4-6 yaş grubu çocuğu olan ebeveynlerin çocuklarıyla iletişimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ünüvar, Perihan | |
dc.contributor.author | Öksüzoğullari, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:48:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:48:15Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666317 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, 4-6 yaş grubunda çocuğu olan ebeveynlerin çocuklarıyla iletişimlerinde kullandıkları iletişim tarzları ve ebeveynlerin iletişim becerileri ile cinsiyet, eğitim durumu, yaş değişkenleri arasında anlamlı fark olup olmadığı incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılında 4-6 yaş grubunda çocuğu okulöncesi eğitime devam eden 209 ebeveyn oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan ?İletişim Tarzları Soru Formu?, Ersanlı ve Balcı (1998) tarafından geliştirilen ?İletişim Becerileri Envanteri? ile elde edilmiştir. Ebeveynlerin iletişim tarzlarını belirlemek üzere verilen örnek durumlara ilişkin ilk dört cevaplarının sıralamasında ilk sırada ahlak dersi verme ifadesi yer almıştır. Ahlak dersi verme ifadelerini, öneri sunma ve ben dili ifadeleri izlemiştir. Cinsiyete göre ebeveynlerin, iletişim becerileri arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Ancak, iletişim becerileri alt ölçeklerinden, Davranışsal alt boyutta cinsiyete göre anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu fark annelerin lehinedir. Ebeveynlerin yaşlarına ve eğitim durumlarına göre iletişim becerileri arasında anlamlı fark bulunmamıştır.Anahtar Sözcükler: Ebeveyn, iletişim, okul öncesi | |
dc.description.abstract | In this study, whether there is a significant difference between the communication styles and the communication skills of parents, who have 4-6 years of age children, and the factors like gender, education level, and age has been investigated. The study group consists of 209 parents, who have 4-6 years of age children having pre-school education during 2011-2012 academic years. The data of the study achieved from ?Communication Skills Quastionnaire? which is conducted by the researcher and ?Communication Skills Schedule? developed by Ersanlı and Balcı(1998). According to the ordering of the top four answers related to the case studies presented to determine the communication styles of parents, the first statement is moralizing. Moralizing followed in order suggestion and I message. According to the study, there is not a significant difference between gender and the communication skills of parents. However, according to behavioral subscale, which is part of the communication skills attitude scale, there is a significant difference related to the gender. This difference turns out to be in favor of the mothers. Furthermore, there could not have been observed a significant difference between the communication skills of parents and their age and education level.Key words: Communication, Parent, Pre-School | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 4-6 yaş grubu çocuğu olan ebeveynlerin çocuklarıyla iletişimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | The examination of the communication of parents having 4-6 year-old children with their children in terms of different variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10004539 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 415566 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı |