Türkçe birinci sınıf yazı programının öğretmen, veli görüşlerine ve öğrenci yazılarına göre değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Arslan Özer, Derya | |
dc.contributor.author | Onuk Kilinç, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:48:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:48:16Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666323 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Türkiye?de uygulanmaya başlanan birinci sınıf Türkçe yazı programını, eğitim programının öğeleri açısından sınıf öğretmenlerinin, velilerin görüşlerine ve 1-5. sınıf öğrencilerinin yazılarına göre değerlendirmektir. Bu araştırmada 2005 yazı programına ilişkin öğretmen ve veli görüşlerini belirlemek, öğrenci yazılarını değerlendirmek amacıyla tarama modeli kullanılmıştır. 2009-2010 eğitim öğretim yılında Burdur il merkezi devlet okullarında görev yapmakta olan, sınıf öğretmenleri, Seviye Belirleme Sınavı (SBS) sıralamalarına göre seçilen sekiz ilköğretim okulu velileri ve SBS sıralamasına göre orta düzeyde başarı gösteren okullar arasından seçilen bir ilköğretim okulunun 1-5. sınıf öğrencileri çalışmaya katılmıştır. Öğretmen anketi 131 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Veli anketi uygulanan okullar ve öğrenci yazılarının incelendiği okul kura yoluyla belirlenmiştir. Araştırmanın verileri, öğretmen anketi, veli anketi ve `1-5. Sınıf Öğrenci Yazılarını Değerlendirme Formu` ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalamanın yanı sıra t testi ve ANOVA istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğretmenlerin 2005 İlköğretim Türkçe Birinci Sınıf Yazı Programı ile ilgili görüşlerinde, cinsiyetlerine ve kıdemlerine göre anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir. Birinci sınıfta bitişik eğik yazı ile okuma öğretmenin, öğretmenleri olumsuz etkilediği sonucuna varılmıştır. Velilerin 2005 İlköğretim Türkçe Birinci Sınıf Yazı Programı ile ilgili görüşlerinde eğitim düzeyleri bakımından anlamlı bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın bir diğer sonucuna göre veliler, bitişik eğik yazıya olumlu baktıklarını ancak bu yazının öğreniminde yeteneğin gerekli olduğunu belirtmişlerdir. İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazı gelişimlerinde, sınıflarına göre anlamlı fark bulunamamıştır.Anahtar Sözcükler: Bitişik eğik yazı, Türkçe birinci sınıf yazı programı, yazı | |
dc.description.abstract | The purpose of study is evaluate the first grade Turkish writing prgramme depending on teachers? and parents? opinions and also students writing performances. In this study, survey model was used to depend teachers? and parents? opinions and students writing performances about first grade Turkish writing programme (2005). The universe was composed of the teachers who were working at public schools in Burdur city center in 2009-2010 academic year. This study was made with eight groups of parents who were chosen by SBS levels. And study was also made with 1-5 th grade students of a school wich was chosen by SBS levels. Sample of teachers was not applied because research is applied to the entire universe. Sample of parents? and students? was selected with the draw method. The data of the study were gothered using `Questionnaire of teachers`, `Questionnaire of parents` and `The evaluation scale of 1-5 th grade students` writing`. In the analysis of the data; frequency, percentages, aritmetic means furthermore t test and ANOVA statistical techniques were used. As a result of the study teachers? opinions about Turkish first grade writing programme, are not varied according to sex and profession in priority. Also to teach reading and writing with cursive handwriting impact negatively teachers at first grade. Parents? opinions about Turkish first grade writing programme are not varied according to their graduation levels. According to an other result of the study, parents have positive view about cursive handwriting. But parents define that talent is necessary to learn cursive handwriting. 1-5th grades? students cursive handwriting growth is not varied according to students? grades.Key Words: Cursive handwriting, Turkish first grade writing programme, handwriting | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkçe birinci sınıf yazı programının öğretmen, veli görüşlerine ve öğrenci yazılarına göre değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the Turkish first grade writing programme (2005) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10005181 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 415564 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |