Koro dersi motivasyon ölçeği geliştirilmesi ve öğrencilerin motivasyon düzeylerinin karşılaştırılmalı olarak incelenmesi
dc.contributor.advisor | Köse, Hüsniye Seval | |
dc.contributor.author | Sariçiftçi, Aykut Önder | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:48:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:48:13Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666308 | |
dc.description.abstract | Koro Dersi Motivasyon Ölçeği Geliştirilmesi ve Öğrencilerin Motivasyon Düzeylerinin Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesiAykut Önder SARIÇİFTÇİBu araştırmanın amacı, öğrencilerin koro dersine yönelik motivasyonlarının ölçülmesine yönelik bir Motivasyon Ölçeği geliştirilmesi ve Üniversitelerin Müzik Eğitimi Anabilim Dalı birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin koro dersine ilişkin motivasyon düzeylerinin, geliştirilen bu ölçek yoluyla, belirlenen değişkenler açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesidir.Motivasyon ölçeği oluşturma aşamasında 48 maddeden oluşan bir havuz oluşturulmuş, taslak halinde belirlenmiş olan ölçek, görüş alınmak üzere uzmanlara gönderilmiştir. Uzman görüşleri sonucunda ölçek taslağındaki madde sayısı 32 ye düşmüştür. 32 maddeden oluşan Koro Dersi Motivasyon Ölçek taslağının pilot uygulaması, Onsekiz Mart, Marmara, Mehmet Akif Ersoy ve Pamukkale Üniversiteleri'nin Müzik Eğitimi Anabilim Dalları'nda yapılarak, toplam 226 öğrencinin verdikleri yanıtlar SPSS 20 programına girilmiş, verilerin incelenmesi ve yapılan faktör analizleri sonucunda 20 maddeden ve 4 alt boyuttan oluşan Koro Dersi Motivasyon Ölçeği (KDMÖ) geliştirilmiş ve Cronbach's alpha=0.949 çıkmıştır. Daha sonra, benzer ölçek geçerliliği çalışması amacıyla 3 farklı üniversiteden 136 öğrenciye Koro Dersi Motivasyon Ölçeği ve Oyun, Dans ve Müzik Dersi Motivasyon Ölçeği birlikte uygulanmıştır. Yapılan Spearman's korelasyon analizi sonunda istatistiksel olarak .05 düzeyinde anlamlı bir ilişki belirlenmiştir (g=0,61:p<.05). Analizler sonucunda, geliştirilen Koro Dersi Motivasyon Ölçeği'nin geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu tespit edilmiştir.Öğrencilerin koro dersine yönelik motivasyon düzeylerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi amacı doğrultusunda, KDMÖ, 8 farklı üniversitenin 505 Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencisine uygulanarak, birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin koro dersine yönelik motivasyon düzeyleri; cinsiyet, mezun olunan lise, sınıf değişkenleri açısından incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Koro, Motivasyon, Koro Dersi Motivasyon Ölçeği. | |
dc.description.abstract | Developing a Motivation Scale for Choir Education and a Comparative Analysis of the Student's Motivation Levels Aykut Önder SARIÇİFTÇİThe aim of this study is being developed a motivation scale of students towards choir education and comparatively analyzed betwen freshman and senior students' motivation levels towards choir education of University's department of music education. At the composing stage, an item pool was consisted of 48 items and draft scale was sent to experts for receiving opinion. The number of items in draft scale was diminished to 32 according to punditry. The pilot scheme consisting of draft Motivation Scale for Choir Education was implemented in departments of music education of Onsekiz Mart, Marmara, Mehmet Akif Ersoy and Pamukkale Universities. The answers of 226 students were analyzed by SPSS 20 and Motivation Scale of Choir Education consist of 20 items and 4 sub-dimensions was developed as a result of factor analysis. Cronbach alpha reliability value of the scale is found to be 0.949. Afterwards Motivation Scale of Choir Education and Motivation Scale of Play, Dance and Music Education were implemented simultaneously to 136 students from three different Universities on the purpose of analog scale validity study. Statistically significance was found at a level of .05 as a result of Spearman correlation analysis (g=0,61:p<.05). As a result, Motivation Scale of Choir Education was found valid and reliable. In line with comparative analysis of the student's motivation levels purpose, freshman and senior students' motivation levels towards choir education was researched in terms of three variables (gender, graduated high school and grade) by implementation of Motivation Scale of Choir Education on 505 students from 8 different Universities' departments of music education.Key Words: Choir, Motivation, Motivation Scale of Choir Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Koro dersi motivasyon ölçeği geliştirilmesi ve öğrencilerin motivasyon düzeylerinin karşılaştırılmalı olarak incelenmesi | |
dc.title.alternative | Developing a motivation scale for choir education and a comparative analysis of the student's motivation levels | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Choir | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Scale development | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.identifier.yokid | 10043558 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 370244 | |
dc.description.pages | 59 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |