Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, Barbaros Serdar
dc.contributor.authorÇiçek, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-08T09:48:11Z
dc.date.available2021-05-08T09:48:11Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666298
dc.description.abstractBu araştırma, Kırıkkale ilinde 2013-2014 eğitim öğretim yılında görev yapan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin çalışma ortamlarındaki örgütsel adalet düzeyinin etik liderlik düzeylerini nasıl algıladıklarını belirlemek ve yöneticilerin etik liderlik davranışlarının kurumlarındaki örgütsel adalet algısına ve öğretmen motivasyonuna ne düzeyde etki ettiğini ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla Kırıkkale ilinde görev yapan toplam 120 beden eğitimi öğretmeninden 105 öğretmene ulaşılarak araştırmaya katılmaları sağlanmıştır.Araştırmada veri toplamak amacıyla anket tekniği kullanılmıştır. Ankette öğretmenlerin demografik bilgilerini içeren bir bilgi formu, örgütsel adalet ölçeğini oluşturan 20 soruluk bir form ve etik liderlik ölçeğini oluşturan 44 soruluk bir form kullanılmıştır.Araştırmanın genel amacı çerçevesinde cevapları aranan alt problemlere yönelik olarak toplanan veriler doğrudan bilgisayara girilmiş, veriler üzerinden gerekli istatistiksel çözümlemeler için SPSS 13.0 (The Statistical Packet for The Social Sciences) paket programı kullanılmıştır.Beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel adalet ve etik liderlik algılarının düzeylerinin belirlenmesinde frekans (f), aritmetik ortalama, standart sapma (SS) hesaplamaları yapılmıştır. Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile etik liderlik algıları arasında anlamlı bir ilişki bulunup bulunmadığını belirlemek amacıyla Korelâsyon analizi yapılmıştır. Öğretmenlerin örgütsel adalet ve etik liderlik algılarının demografik değişkenlere göre anlamlı fark gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla Bağımsız Gruplar arası T Testi ve Tek Yönlü Anova Testi uygulanmıştır.Araştırmaya katılan öğretmenlerin örgütsel adalet algılarını ölçmek üzere, Niehoff ve Moorman (1993) tarafından geliştirilen Örgütsel Adalet Ölçeği'nden (Justice Scale) yararlanılmıştır. Örgütsel Adalet Ölçeği, adil dağıtım algısını ölçmek üzere bir boyut, adil işlem algısını ölçmek üzere iki temel boyuttan oluşmaktadır. Elde edilen bilgilere göre, araştırmaya katılan öğretmenlerin dörtte üçü erkeklerden oluşmaktadır. Eğitim durumları çok büyük oranda lisans düzeyindedir. Yine yaklaşık beşte dördü yöneticilik yapmamıştır. Bu demografik durumları genel olarak değerlendirdiğimizde beden eğitimi öğretmenlerinin lisansüstü eğitime ve okul yöneticiliğine çok rağbet etmediklerini görüyoruz. Okullarda görev dağılımı, ücret ve ödüllendirme gibi konularda yeterince adil bir dağıtım uygulanmamaktadır yönünde görüş belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Adalet, Etik Liderlik, Beden Eğitimi Öğretmeni.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine how the Physical Education and Sports Teachers who work in Kırıkkale at the 2013-2014 school year perceive the organizational justice level in work environments and leadership and to reveal to what extent the ethical leadership behaviors of managers affect the organizational justice perception and teacher motivation. For this reason, 105 of the 120 physical education teachers were reached and they participated in this research.Questionnaire technique was used in order to obtain data for the research. There is an information form which includes the demographic background of the teachers, 20-question form which includes the organizational justice scale and 44-question form which includes the ethical leadership scale in the questionnaire.The data which was acquired in line with the sub problems of which answers were looked for within the general aim of the research was entered into computer and SPSS 13.0 (The Statistical Packet for The Social Sciences) packet program was used for the required statistical analysis over the data.Calculations of frequency (f), arithmetic average and standard deviation (SS) were made for determining the levels of organizational justice and ethical leadership perceptions of the physical education teachers.Correlation analysis was made to indicate whether there is a meaningful relationship between the organizational justice perception and ethical leadership perception of the teachers. T Test and One Way Anova Test were implemented between the independent groups in order to see whether the organizational justice and ethical leadership perceptions of the teachers differ according to the demographic variances.Organizational Justice Scale (Justice Scale) which was developed by Niehoff and Moorman (1993)was used in order to measure the organizational justice perception of the teacher who participated in the research. Organizational Justice Scale includes one aspect to determine the fair distribution perception and two main aspects to measurefair procedure perception.According to the information that has been obtained, three out of four of the teachers who participated in the research are males. Most of the teachers have a bachelor degree when it comes to theireducational background. In addition, four out of five of them have not undertaken any administrative duties. When this demographic situations are analyzed in general, it can be seen that physical education teachers do not prefer doing a master degree or having a responsibility as a school administrator. Their general opinion is that there is not a sufficiently fair distribution in terms of rewarding, salary and work distribution.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin çalışma ortamlarındaki örgütsel adalet düzeyinin etik liderlik davranışlarına etkisi (Kırıkkale il örneği)
dc.title.alternativeInfluence of organizational justice level of physical education teachers in work environments on the ethical leadership behaviors (Kırıkkale province example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmOrganizational justice
dc.subject.ytmEthical leadership
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmJustice perception
dc.identifier.yokid10059177
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385936
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess