Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan Özer, Derya
dc.contributor.authorTartar, Emine
dc.date.accessioned2021-05-08T09:48:17Z
dc.date.available2021-05-08T09:48:17Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666325
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yazı becerilerini dikte çalışması ile geliştirmektir. Araştırma 2012-2013 eğitim öğretim yılının birinci döneminde, Burdur iline bağlı bir ilkokulun iki dördüncü sınıfında yürütülmüştür. Çalışmada Öntest- Sontest Kontrol Gruplu Deneme Modeli kullanılmıştır. Deney grubunda iki hafta boyunca her gün iki saat dikte çalışması etkinlikleri uygulanırken, kontrol grubunda Türkçe ders kitabı etkinlikleri uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öntest-sontest metni, yazı değerlendirme anahtarı, rubrik ve öz değerlendirme formu kullanılmıştır. Veriler SPSS (Statistical Package Fort The Social Science) ile çözümlenmiş ve analizde ilişkisiz örneklemler için, Mann Whitney U-Testi, ilişkili örneklemler için Wilcoxon İşaret Sıralar Testi kullanılmıştır.Bu araştırmada dikte çalışması sonucunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin yazı değerlendirme anahtarı hata ve öz değerlendirme puanları arasında anlamlı bir fark bulunurken rubrik puanında fark bulunmamıştır. Buna göre, dikte çalışması öğrencilerin yazı becerilerini geliştirmektedir. Deneysel çalışmadan beş hafta sonra yapılan izleme çalışmasında deney grubunun sontest ve izleme testi sonuçları arasında rubrik puanında anlamlı fark bulunurken, yazı değerlendirme hata puanı ve öz değerlendirme puanları arasında fark bulunmamıştır. Bu araştırmanın sonuçlarına göre, dikte çalışması sadece değerlendirme amacıyla kullanılmasının yanında yazı becerilerini geliştirmek amacıyla da kullanılabilir. Bunun yanında, öğretmenler, öğrencilere ilkokul birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarda Türkçe derslerinde 10- 15 dakikalık düzenli dikte çalışmaları yaptırabilir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to develop handwriting skills with dictation studies. The research was conducted in two 4th classes of a primary school connected to the province of Burdur in the first period of 2012-2013 academic year. In the study, the pretest-posttest control group experimental model was used. Whereas dictation activities was applied as two hours in each day along two weeks in the experimental group, in the control group Turkish textbook activities were applied. In the research, as a datum collection tool, pretest-posttest text, handwriting evaluation key, rubric and self-assessment form were used. The data were analyzed with SPSS (Statistical Package Fort The Social Science) and in the analysis, for independent samples Mann-Whitney U-test, for related samples Wilcoxon Sign Ranks Test was used.In this research, in the conclusion of dictation study, whereas a significant difference between writing evaluation key, mistake and self-assessment scores of students in experimental and control group was found, no difference was found in the rubric score. According to this, the dictation study develops students? handwriting skills. In its observation study done five weeks later from its experimental study, whereas there was a significant difference in its rubric score between the post-test and observation text results of experimental group, no difference was found between its writing evaluation error score and self-assessment scores. According to the results of this research, the dictation study can be used not only for the purpose of evaluation but also to improve writing skills. In addition to this, teachers can have students done 10-15 minute-regular dictation studies in Turkish lessons at the first, second and third grades of primary school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDikte (söyleneni yazma çalışmalarının) yazı becerilerinin gelişimine etkisi
dc.title.alternativeThe effect dictation studies to development of handwriting skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWriting training
dc.subject.ytmWriting activity
dc.subject.ytmWriting classes
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmDictation
dc.identifier.yokid10001092
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid330905
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess