla çalışmaya ulaşılamamıştır. Bu alanda bu güne kadar yapılacak olan ilk projelerden birisi olması dolayısıyla bilim dünyasında ayrı bir yeri olacağı düşünülmektedir. Bu sebeple bundan sonra bu alanda yapılacak olan çalışmalara yol göstereceği ve bazı konuları aydınlatacağı umudu olan bir proje özelliği taşımaktadır.Anahtar Kelimeler: Alışkanlık, Çocuk oyunları, Egzersiz, Psiko-motor öğrenme. | |
dc.description.abstract | Primary age children in the study to improve the quality of life, exercise habits and psycho-motor development by identifying their provider of physical, mental, emotional and social development is to create awareness about. The child's psycho-motor development, of learning, growth, development is all about. Psycho-motor learning, depends on the development of psycho-motor skills. The child's psycho-motor skills in the game environment better, develop more healthy. Today, emotional development and social development can not be considered separate opinion is shared by educators (24). Diversity in the game, the child's physical, mental aspects develops, teachers and friends to build healthy relationships with the media are ready. The purpose of education, knowledge and skills that individuals need and where can I obtain and continuously adapt to the changing conditions of society to be able to teach. We want to acquire these skills development and growth, while healthy individuals, to prevent deterioration of aging when health or to delay the habit of regular exercise will have to win. Working with children early in life was to lead a healthier lifestyle by giving the habit of exercise. Working trial according to the model, pretest posttest control group model. Close to each other in practice one of two groups with pretest effective or not is examined. Random sampling method (random) selected 2 groups of 18 and 16 people were discussed. 18-person group, the exercise group, and the other constituted the control group. Both groups in the pretest, posttest application was made. Group, starting from the date of application, including 2 hours per week for 16 weeks of exercise were carried out for 4 months, ie. After the pretest, the control group applied to exercise. Data from the survey results were analyzed by SPSS package program.Made previously in the literature on this issue, a study is not available. To this day to be held in this area is the first project will be a special place in the world because science is believed. For this reason, then the work to be done in this area will lead to some issues and hope that a project will feature lighting design.Key Words: Children's games, Exercise, Habits, Psycho-motor learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sağlık Eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Health Education | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | 11-13 yaşları arasındaki çocuklara egzersiz alışkanlığı kazandırma | |
dc.title.alternative | Children between the ages of 11-13 to win the exercise habit | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Exercise | |
dc.subject.ytm | Child health | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Plays | |
dc.subject.ytm | Psychomotor development | |
dc.subject.ytm | Psychomotor learning | |
dc.subject.ytm | Habits | |
dc.identifier.yokid | 409434 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 282040 | |
dc.description.pages | 61 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |