Show simple item record

dc.contributor.advisorTuna, Serdar
dc.contributor.authorİnceağaç, Muhammet
dc.date.accessioned2021-05-08T09:48:17Z
dc.date.available2021-05-08T09:48:17Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666324
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim öğrencilerinin stereotip resim kullanım oranlarını belirlemek amacıyla ve öğrencilerin stereotip biçim kullanımlarının verilen bilgi ile stereotip resim yapmayı azaltıp azaltmayacağını veya stereotip kullanımını ortadan kaldırıp kaldırmayacağını ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma, öğrenciye verilen bilgi ile katkı sağlayıp sağlamadığını saptamak amacıyla yapılmıştır.Araştırma; Isparta illinden seçilmiş olan Kamile Gürkan İlköğretim Okulu, Nazmi Toker İlköğretim Okulu ve Zübeyde Hanım İlköğretim Okulu 7.sınıf öğrencileri ile sınırlıdır.Araştırmada, tek denekli araştırma modeli, tek grup öntest-sontest test kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama araçları, bilgilendirme öncesi ve sonrasında deneklerin yapmış oldukları resimler ve alanla ilgili literatür taramasına dayanmaktadır.Veri toplama araçlarından elde edilen veriler, bilgisayar ortamına geçirilip `SPSS 15.0 for Windows` paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilere göre; tek denekli araştırma modeli, tek grup öntest-sontest test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark çıkmıştır.Anahtar Sözcükler: Eğitim, Sanat Eğitimi, Görsel Sanatlar Eğitimi, Stereotip Resim
dc.description.abstractThis research has been made to indicate the rations of usage of students in primary education and to observe whether students' drawing paintings in stereotype way decreases with the given knowledge to students. It also examines whether it eliminates making stereotype painting with detailed knowledge. This research aims to determine whether the given knowledge contributes to the students or not.The research is limited to the students of 7th grade who was chosen in Primary School of Kamile Gürkan, Primary School of Nazmi Toker and Primary School of Zübeyde Hanım chosen in the city of Isparta.Single-subject research design, one group pretest-posttest was used in the research. The data collection tools of the research is based on the test subjects' pictures made before and after the informing and the review of literature related to the department.The data obtained from the data collection tools has been evaluated with the program `SPSS 15.0 for Windows` in the computer media. According to the data collected from the research, there has been a statistically significant difference between the scores of the research model with the single test subject and the scores of the one group pretest-posttest.Key Words: Education, Art Education, Education of Visual Arts, Stereotype Pictureen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinde stereotip (Klişe) resim kullanımı ve bilgi ilişkisinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the knowledge relation and the usage of stereotype (Cliché) pictures on primary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10003724
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid415567
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess