Show simple item record

dc.contributor.advisorKitapçi, Hasan
dc.contributor.authorMohammed, Murtala
dc.date.accessioned2021-05-08T09:48:43Z
dc.date.available2021-05-08T09:48:43Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666358
dc.description.abstractAraştırmalar programlama becerilerinin öyle kolay kazanılmadığını göstermektedir. Eğitmenler, öğrencilere bilgi iletmek için çok fazla zaman harcamalarına rağmen öğrenciler hala programlamayı anlamakta zorlanmaktadırlar. Programlama derslerini veren eğitmenler, neden öğrencilerin hala programlama derslerinde hayatta kalmak için zorlandıkları hakkında endişelerini ifade etmektedirler. Melikşah Üniversitesi'nde Java programlama derslerinde öğrencilerin yapmış oldukları en yaygın hataları ve nedenleri araştırmak amacıyla keşif ve katılımcı bir çalışma yapılmıştır. Öğrencilerin programlama yeteneklerini geliştirmek için başlangıçta onlara programlama hatalarını teşhir ederek hataları nasıl önleyecekleri hakkında eğitmek için teknikler araştırıldı.Bu araştırmada, birinci sınıf öğrencilerinden programlama kodları toplandıktan sonra analiz edilerek farklı hata türlerini ve nedenlerini bulmak için modellemeler yapılmıştır. Teknikleri değerlendirmek amacıyla, öğrenciler iki gruba ayrılmıştır; bir gruba hatalar hakkında bilinçlendirmek için eğitim verildi, ve diğerine verilmedi. Daha sonra iki grubun deney sonuçları karşılaştırmış ve iki grup arasında anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. Eğitim almış olan gubun daha az hata yaptı gözlenmiştir. Araştırma sonunda elde edilen sonuçlar, öğrencilere programlama eğitimini iyileştirmek için önerilerde kullanılacaktır.Anahtar Kelimeleri: Programlama dilleri, Programlama hataları, Hata türleri, Hata modelleme, Keşif çalışması, Katılımcı çalışma, Acemi programcılar
dc.description.abstractResearches have shown that programming skills are not easily acquired. Although instructors are spending a lot of time in conveying the knowledge to students, students still find programming difficult to understand. Instructors teaching programming courses have shown a lot of concern on why students are still struggling to survive in programming courses. An exploratory and participatory study was conducted in Meliksah University to investigate the causes of the most common errors students are making in Java programming classes. Methods investigated to improve students programming ability by initially exposing them to programming errors and then educate them on how to prevent or avoid the errors.In this research work, programming codes were collected from first year students and then analysed and modelled to find the different type of errors and what cause them. In order to evaluate the techniques, the students were divided into two groups; one educated about the errors through the use of a tutorial and the other group not. Then the experiment results of the two groups were compared and they showed that there is a significant difference between the two groups. The group that undergone the tutorial made less errors. The results of the research will be used in making recommendations to improve teaching programming practices while educating students.Key words: Programming languages, Programming errors, Error types, Error modelling, Exploratory study, Participatory study, Novice programmersen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleEvaluating techniques to reduce errors made by novice programmers
dc.title.alternativeAcemi programcılar tarafından yapılan hataları azaltmak için tekniklerin değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentElektrik ve Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10051140
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid374421
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess