Show simple item record

dc.contributor.advisorPepe, Kadir
dc.contributor.authorÖzkurt, Rabia
dc.date.accessioned2021-05-08T09:48:06Z
dc.date.available2021-05-08T09:48:06Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666278
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarını cinsiyet, sınıf, okul türü değişkenlerine göre incelemektir.Araştırmamızın evrenini Burdur il merkezi ve seçilmiş ilçelerinden(Ağlasun, Çavdır, Karamanlı, Gölhisar) lise kurumları, örneklem grubunu ise 2014-2015 eğitim-öğretim yılında bu okullarda 9.10.11 ve 12.sınıflarda okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada veriler teorik çerçeve yazılı kaynaklardan, alandaki veriler ise anket yöntemiyle elde edilmiştir. Anket olarak Güllü (2007) geliştirmiş olduğu `Ortaöğretim Öğrencileri için Beden Eğitimi Dersi Tutum` ölçeği kullanılmıştır.Anketler örneklem gurubuna tesadüfi örneklem yöntemiyle birebir görüşülerek 9.10.11.12 sınıflarda öğrenim gören toplam 1000 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen anketler bir bir kontrol edilerek hatalı doldurulanlar değerlendirmeye alınmamıştır. Bu şekliyle toplam 950 anket değerlendirmeye alınmıştır. Anketleri dolduranların 522' si Kadın, 428'i Erkektir.Elde edinilen anketler istatistik işlem için uygun istatistik programa kodlanarak istatistik işleme hazır hale getirilmiştir. İstatistik işlem olarak (f)frekans, (%)yüzde, crosstabss, değişkenler arası farklılıkların tespiti içinde (X2) ki kare işlemi uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi için 0,05 manidarlık düzeyi kabul edilerek yorumlar yapılmıştır.Elde edilen veriler sonucunda; çoğunlukla katılımcıların beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumlarının olumlu olduğu, değişkenler arası görüşte ise, değişkenlerden cinsiyet değişkeninde erkeklerin kadınlara göre, sınıf değişkeninde 10 ve 11 sınıfların 9 ve 12. sınıflara göre, okul türü değişkeninde ise spor lisesi ve sosyal bilimler lisesi, güzel sanatlar ve meslek liselerine oranla daha olumlu tutum sergiledikleri tespit edilmiştir.Sonuç olarak; çoğunlukla katılımcıların beden eğitimi ve spor dersine ilişkin olumlu tutum sergilediklerini söylenebiliriz.Anahtar Sözcükler: Lise, Öğrenci, Beden Eğitimi ve Spor, Tutum
dc.description.abstractThe aim of the research is to investigate the attitudes of the high scool students towards Physical education and sports lesson in terms of gender, grade and, type of the school variables.The population of the reasearch consists of city centre of Burdur and high schools from the chosen towns (Ağlasun, Çavdır, Karamanlı,Gölhisar ) and the sample group is the students attending in the 9th,10th,11th,12th grades in the 2014-2015 educational year. The data in the study was gathered from written sources of the theorretical framework and the data in the field was obtained by questionnaire.As a questionnere , ` The Students' Attitudes of The Physical Education for Secondary School ` scale developed by Güllü(2007) is used in the survey.The questionarre is conducted to sample group - the totally 1000 students attending 9th,10th,11th,12th grades by random method using one on one interview. The resulting questionnaires was controlled one by one and faulty filled ones were excluded from the assessment. A total of 950 questionnaires have been evaluated with this shape. In the questionnaires , 522 of them were female and 428 of the were male.By coding the obtained questionnnaires to an suitable statictical programme , they were made avaliable for the statistical process. As statistical process, frequency (f), percentage (%), crosstabss, for the detection of the differences between the variables chi-square ( X2) were applied. By accepting 0.05 for significance level ,it was commented on like this. The data show that; the attitudes of the participants towards physical education and sports lessons are mostly positive. As for among the variables, in terms of gender variable, male ones have more positive , according to class variable 10 and 11 grades have more positive compared to 9, 12 grades and at last in regard to the variable of school type, sports high school and social sciences high school have more positve attittudes compared to the fine arts school and vocational school . As a result, we can say that the participants often have a positive attitude towards the physical education and sports classes.Keys Words: High school, Student, Physical Education And Sport ,Attitude en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleLise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeReasearch on the attitudes of the high scholl students towards physical education and sports lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmStudents
dc.identifier.yokid10073122
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391318
dc.description.pages168
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess