dc.contributor.advisor | Babaoğlan Çelik, Emine | |
dc.contributor.author | Gökkaya, Niyazi | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:48:17Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:48:17Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666327 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokul müdürlerinin tabi olduğu rotasyon uygulamasına ilişkin, müdür, müdür yardımcısı ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemek ve uygulamanın aksayan yönlerine çözüm önerisi getirmektir. Araştırma 2011 - 2012 eğitim öğretim yılında Burdur il merkezi ve merkeze bağlı köylerde hizmet veren ilkokul ve ortaokullarda yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu otuz beş müdür, otuz beş müdür yardımcısı ve otuz beş öğretmen olmak üzere yüz beş eğitimci oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu ile yüz yüze görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Analiz sürecinde verilen cevaplar; rotasyonun eğitim çalışanlarınca; destekleme-desteklememe durumları, rotasyonun olumlu ve olumsuz yönlerine ilişkin görüşleri ve uygulamanın aksayan yönlerine ilişkin önerileri olmak üzere dört grupta incelenmiştir. Araştırma sonucunda eğitim çalışanlarından % 66?sının rotasyon uygulamasını desteklediği, % 18?inin desteklemediği ve % 15?inin de gerekli düzenlemelerle destekleyebilecekleri belirlenmiştir. Rotasyon uygulamasının olumlu yönlerine ilişkin yüksek frekanslı ortak görüşlerin; ?Farklı ve yeni fikirler ortaya çıkması?, ?kişiye ve kuruma motivasyon sağlaması?, ?bilgi birikimi ve tecrübenin yeni okula aktarılması? ve ?kişiyi ve kurumu monotonluktan kurtarması? olduğu belirlenmiştir. Uygulamanın yönlerine ilişkin yüksek frekanslı ortak görüşlerin; ?okul müdürünün uyum problemi çekmesi, uyum sürecinde zaman kaybetmesi ve bu zaman kaybının verimsizlik yaratması?, ?okul müdürünün aile ve sosyal hayatının etkilenmesi? ve ?rotasyon süresinin beş yıl olmasından dolayı uzun vadeli projelerin hayata geçirilememesi, projelerin yarım kalması? olduğu tespit edilmiştir. Rotasyon uygulamasına ilişkin tüm eğitimcilerin dile getirdiği en yüksek frekansa sahip ortak öneriler ise; ?müdürlere uygulanan rotasyon sekiz yıla çıkarılması?, ?tüm eğitim çalışanlarına uygulanması? ve ?rotasyon uygulanırken çalışanların, velilerin ve öğrencilerin görüşünün dikkate alınması? olarak belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul müdürü, rotasyon, zorunlu yer değiştirme. | |
dc.description.abstract | Views of Primary and Secondary School Principals, Vice Principal and Teachers Related to Rotation Implementation Applied on the School PrincipalsThe purpose of this study is to determine views of primary and secondary school principals, vice principal and teachers related to rotation implementation applied on the principals and suggest solutions to the problems of implementation. This research was carried out during the 2011-2012 academic year in elementary and secondary schools of Burdur and its villages. Study group of the research includes thirty five principals, thirty five vice principals and thirty five teachers. Research data were collected through face to face interview form which was developed by the researcher. Data were analyzed by content analysis. Analyses of the responses were categorized into four groups: views of educators on support and not to support rotation, their views related to advantages and disadvantages of rotation and suggestions for solutions related to the implementation. At the end of the research, it is found that 66% of educators support rotation implementation, 18% of them are against this implementation and 15% of them stated that they may support this implementation if required arrangements are done. High-frequency common views related to advantages of rotation are as follows: ?it brings about different and new ideas?, ?provides motivation to person and the institution?, ?provides transference of knowledge and experience to the new school? and ?relieves monotony?. High-frequency common views on the disadvantages of the application are as follows: ?compliance problems of the principal, loss of time, and inefficiency caused by the loss of time?, ?adverse effects on family and social life of the school principal? and ?long-term projects are not carried out due to five-year rotation period, projects left in complete?. The highest frequency common recommendations expressed by all the educators related to rotation application are as follows: ?rotation applied to principals should be eight years?, ?it should be applied to all education employees? and ?while implementing rotation, parents' and students' opinion should be considered.?Keywords: School principal, rotation, compulsory rotation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul müdürlerine uygulanan rotasyona ilişkin ilkokul ve ortaokul müdür, müdür yardımcısı ve öğretmenlerin görüşleri | |
dc.title.alternative | Views of primary and secondary school principals, vice principal and teachers related to rotation implementation applied on the principals | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Displacement | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Rotation | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.identifier.yokid | 10000779 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 330907 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |