Müzik teknolojilerinin örgün müzik eğitiminde kullanılma durumlarına ilişkin öğretmen görüşleri: Burdur ili örneği
dc.contributor.advisor | Özdemir, Gökhan | |
dc.contributor.author | Yengin, Avşar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:48:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:48:12Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666305 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma müzik teknolojilerinin örgün müzik eğitiminde kullanılma durumlarına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek için yapılmıştır. Araştırmanın amacı, müzik öğretmenlerinin teknolojik araç-gereçlerden ve yazılımlardan daha iyi yararlanmaları için ne gibi yöntemler geliştirileceğini tespit etmek ve bu konuda öneriler sunabilmektir. Verilerin toplanması için araştırmacı tarafından oluşturulan yedi maddelik yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Katılımcılarla yapılan görüşmeler ses kayıt cihazıyla kayıt altına alınmış ve yazılı ortama aktarabilmek için deşifre edilmiştir. Elde edilen bulgular betimsel araştırma tekniklerine göre yorumlanmıştır. Araştırmaya Burdur ilinin tamamında, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olarak çalışan 49 öğretmenin 37 si katılmıştır. Bu çalışmada elde edilen veriler doğrultusunda müzik öğretmenlerinin teknolojik araç-gereç ve müzik yazılımlarını kullanma durumları tespit edilmiş ve örgün eğitimde müzik teknolojilerinin kullanımına yönelik öneriler sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | This study aimed to determine the status of teachers' views related the status of music technologies whose usage in formal music education. The purpose of the research is to determine what kind of methods should be developed in order to get better benefit from the technological equipments and softwares, and to make suggestions on this subject.Semi-structured interview form including seven questions, which was developed by the researcher, was used in order to collect data. Interviews with the participants were recorded using a voice recorder, and were decoded in order to convert into text environment. Findings which were reached, were interpreted according to descriptive research techniques. 37 teachers out of 49 working for Ministry of Education throughout Burdur province, participated in the research.In direction of the data obtained in this study, music teachers' usage of technological tools and music software were determined and suggestions were made about the usage of music technologies in formal education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Müzik teknolojilerinin örgün müzik eğitiminde kullanılma durumlarına ilişkin öğretmen görüşleri: Burdur ili örneği | |
dc.title.alternative | Teachers' views related the status of the usage of music technologies in formal music education: Burdur province sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Technology based instruction | |
dc.subject.ytm | Formal education | |
dc.subject.ytm | Software | |
dc.subject.ytm | Computer softwares | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Technology | |
dc.identifier.yokid | 10043793 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 370246 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |