dc.contributor.advisor | Babaoğlan Çelik, Emine | |
dc.contributor.author | Şimşek, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:48:14Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:48:14Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666311 | |
dc.description.abstract | ÖZETOkul Yöneticilerinin Örgüt Kültürü Algısı Ayşe ŞİMŞEKBu araştırma Burdur İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı resmi okul ve eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin örgüt kültürü algılarını ve bu algıların bazı demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemeyi amaçlamaktadır. Betimsel tarama modelinde olan araştırmanın evrenini 2011-2012 eğitim öğretim yılında Burdur İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı bulunan resmi ilköğretim, ortaöğretim okullarında ve diğer resmi eğitim kurumlarında görev yapan 180 müdür, 264 müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı olmak üzere toplam 444 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada evreni oluşturan yöneticilerin tamamına ulaşılmıştır; ancak 382 yönetici ölçeği doldurmuştur. Doldurulan ölçekte yanıtlanmayan madde bulunmadığı için 382 yöneticiden elde edilen verilerin tamamı değerlendirmeye alınmıştır.Araştırma verileri `Kişisel Bilgi Formu` ve İpek (1999) tarafından geliştirilen `Örgütsel Kültür Ölçeği` ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz ile birlikte t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) istatistik teknikleri kullanılmıştır. Bu analizler bilgisayar ortamında SPSS 20 (Statistical Package for the Social Sciences) paket programı yardımıyla yapılmıştır.Araştırmanın sonucunda çalışanların okul yönetimiyle çatışmaya girmekten kaçındıkları, okul yöneticilerinin yaptıkları iş ve işlemleri birer ayrıntı olarak görmedikleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca yöneticilerin okullarındaki çalışanlarının çalışmalarını takip ettiği ve başarılarını desteklediği sonucuna varılmıştır. Okul yöneticilerinin, başarı elde edebilmek için risk almaktan çekinmedikleri görülmüştür. Algılanan örgüt kültürü, geleneksel örgüt kültürü boyutunda orta düzeyde; çağdaş örgüt kültürü boyutunda ise yüksek düzeyde bulunmuştur.Okul yöneticilerinin geleneksel ve çağdaş örgüt kültürü algılarının cinsiyet, kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği ortaya çıkmıştır. Ancak çalıştıkları okul türü, yöneticilik türü, branş, eğitim durumu, aynı okulda çalışma süresi, okulun bulunduğu yerleşim yeri değişkenlerine göre yöneticilerinin örgüt kültürü algılarında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Okul yöneticisi, Örgüt kültürü, Örgüt kültürü algısı | |
dc.description.abstract | ABSTRACTSchool Administrators' Perception of Organizational Culture Ayşe ŞİMŞEKThis research aims to determine administrators', working in educational institutions and official schools in Burdur Provincial National Education Directorate, perceptions of organizational culture and if these perceptions differ according to some demographic variables. A total of 444 school administrators including 180 principals, deputy principals and deputy director of 264, who are working in the public elementary, secondary schools and in other formal education institutions connected to Burdur Provincial National Education Directorate, constructs the research population which is in descriptive survey model. In the survey, it is reached to the whole administers who constructs the population, but 382 of them filled the scale. There wasn't any unanswered clause so the all the datas obtained from 382 administers, taken into assesment.Research datas collected with ''Organizational Culture Scale'' Ipek (1999) and `Personal Information Form''. To analyze the data, with descriptive analysis, t test and one-way analysis of variance (ANOVA) statistical techniques were used. These analyzes were performed with SPSS 20 (Statistical Package for the Social Sciences) software package in the computer. As a result, employees are to avoid confrontation with the school board, and they do not see the process which school administrators do, as details. Also, it was concluded that managers follow the work of employees in schools and support their success. It was seen that school administrators do not hesitate to take risks to achieve success. Perceived organizational culture was found moderate in size of traditional organizational culture; in size of contemporary organizational culture it was found in high levels. It was seen that school administrators' perceptions of the organizational culture of traditional and contemporary doesn't show a significant difference to variables of gender and seniority. But statistically significant differences in the perception of organizational culture of the administrators were found according to the variables that the type of school they work, managerial type, industry, education, duration of working in the same school, where school settlement is.Key Words: School administrator, Organizational culture, The perception of organizational culture | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin örgüt kültürü algısı | |
dc.title.alternative | School administrators' perception of organizational culture | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | School administrators perception | |
dc.subject.ytm | Organizational culture | |
dc.identifier.yokid | 10030268 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 358190 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı | |