dc.contributor.advisor | Bilgen, Mustafa | |
dc.contributor.author | Çayir Çevik, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:48:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:48:12Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666302 | |
dc.description.abstract | Türkçe Öğretim Programlarında Değerler ve Dede Korkut Hikâyeleri' nin Değerler Açısından İncelenmesiYasemin ÇAYIR ÇEVİKBu araştırmanın temel amacı Türkçe Dersi Öğretim Programları (1-5) ve (6-8)' nda belirlenen değerlerin (aile kurumuna ve birliğine önem verme, alçak gönüllülük, cesaret, cömertlik, dayanışma, fedakârlık, hoşgörü, iyi niyet- iyi dilekte bulunma, kanaatkârlık, merhamet, misafirperverlik, saygı, sevgi, vefa-sadakat, yardımseverlik) ne şekilde yer aldığını tespit etmektir. Ayrıca Türk milletinin geleneklerini, göreneklerini, dilini, sosyal yaşamını, siyasi oluşumunu, aile yapısını yansıtan ve 100 Temel Eser içinde yer alan Dede Korkut Hikayeleri' nde belirlenen değerleri içermesi bakımından incelenmektir.Türkçe Dersi Öğretim Programları ve Dede Korkut Hikayeleri' nde değerlerle ilgili ifadeleri belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Tarama modeli kullanılarak hazırlanan bu araştırmada bulguların saptanmasında içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda Türkçe Dersi Öğretim Programları (1-5) ve (6-8) belirlenen değerlerin yer alışı bakımından eksik olduğu, değerler eğitimi açısından tekrar düzenlenebileceği düşünülmektedir. Değerler eğitiminde edebi metinlerden yararlanmanın öğrenciler için faydalı olacağı, Türk kültürünü yansıtan Dede Korkut Hikayeleri' nin değerleri iletmesi bakımından örnek bir eser olduğu sonucuna ulaşılmıştır. MEB' in ilköğretim öğrencileri için tavsiye ettiği 100 Temel Eser içinde yer alan Dede Korkut Hikayeleri isimli eserde belirlenen değerlerin hepsine ulaşılabilmiştir. Fakat kitabın içinde yer alan on iki hikayede de her değer yer almamıştır. Değer çeşitliliği bakımından öne çıkan hikaye `Dirse Han Oğlu Boğaç Han Hikayesi` iken değer çeşitliliği bakımından zayıf olan hikaye ise ` Uşun Koca Oğlu Segrek Hikayesi` dir. Dede Korkut Hikâyeleri isimli eserde belirlenen değerlerden en fazla sevgi (74) değerine yer verildiği, bunu sırayla dayanışma(47), saygı(43) değerleri izlemekte; en az hoşgörü (3) değerine yer verildiği bunu sırayla kanaatkarlık (6), misafirperverlik(9) değerlerinin izlediği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Dede Korkut hikâyeleri, değerler eğitimi, Türkçe dersi öğretim programı | |
dc.description.abstract | Turkish Values in Education Programme And the book of Dede Korkut of the Terms of ValuesYasemin ÇAYIR ÇEVİK The main purpose of this research, the Turkish language Education Program (1 to 5) and (6 to 8), in accordance with the value of the institution of the family and giving importance to the union, humility, courage, generosity, solidarity, self-sacrifice, tolerance, goodwill - best wishes, being contented, compassion, hospitality, respect, love, loyalty-loyalty, charity) is to detect what's going on. In addition, the Turkish nation, traditions, customs, language, and social life, the formation of political, family and 100 reflect the structure of the Basic Works in the field of Dede Korkut Stories' contain the values specified in terms found within a secretory.Turkish in the Teaching and Dede Korkut Stories' about the values in the expression of this study aims to identify qualitative research methods were used. Scanning using the findings in this study, prepared for the determination of the content analysis method was used.At the result of the research it is thought that utilization from literal texts in Values Education Will be useful for the students, dede Korkut Stories that reflect Turkish culture is as sample work on account of transmission of Values, that Stories is short of Turkish lesson instruction schedule (1-5) that suitable in terms of Values convection And (6-8) taking part on account of determined Values, it can be arranged again in terms of Values Education. All of the determined Values can be reached in book named dede Korkut Stories taking part in 100 basic work that ministry of national Education advices for the primary students. Bu each Value doesn't take place in twelve Stories taking part in the book. While the outshine Story is `Dirse Han Oğlu Boğaç Han Story` on account of Value variety, the weak Story is `Uşun Koca Oğlu Segrek Story` on account of Value variety. The result is reached that through determined Values in the book named name Dede Korkut Stories love Value (74) is given place the Most in sequence solidarity (47) respect (43) Values follow it; besides this tolerance (3) Value is given place the least, in sequence frugality (6) And hospitality (9) Values follow it.Key words: Dede Korkut Stories, Values Education, Turkish lesson instruction schedule | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkçe öğretim programlarında değerler ve Dede Korkut hikayelerinin değerler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Turkish values in education programme and the book of Dede Korkut of the terms of values | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Dede Korkut Stories | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.identifier.yokid | 10046313 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 370248 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |