Show simple item record

dc.contributor.advisorNacakcı, Zeki
dc.contributor.authorDemir, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-08T09:48:13Z
dc.date.available2021-05-08T09:48:13Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666309
dc.description.abstractBu araştırma, ortaokul müzik eğitiminde bağlama çalgısının kullanılmasına yönelik öğrenci görüşlerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel bir tarama modeline göre desenlenmiştir.Araştırmanın amaca ulaşabilmesi için öğrenci görüşlerini almaya yönelik, uzman görüşü de alınarak anket formu hazırlanmıştır. Ön uygulaması 288 öğrenciyle yapılmış ve geliştirilen anketin Coranbach Alfa değeri .84 olarak bulunmuştur. Araştırma için çalışma grubu tercih edilmiş, çalışma grubunu her coğrafi bölgeden iki ortaokulda öğrenim gören 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Geliştirilen anket çalışma grubunu oluşturan 2196 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler doğrultusunda, müzik derslerinde bağlama kullanımı, bağlamaya ilişkin beğeni durumları, bağlamaya ilişkin beğeni durumlarının demografik özellikler bakımından farklılıkları, çalışma grubunun genel müzik eğitiminde ve yaşantılarında çalmak istedikleri çalgılara ilişkin sonuçlar elde edilmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlara ilişkin önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler:Bağlama, Müzik Dersi, Ortaoku
dc.description.abstractThis study was conducted in order to determine students' views about using the instrument 'bağlama' in secondary school musical training. Study was designed according to a descriptive survey model.To achieve the purpose of research for students to get their opinions, expert opinion is also based questionnaire was prepared. The pre-application of the questionnaire was performed with 288 students and the Coranbach Alfa value was found 84. For the research, a workgroup was preferred and it was consisted of 6th, 7th, and 8th graders from every geographic region. The questionnaire improved was applied to 2196 students constituting the workgroup. In accordance with the data obtained in the study, using bağlama in music lessons, the state of admiration for bağlama, the differences of the state of admiration for bağlama in terms of demographic properties, and the results about the instruments which the workgroup want to play in their general musical training and in their life were obtained. Some advice was given concerning the results obtained in the study.Keywords:Bağlama, Music Lesson, Secondary Schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleOrtaokul 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin müzik derslerinde bağlama çalgısının kullanımına ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeViews of 6th, 7th, and 8th graders in secondary school regarding the use of bağlama in music lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmMusic lesson
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmBağlama (Müzik aleti)
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.identifier.yokid10024000
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid351010
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess