dc.contributor.advisor | Atayeter, Yıldırım | |
dc.contributor.author | Tozkoparan, Uğur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:48:17Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:48:17Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666326 | |
dc.description.abstract | Eğitim; hedeflenen amaçlara ulaşmak ve öğrenmenin gerçekleşmesini sağlamak amacıyla öğretim faaliyetleri ve öğretim yöntemlerini kullanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda eğitim için öğrenciye verilen her dersin, konunun öğretilmesinde, öğrenilmesinde, konunun yapısına ve özelliklerine göre farklı öğretim yöntemleri kullanılmaktadır. Burada bahsi geçen çok farklı öğretim yöntemlerinden bir tanesi de içerisinde gezi ve seyahat kültürünü de barındıran gezi gözlem yöntemidir. Öğretmenler tarafından yaygın olarak bilinen ve imkânlar el verdiği ölçüde kullanılan gezi gözlem yöntemi, sosyal bilgiler derslerinde konuların kavranması yönünden kullanılan en etkili yöntemlerin başında gelmektedir. Bu araştırmada; Burdur il?indeki ilköğretim okullarında, sosyal bilgiler derslerinde gezi gözlem yönteminin kullanımı ve bu yöntemin öğrenci başarısı üzerine etkisi ile birlikte öğrencilerin gezi ve seyahat kültürüne yönelik düşünceleri araştırılmıştır. Araştırma kapsamında ilköğretim sosyal bilgiler öğrencilerine ve sosyal bilgiler öğretmenlerine birer anket formu uygulanarak gezi gözlem yöntemine dair görüşleri alınmıştır. Çalışmanın ilk etabında, konuyla ilgili kaynaklar taranmış, bu konu ile ilgili daha önce yapılmış olan çalışmalar da incelenmiştir.Araştırmanın ilk bölümünde, çalışmanın amacı ortaya konulmuş, araştırmanın önemi, sayıltıları, sınırlılıkları, temel kavramları ve konumuzla ilgili daha önce yapılmış araştırmalar değerlendirilmiştir.Araştırmanın ikinci bölümünde eğitim, öğretim gibi temel kavramlar açıklanarak, sosyal bilimler ile bir nevi sosyal bilimlerin birleşiminden oluşmuş olan sosyal bilgilerin temelleri ve sosyal bilgiler öğretiminin amaçları hakkında bilgiler verilmiştir.Araştırmanın üçüncü bölümünde gezi gözlem yönteminin tanımı yapılarak bu yöntemin sosyal bilgiler dersi içinde ki coğrafya konularının öğretimi ve seyahat kültürü açısından önemi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde ise gezi gözlem yönteminin sosyal bilgiler dersi açısından faydaları, sınırlılıkları ve öğretmenler tarafından etkili kullanımının sağlanması için rehber İlkeler açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde gezi gözlem uygulamasının bütün safhalarını ayrıntılı bir şekilde açıklayarak, bu yöntem kapsamında sosyal bilgiler programında yer alan konuların nasıl işleneceğine dair etkinlikleri örnekleri ile birlikte ortaya koymaya çalıştık. Araştırmanın dördüncü bölümünde; araştırmanın modeli, evreni, örneklemi, veri toplama araçları, verilerin toplanması ve verilerin analizi ile ilgili bilgiler verilmiştir. Araştırmanın beşinci bölümünde ise çalışmalarımızın sonucunda anketlerden elde ettiğimiz bilgi ve bulguların yorumu yapılmıştır. En son olarak çalışmanın altıncı bölümünde ise tüm araştırmalardan elde ettiğimiz bilgilerin ışığında ortaya çıkan sonuçlardan, gezi gözlem yöntemi ile öğrencilerin gezi ve seyahat kültürlerine ilişkin düşünceleri irdelenmeye çalışılmış ve çeşitli öneriler ortaya konulmuştur.Anahtar sözcükler: Sosyal Bilgiler, Gezi Gözlem Yöntemi, Eğitim. Öğretim | |
dc.description.abstract | Education, is to use the teaching activities and teaching methods on the purpose of reaching the targeted goals and ensuring the realization of learning. In line with this purpose, different teaching methods are used for training given to students for each course, subject teaching, learning according to structure and properties of matter. One of many different teaching methods mentioned here is trip and observation method in which has also the trip and travel culture.Widely known by teachers and used within the bounds of possibility the trip and observation method is the leading one of the most effective methods in terms of understanding the issues at the Social studies classes.In this study, at the Social studies courses at the primary schools in Burdur, the usage of the method of trip and observation, the effects on the students? achievement of this method and their thoughts about touring and journey culture was also investigated.Within the context of the study, by making a survey to social studies students and the teachers of social studies at the primary schools, the opinions are received. At the first stage of this study, the literature related topic is reviewed, previous studies are examined.In the first part of our study, with presenting the aim of our study; importance, premises, limitations, basic concepts of research and the researches related to this made before are evaluated. In the second part of our research, with explaining basic concepts such as education, instruction; information about foundations of social studies, which formed a sort of combination of the social sciences and social studies and aims of teaching social studies are given. In the third part of our study, with defining the method of the observation and trip, it is tried to explain the importance of the teaching geography matters in social studies and travel culture. In this part, in the terms of social studies; benefits, limitations of method of observation and trip and the guiding principles in order to ensure effective usage by teacher are tried to explain.In the third part of this study, with explaining in detail all phases of the application of observation and trip, within the scope of this method, we have tried to show how to handle the subjects in social studies with examples of the activities. In the fourth part of our research, the information about the model, the universe, sample, data collection instruments, data collection, and data analysis of the research is given. As a result of our research, in the fifth chapter, comments are made about the information and findings from the surveys.As the latest part of the study, in the sixth section, in the light of all the results from our own researches and method of trip and observation and thoughts of students related to their trip and travel culture is tried to scrutinized and put forward various suggestions.Key words: Social Studies, Trip and Observation Method, Education and teaching | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Burdur ilindeki öğrencilerin gezi ve seyahat kültürü üzerine düşünceleri | |
dc.title.alternative | Students' thoughts on travel and tourism culture in Burdur | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Travel | |
dc.subject.ytm | Trip-observation method | |
dc.identifier.yokid | 10000848 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 330906 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |