Show simple item record

dc.contributor.advisorPepe, Kadir
dc.contributor.authorUluişik, Vedat
dc.date.accessioned2021-05-08T09:48:09Z
dc.date.available2021-05-08T09:48:09Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666288
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin stres ve saldırganlık düzeylerini bazı değişkenlere göre incelemektir. Araştırmaya Burdur il merkezindeki farklı ortaöğretim kurumlarında öğrenci olan toplam 365 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin stres düzeylerinin belirlenmesinde Odabaşı (2006) tarafından geliştirilen ''Çalışma yaşamında stres'' ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin saldırganlık düzeylerinin belirlenmesinde Buss ve Perry (1992) tarafından geliştirilen ''Saldırganlık ölçeği'' kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde SPSS 22.0 programı kullanılmıştır.Araştırmanın sonunda öğrencilerin saldırganlık düzeylerinin yaş, cinsiyet, sınıf düzeyi, spora katılım biçimi, ilgilendikleri spor türü, öğrenim gördükleri okul türü, anne ve baba eğitim durumları ile ailenin ekonomik gelir düzeyine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (p<0.05). Öğrencilerin kardeş sayıları ve öğrenim gördükleri okullarda spor malzemesi bulunma durumlarının ise öğrencilerin saldırganlık düzeylerini etkilemediği bulunmuştur (p>0.05). Araştırmaya katılan ortaöğretim öğrencilerinin stres düzeylerinin yaş, cinsiyet, sınıf düzeyi, ilgilendikleri spor türü, öğrenim gördükleri okul türü, anne ve baba eğitim durumları ile ailenin ekonomik gelir düzeyine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (p<0.05). Buna karşılık öğrencilerin stres düzeylerinin spor yapma biçimlerine, okullarında spor malzemesi bulunma durumuna ve kardeş sayılarına göre anlamlı farklılıklar göstermediği belirlenmiştir (p>0.05).Sonuç olarak ortaöğretim öğrencilerinde spora katılımın ve bazı demografik özelliklerin stres ve saldırganlık oluşumu üzerinde etkili olduğu söylenebilir.Anahtar kelimeler: Ortaöğretim öğrencileri, spor, stres, saldırganlık
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine stress and aggression levels of high school students in terms of some variables. Totally 365 students, taking education at different education institution in Burdur city center, participated to study. `Stress at Working Life` scale developed by Odabaşı (2006) was used to identify students' stress levels. `Aggression Scale` developed by Buss and Perry (1992) was used to identify students' aggression levels. SPSS 22.0 for Windows program was used in statistical analysis of data obtained from research.In the end of research, it was established that students' aggression level is represented significant difference as their age, gender, class level, participation type of sport, interested sport type, school types, father and mother education situation and family income levels (p<0,05). It was found that students' sibling counts and availability of sport materials at school does not affect students' aggression level (p>0,05). It was established that students' stress level is represented significant difference as their age, gender, class level, interested sport type, school types, father and mother education situation and family income levels (p<0,05). It was found that students' sibling counts, participation type of sport and availability of sport materials at school does not affect students' stress level (p>0,05).As a result, it may be said that participation to sport and some demographic variations in high school students have affects on stress and aggression level.Keywords: High school students, sport, stress, aggressionen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSpor yapan ve yapmayan ortaöğretim öğrencilerinin stres ve saldırganlık düzeylerinin incelenmesi: Burdur ili örneği
dc.title.alternativeInvestigation of stress and aggression level of high school students, doing sports and not doing sports
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTechniques of the stress management
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.subject.ytmBurdur
dc.subject.ytmSecondary education students
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmPhysical education and sport faculty
dc.identifier.yokid10072747
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391317
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess