Ortaokul 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin müzik derslerinde bağlama çalgısının kullanımına ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Nacakcı, Zeki | |
dc.contributor.author | Demir, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:48:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:48:13Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666309 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ortaokul müzik eğitiminde bağlama çalgısının kullanılmasına yönelik öğrenci görüşlerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel bir tarama modeline göre desenlenmiştir.Araştırmanın amaca ulaşabilmesi için öğrenci görüşlerini almaya yönelik, uzman görüşü de alınarak anket formu hazırlanmıştır. Ön uygulaması 288 öğrenciyle yapılmış ve geliştirilen anketin Coranbach Alfa değeri .84 olarak bulunmuştur. Araştırma için çalışma grubu tercih edilmiş, çalışma grubunu her coğrafi bölgeden iki ortaokulda öğrenim gören 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Geliştirilen anket çalışma grubunu oluşturan 2196 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler doğrultusunda, müzik derslerinde bağlama kullanımı, bağlamaya ilişkin beğeni durumları, bağlamaya ilişkin beğeni durumlarının demografik özellikler bakımından farklılıkları, çalışma grubunun genel müzik eğitiminde ve yaşantılarında çalmak istedikleri çalgılara ilişkin sonuçlar elde edilmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlara ilişkin önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler:Bağlama, Müzik Dersi, Ortaoku | |
dc.description.abstract | This study was conducted in order to determine students' views about using the instrument 'bağlama' in secondary school musical training. Study was designed according to a descriptive survey model.To achieve the purpose of research for students to get their opinions, expert opinion is also based questionnaire was prepared. The pre-application of the questionnaire was performed with 288 students and the Coranbach Alfa value was found 84. For the research, a workgroup was preferred and it was consisted of 6th, 7th, and 8th graders from every geographic region. The questionnaire improved was applied to 2196 students constituting the workgroup. In accordance with the data obtained in the study, using bağlama in music lessons, the state of admiration for bağlama, the differences of the state of admiration for bağlama in terms of demographic properties, and the results about the instruments which the workgroup want to play in their general musical training and in their life were obtained. Some advice was given concerning the results obtained in the study.Keywords:Bağlama, Music Lesson, Secondary School | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Ortaokul 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin müzik derslerinde bağlama çalgısının kullanımına ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | Views of 6th, 7th, and 8th graders in secondary school regarding the use of bağlama in music lessons | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Bağlama (Müzik aleti) | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.identifier.yokid | 10024000 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 351010 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |