Selecting an effective information and communication technology (ICT) architecture for an education system based on non-functional requirements
dc.contributor.advisor | Kitapçi, Hasan | |
dc.contributor.author | Ila, Mujtaba Baballe | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:48:47Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:48:47Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666376 | |
dc.description.abstract | Bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) son yıllardaki gelişmeler sonucu sağlamış olduğu avantajlar nedeniyle eğitim alanına adapte edilmiştir. Farklı milletler, eğitim sistemi için doğru altyapının seçiminde farklı başarı derecelerine sahip çeşitli stratejiler denemişlerdir. Bunun temel nedeni, belirli bir ulusun eğitim sistemi gereksinimlerine uygun bir BİT altyapı seçiminde rehberlik edecek bir tekniğin olmamasından kaynaklanmaktadır. Bu araştırma, eğitim sistemleri için gerekli BİT altyapısının seçilmesine zemin hazırlamak ve böylece ağırlıklı olarak eğitimde karar verme yetkisine sahip paydaşlara yardımcı olacak bir yaklaşım önermektedir. İlgili paydaşların eğitim bilgi sistemleri ile ilgili fonksiyonel olmayan gereksinimlerinin ortaya çıkarıp önceliklendirdikten sonra, bu bilgileri çok kriterli karar analiz yöntemini kullanarak bazı seçilmiş sistem mimarileri arasından sistem için en uygun mimari tesbit edilebilir. | |
dc.description.abstract | Information and communication technologies (ICTs) have developed over the last few years and it has been adopted in the education scene due to its perceived advantages. Different nations have tried embracing various strategies in selecting the right infrastructure for their education system with varying degree of success. This is primarily due to the absence of a technique that guides in selecting an appropriate ICT infrastructure that meets the needs of a particular nation's educational demand. This research proposes an approach that will assist mainly education policy holders in choosing the most suitable system architecture thus preparing the ground for selecting an ICT infrastructure. By eliciting and prioritizing Non-functional Requirements (NFRs) relevant for ICT in education from relevant stakeholders and validating these NFRs against some selected system architectures, a suitable architecture using multi criteria decision analysis can be determined. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | Selecting an effective information and communication technology (ICT) architecture for an education system based on non-functional requirements | |
dc.title.alternative | Bir eğitim sistemi için fonksiyonel olmayan gereksinimleri dayalı etkili bilgi ve iletişim teknolojisi (BİT) mimarisi seçimi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Elektrik Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10047274 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 390422 | |
dc.description.pages | 152 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |