Show simple item record

dc.contributor.advisorBakır, Selda
dc.contributor.authorMete, Hasan
dc.date.accessioned2021-05-08T09:48:16Z
dc.date.available2021-05-08T09:48:16Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666321
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öğrenme stillerini farklı değişkenler (cinsiyet, sınıf düzeyi, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, genel akademik başarı, fen ve teknoloji dersindeki akademik başarı, sosyo-ekonomik durum, SBS başarısı ve öğretmenlerin öğretim stilleri) açısından incelemektir.Çalışmanın örneklemini Burdur il merkezindeki 24 ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 1494 altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencisi ile 32 fen ve teknoloji öğretmeni oluşturmuştur. Çalışma 2011-2012 öğretim yılının ikinci döneminde yapılmıştır.Bu çalışmada veri toplama aracı olarak Grasha-Riechmann Öğrenme Stili Ölçeği, Grasha Öğretim Stili Ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen Bireysel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz teknikleri, t-testi, korelasyon analizi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi olarak .05 alınmıştır.Araştırma sonucunda aşağıdaki bulgulara ulaşılmıştır:1) Cinsiyet değişkenine göre, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bağımsız öğrenme stili hariç pasif, bağımlı, rekabetçi, katılımcı ve işbirlikli öğrenme stili puanları arasında anlamlı bir fark bulunmaktadır.2) Sınıf düzeyine gore, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin işbirlikli ve rekabetçi öğrenme stili puanları arasında anlamlı bir fark bulunmazken, bağımsız, pasif, bağımlı ve katılımcı öğrenme stili puanları arasında anlamlı fark bulunmaktadır.3) Anne eğitim durumuna gore ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bağımsız öğrenme stili puanları arasında anlamlı bir fark bulunurken, pasif, işbirlikli, bağımlı, rekabetçi ve katılımcı öğrenme stili puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamaktadır. 4) Baba eğitim durumuna gore ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bağımsız öğrenme stili puanları arasında anlamlı bir fark bulunurken, pasif, işbirlikli, bağımlı, rekabetçi ve katılımcı öğrenme stili puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamaktadır.5) İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin genel akademik başarı ortalamaları ile öğrenme stilleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır.6) İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki akademik başarı ortalamaları ile öğrenme stilleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır.7) Sosyo-ekonomik duruma gore ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bağımsız öğrenme stili puanları arasında anlamlı bir fark bulunurken, pasif, işbirlkli, bağımlı, rekabetçi ve katılımcı öğrenme stili puanları ile anlamlı bir fark bulunmamaktadır.8) İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin SBS başarıları ile öğrenme stilleri arasında anlamlı zayıf bir ilişki bulunmaktadır.9) İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öğrenme stilleri ile öğretmenlerin öğretim stilleri ile arasında bir ilişki bulunmamaktadır.Anahtar Sözcükler: Fen ve Teknoloji Dersi, Öğrenme Stili, Öğretim Stili
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate secondary school students 'learning styles in terms of different variables (gender, grade level, level of mother and father education, overall academic achievement, academic achievement in science and technology lessons, socio-economic status, success in SBS and teachers' teaching styles).The study sample which includes a total of 1,494 students of the sixth, seventh and eighth grades in 24 primary schools and 32 teachers of science and technology in the center of Burdur has been created. The study has been applied in the second period of the academic year 2011-2012. In this study, as a means of data collection Grasha-Riechmann Learning Style Questionnaire, Grasha Teaching Styles Questionnaire and Individual Information Form developed by the researcher has been used.Techniques of descriptive analysis, t-test, correlation analysis, one-way analysis of variance (ANOVA) have been used as a techniques of data analysis.Level of significance have been taken as .05.The following findings have been discovered as a result of the research1.According to gender, except independent learning style of secondary school students, there is a significant difference between the scores of passive, dependent, competitive, participatory, and collaborative learning style.2.According to grade level, there is no significant difference between the scores of cooperative and competitive learning style of secondary school students, on the other hand, there is a significant difference between the scores of independent, passive, dependent and participatory learning styles.3.According to the level of mother education, there is a significant difference between the scores of secondary school students' independent learning style, on the other hand there is no significant difference between the scores of passive, cooperative , dependent competitive and participatory learning style of secondary school students.4.According to the level of father education, there is a significant difference between the scores of secondary school students' independent learning style on the other hand there is no significant difference between the scores of passive, cooperative, dependent competitive and participatory learning style of secondary school students.5.There is a significant relationship between the average of general academic grade point and learning styles of secondary school students.6.There is a significant relationship between the average of academic achievement in Science and Technology lesson and learning styles of secondary school students.7.According to the socio-economic level there is a significant difference between the scores of independent learning style in the secondary school students, there is no difference with scores of passive, cooperative independent, competitive and participatory learning styles.8.There is a significant relationship between the achievement in SBS and the learning styles of secondary school students.9.There is no a relationship between school students 'learning styles and teachers' teaching styles. Key Words: Science And Technology Education, Learning Style, Teaching Styleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öğrenme stillerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigate secondary school students learning styles in terms of different variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10014965
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid415565
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess