dc.contributor.advisor | Yıldız, Gökay | |
dc.contributor.author | Gün, Elmas | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:48:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:48:13Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666306 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın iki amacı bulunmaktadır. Bu amaçlar, müzik öğretmeni adaylarının piyano performansı öz yeterlik düzeylerini belirlemek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmek; geliştirilen ölçek aracılığıyla, öğretmen adaylarının piyano performansı öz yeterlik düzeylerini belirlenen değişkenler açısından irdelemektir.Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen `piyano performansı öz yeterlik ölçeği` ile elde edilmiştir. Ölçeğin madde havuzu oluşturulduktan sonra kapsam geçerliği için uzman görüşüne başvurulmuştur. Ön uygulama sonrasında, örneklem yeterliğini saptamak için Kaiser Meyer Olkin testi, değişkenlerin eşit varyansa sahip olduğunu belirlemek için Bartlett testi yapılmıştır. Yapı geçerliği için yapılan faktör analizi sonucunda üç faktörden oluşan ölçeğin faktör isimleri alan yazının desteğiyle, `teknik düzey algısı`, `sahne kaygısı algısı` ve `performans düzeyi algısı` olarak belirlenmiştir. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .948 olarak bulunmuştur.Geliştirilen ölçek, Pamukkale, Muğla Sıtkı Koçman, Çanakkale Onsekiz Mart, Marmara ve Balıkesir Üniversitelerinin Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim gören 405 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 17 paket programına kodlanarak, verilerin frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapmaları belirlenmiştir. Dağılımın normal olduğu şartlarda iki grup için t testi, ikiden fazla grup için One Way Anova testi kullanılmıştır. Anova testi sonuncunda anlamlı fark tespit edilen durumlarda, farkın hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek için Tukey testi yapılmıştır. Dağılımın normal olmadığı durumda, iki grup için Mann-Whitney U testi, ikiden fazla grup için Kruskal- Wallis H testi kullanılmıştır. Kruskal- Wallis H testi sonucunda anlamlı fark tespit edilen durumlarda, farkın hangi gruptan kaynaklandığının belirlemek için Dunnett testi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, piyano performansı öz yeterlik ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu tespit edilmiştir. Müzik öğretmeni adaylarının teknik düzey, sahne kaygısı ve performans düzeyi algılarında öğrenim gördükleri sınıf düzeyi ve mezun oldukları lise türüne göre anlamlı farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ancak, müzik öğretmeni adaylarının, teknik düzey, sahne kaygısı ve performans düzeyi algılarında piyano dersi akademik başarı notu ve günlük piyano çalışma süresine göre ise anlamlı farklılık saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | This study has two aims. These aims are to develope a valid and reliable scale to determine the self-efficacy level of the pre-service music teacher; to examine the self-efficacy level of the pre-service music teacher in terms of determined variables by this scale. The data of research, had been obtained by self-efficacy scale of piano performance developed by researcher. After forming the item pool, expert opinion had been consulted for content validity. Kaiser Meyer Olkin had been tested to fix sample adequacy, Bartlett had been tested to determine that the variables have equal variance after pre-application. The result of factor analysis that was made for construct validity, that had been determined the scale had three factors. The factors' names are `perception of technical level`, `perception of stage anxiety` and `perception of performance level` by literature. Cronbach Alpha reliability quotient of the scale is .948.The scale, had been applicated to 405 students who are attending to Faculty of Education and Music Education Department of Pamukkale, Muğla Sıtkı Koçman, Çanakkale Onsekiz Mart, Marmara and Balıkesir Universities. The datas had been coded to SPSS to determine frequency, percentage, arithmetical mean, standart deviation of datas. On the condition of normal distribution, independent sample t-test had been made for two groups, One Way Anova test had been made for more than two groups. As a result of Anova, on the conditions significant difference, Tukey test had been made to determined the group that the source of difference. On the condition of anormal distribution, Mann Withney U test had been made for two groups, Kruskal Wallis H test had been made for more than two groups. As a result of Kruskal Wallis H test, on the conditions significant difference, Dunnett test had been made to determined the group that the source of difference.Result of analysis, self-efficacy scale of piano performance had been determined valid and reliable scaling tool. Perception of technical level, stage anxiety and performance level of pre-service music teacher have not significant difference according to class level and graduated high school. But, perception of technical level, stage anxiety and performance level of pre-service music teacher have significant difference according to academic success mark of piano lessons and daily piano practicing time. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Piyano performansı Öz Yeterlik Ölçeğinin geliştirilmesi ve uygulanması | |
dc.title.alternative | Development and application of self-efficacy scale of piano performance | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Scale development | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.identifier.yokid | 10039052 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 358189 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı | |