İşbirlikli öğrenmeye dayalı tekniklerin öğrencilerin matematik başarısına etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Sağ, Ramazan | |
dc.contributor.author | Kabuk, Özge | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:48:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:48:11Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666299 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma 5. sınıf `Geometri ve Ölçme` konusunun işbirlikli öğrenme yöntemiyle öğrenilmesinin, öğrencilerin matematik başarısına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel ve nicel verilerin bir arada kullanıldığı karma desen kullanılmıştır. Araştırma yarı deneysel nitelikte bir çalışma olup, öntest-sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verilerini deney grubundaki öğrencilerin uygulanan tekniklerle ilgili görüşleri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılında, Antalya ili Muratpaşa ilçesi Merkez Ortaokulu'nda öğrenim gören 3 adet 5. sınıf şubesi oluşturmuştur. Araştırmada kullanılan üç grubun ikisi deney, biri ise kontrol grubudur. Gruplar rastgele atanmıştır. Deney gruplarında işbirlikli öğrenme yöntemlerinden Takım Oyun Turnuva (Deney 1) ve İkili Denetim (Deney 2) teknikleri, Kontrol grubunda ise Geleneksel Öğrenme Yöntemi kullanılmıştır. Öğretim süreci araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi ve süreç sonunda deney grubu öğrencilerinin çalışma ile ilgili görüşlerini yazdıkları kompozisyonlar aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapmanın yanı sıra ilişkili örneklemler için t-testi ve karışık ölçümler için iki faktörlü ANOVA istatistik teknikleri ile betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda tüm grupların başarısında artış olduğu görülmüştür. Bu durumda hem işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin hem de geleneksel öğrenme yönteminin öğrenci başarısını artırmada etkili olduğunu söylemek mümkündür. Grupların öntest sontestleri arasındaki anlamlı farklılığın etki büyüklükleri incelendiğinde, geleneksel öğrenme yönteminin işbirliğine dayalı öğrenme yöntemine göre başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Fakat erişi puanları ile yapılan analizler sonucunda ise işbirlikli öğrenme yöntemi kullanılan grupların erişi puanları ile geleneksel yöntemin kullanıldığı grubun erişi puanları arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmanın sonunda deney grubu öğrencileri kullanılan yöntemlerin; dersi daha iyi anlamalarına, dersten daha çok zevk almalarına, arkadaşları ile daha iyi geçinmelerine, matematik dersine olan bağlılıklarının artmasına ve sorumluluk duygularının gelişmesine neden olduğunu belirtmişlerdir. Sonuç olarak nicel verilerde bir farklılık gözlenmezken, işbirlikli öğrenme tekniklerinin uygulandığı deney gruplarından elde edilen nitel verilerde farklılık bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: Duygular, geleneksel öğretim, ikili denetim, matematik başarısı takım oyun turnuva ve sosyal boyut | |
dc.description.abstract | The research is done aiming at observing mathematics success of 5. Level students on learning `Geometry and Mensuration` through cooperative training method. Combined method including quality and quantity data has been used at research. The research is quasi-experimental and method including pre-test and proof positive matched control group has been used. Qualitative data of the research includes opinions of students about techniques used. Working group of the research is composed of 3 student of 5. Level at Merkez Primary School in Muratpasa county in Antalya during 2013-2014 semester. Two groups are experimental group and another is control group. Groups are selected randomly. Team game Tournament (Experiment 1) and Double Controlling (Experiment 2) techniques of Cooperative learning methods on experimental groups and Traditional Learning Method have been used on control group. Training period has been carried by researcher. Data of the research has been achieved through success test developed by researcher and compositions written by experimental group students at the end of period. Frequency, percentage, aritmethical average and standard deviation as well as associated sampling for t-test and two factors ANOVA statistical techniques and descriptive analysis for complicated measurement have been used. Success increasing has been observed at the end of the research. It is interpretended that the situation states that either cooperative learning method and and traditional learning method have affect on increasing student success. In case of observing the expressive difference among pre test and proof positive , traditional learning method is more successful than cooperative learning method. As result of analysis done by grades; difference among grades of group who used cooperative learning method, and grades of group who used traditional learning method is not expressive in terms of statistic. Also experimental group students explained at the end of experiment that it was useful for understanding class, to enjoy class, to be friendly with their firend, increasing desire for mathematic class and improving. As a result, no difference couldn't be found in the quality of the data but it was observed that there is some differences in quantity of the data that applied cooperative learning techniques on the experiment group.Key Words: Team game tournement, double control, traditional training, mathematicsuccess, emotion and social dimension. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İşbirlikli öğrenmeye dayalı tekniklerin öğrencilerin matematik başarısına etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation about the effects of the cooperative learning based techniques on students' mathematics achievements | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Mathematics achievement | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Teams games tournaments techniques | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 10059527 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 385937 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |