Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnüvar, Perihan
dc.contributor.authorTürkkent, Ezgi
dc.date.accessioned2021-05-08T09:48:19Z
dc.date.available2021-05-08T09:48:19Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666336
dc.description.abstractBu araştırma, okul öncesi eğitime devam eden çocuklar, bu çocukların anneleri ve babalarının televizyon izleme sürelerini ve çocukların televizyondan etkilenmeleri konusunda anne ve öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2010-2011 öğretim yılında Burdur ilinde anasınıfına devam eden 52 çocuk ve bu çocukların anne ve babaları (toplam 156 kişi) ile, bu kurumlarda çalışan 20 okul öncesi eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmaya ilişkin nitel veriler için görüşme formları kullanılmıştır. Nitel veriler için kullanılan görüşme formlarında kişisel bilgilerin yanı sıra okul öncesi eğitime devam eden çocukların televizyonda yayınlanan çeşitli programlardan nasıl etkilendiğine ilişkin sorular yer almıştır. Araştırmanın nicel verilerini elde etmek için kayıt formları hazırlanmıştır. Kayıt formlarında kişisel bilgiler bölümü ve program türlerine göre günlük televizyon izleme sürelerinin kaydedileceği sütunlar bulunmaktadır.Elde edilen bulgulara göre, okul öncesi dönem ailelerinde en çok izlenen programın çizgi filmler olduğu, en az izlenen programın ise magazin ve belgesel programı olduğu saptanmıştır. Araştırma kapsamına alınan anne ve babalar televizyonda en çok dizi filmleri izlemektedirler. Çocukların televizyonda en fazla çizgi filmler ve dizi filmleri izlediği sonucuna ulaşılmıştır. Kız çocukları erkek çocuklarına göre daha fazla televizyon izlemektedir. Görüşmeye katılan annelerin büyük çoğunluğu ve öğretmenlerin tamamına yakını çocukların çizgi filmler, dizi filmler, reklamlar ve çocuk programlarından etkilendiği yönünde görüş belirtmişlerdir.
dc.description.abstractThis research has done for the purpose that the teachers and the parents ideas about the duration of watching television of both the children and their parents and its effects on the children. The working group of the research consists of 52 children who are at pre-school education class and their parents ( overall 156 people) with 20 pre-school teachers in Burdur in 2010 - 2011 training year.The consultation forms are used for the qualitative data that are related with the research. In these forms there are both personal information and the questions about the effects of various television programmes on the children who continue the pre-school education. The registration forms are prepared for acquiring the quantitative data. In registration forms there are both the part of personal information and the columns which will have been noted down the daily watching television durations with regard to the kinds of the programmes.According to the acquired findings; it has been determined that the pre-school period family watch cartoon most and they watch the magazine and the documentary least. Beside, the parents of the research watch serials most. It has been emerged as a result that, the children watch mostly cartoons and serials. The girls watch television more than the boys. The majority of the mothers and nearly all of the teachers intervene in the research, define that the children are affected from the cartoons, serials, advertisements, and the other children programmes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi dönem çocuklarının televizyondan etkilenmeleri konusunda anne ve öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeThe ideas of mother and teacher about the effects of the television on pre-school education children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmInteractive television
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmInfluence
dc.identifier.yokid445890
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid322264
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess