Kaos teorisi ve eğitime yansımaları (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi örneği)
dc.contributor.advisor | Kartal, Sadık | |
dc.contributor.author | Akmansoy, Vesile | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:48:18Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:48:18Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666332 | |
dc.description.abstract | Yeni paradigma bağlamında, fen bilimleri ile karşılaştırmalı olarak sosyal bilimlerde kaos tartışmalarının geldiği ve eğitimle birleştiği nokta, bu çalışmanın esas konusunu oluşturmaktadır. Bu amaçla kaos teorisinin eğitime yansımaları çeşitli açılardan incelenmiştir. Çalışmada ilk olarak kaos teorisine ilişkin tanımlamalar yapılmış ve kaos teorisi ile çeşitli bilim dalları ve özellikle sosyal bilimler ilişkisi hakkında bilgiler verilmiştir. Ardından, kaos teorisinin eğitimde ne şekilde yer bulduğuna yer verilmiş, bu iki konu arasındaki bağlantının varlığı öğretim üyelerinin eğitimde kaos teorisi ile ilgili görüşlerini ortaya koymaya yönelik betimsel bir çalışmayla araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim, Fen Edebiyat ve Veteriner Fakülteleri içerisinden katılmaya gönüllü ve öğretim deneyimi olan 30 öğretim üyesi oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında elde edilen nitel veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiş, içerik analiziyle birbirine benzeyen veriler belirli temalar çerçevesinde bir araya getirilmiştir. Temalar, elde edilen görüşlerdeki genel kanının belirlenebilmesi amacıyla her bir görüşme maddesi için oluşturulmuştur. Oluşturulan temalar kontrol edilerek kesinleştirilmiş ve araştırma soruları altında organize edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde frekans ve yüzde istatistik teknikleri kullanılmıştır. Ulaşılan katılımcıların görüşlerini yansıtmak amacıyla doğrudan alıntılara yer verilmiştir.Araştırma bulgularına göre, eğitim örgütlerinde kelebek etkisinin izleri görüldüğü, eğitim sürecinde küçük bir aksamanın ileriki yıllarda daha büyük bir sorun oluşturmada etkili olduğu anlaşılmıştır. Araştırma bulgularından yola çıkarak Eğitim ortamında kelebek etkisinin ileriye yönelik sinyalleri dikkate alınarak oluşabilecek sorunlara erken çözüm getirilebilir. Eğitimde kaosun yarattığı düzensizlik eğitimcileri korkutmamalıdır aksine bu düzensizlik yeni bir düzen kurmak ve bu yeni duruma adapte olmak üzere yeniden örgütlenmek için fırsata dönüştürülebilir. Kaos Teorisi eğitim sürecine yansımalarıyla eğitimde uygulanması zorunlu olan bir teoridir.Anahtar Sözcükler Kaos, Kaos Teorisi, Sosyal Bilimlerde Kaos, Kaos ve Eğitim | |
dc.description.abstract | In the context of new paradigm, in physical sciences and comparatively in social sciences where chaos arguments has come and close with education makes up basis of this research. With this aim, reflections of chaos on education are examined comprehensively in several aspects. In this work, first, some definitions about chaos theory and the relationships of chaos with several disciplines, specially with social sciences, are given. After that, it's given in which way chaos theory takes part in education. The existence of relation between chaos theory and education is given with the help of a descriptive study aiming to state views of the faculty members about chaos and education. This research's working group consists of 30 faculty members achieved according to willingness and having experience of teaching within Burdur Mehmet Akif Ersoy University Faculties of Education, Science and Literature, Veterinary. As a part of study, acquired qualitative data tested with descriptive analysis method with content analysis. Themes, to reach general view, were given under for each discourse question after controlling and becoming definite. For testing data, frequency and percentage statistical technics were used. It is given direct take of attendee views.According to findings, butterfly effect is seen in education organizations and a small failure in education process is effective to make up a bigger failure. Based upon research results, butterfly effect showing rewarding signals should be taken into consideration to get early solutions for probable problems. Disorder formed by chaos in education should be used as chance for a new order and adaptation. Chaos theory is a must to apply in education systems with its reflections.Key Words Chaos, Chaos Theory, Chaos In Social Sciences, Chaos and Education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kaos teorisi ve eğitime yansımaları (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi örneği) | |
dc.title.alternative | Chaos theory and it's reflections on education (The sample of Mehmet Akif Ersoy University) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education organizations | |
dc.subject.ytm | Educational environment | |
dc.subject.ytm | Chaos | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Social sciences | |
dc.identifier.yokid | 453939 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 326102 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |