Show simple item record

dc.contributor.advisorAvcı, Dilek Erduran
dc.contributor.authorAkçay, Tolga
dc.date.accessioned2021-05-08T09:48:16Z
dc.date.available2021-05-08T09:48:16Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666322
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının FTTÇ kavramlarını nasıl ilişkilendirdiklerini incelemektir. Çalışmanın katılımcıları 2012-2013 eğitim ve öğretim yılında Türkiye'de bulunan bir devlet üniversitesinde fen bilgisi öğretmenliği bölümü son sınıfında lisans eğitimi alan 15'i erkek 18'i kız toplam 33 fen bilgisi öğretmen adayından oluşmaktadır. Katılımcıların çevrimiçi ortamda bir dizi günlük etkinliği yaptığı bu çalışmada, bilinmeyen bir durumu derinlemesine incelemek amacıyla durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak günlükler, odak grup görüşmesi ve öntest-sontest Kelime İlişkilendirme Testleri kullanılmıştır. Günlüklerden elde edilen veriler betimsel analizle çözümlenirken odak grup görüşmesinden elde edilen veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiştir. Kelime İlişkilendirme Testlerinin analizinde ise katılımcıların temel kavramlar ile ilişkilendirdikleri kelimeler ve bu kelimelerin sıklıkları tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre günlük etkinliklerinin FTTÇ eğitimi açısından öğretici olduğu, özellikle fen, teknoloji, toplum ve çevre kavramları arasındaki ilişkiyi anlamada etkili bir araç olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre İlişkisi, Günlükler, Öğrenme Amaçlı Yazma, Yansıtıcı Düşünme
dc.description.abstractThe aim of this research was to analyze how Science Teacher Candidates related STSE concepts. Participants of the research were 33 senior science teacher candidates -15 male and 18 female- from the science education faculty of a state university. Case study method was used in the research and the participants performed a sequence of online journal activities. Journals, focus group interviews, pre-test & post-test, and word relation tests were used as data collection instruments. Data from the journals were analyzed using descriptive analysis and data from focus group interviews were analyzed using content analysis. In the analysis of the word relation tests, the words, which were related to the basic concepts by the participants, were identified together with their frequencies. According to the findings, the journal activities proved to be useful in STSE education and the journals were an effective tool in understanding the relations between science, technology, society, and environment.Keywords: Science-Technology-Society-Environment Relations, Journals, Writing for Learning, Reflective Thinkingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen-teknoloji-toplum-çevre ilişkisine yönelik fen bilgisi öğretmen adaylarının düşünceleri
dc.title.alternativeScience course teacher candidates' ideas on science-technology-society-environment relations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10023834
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid351009
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess