Show simple item record

dc.contributor.advisorDalkıran, Esra
dc.contributor.authorAşik, Asli
dc.date.accessioned2021-05-08T09:48:05Z
dc.date.available2021-05-08T09:48:05Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666273
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, keman eğitiminde dizi çalışmalarının öğrencilerin ton içinde kalma(intonasyon) ve pozisyon değiştirme becerilerine etkisini belirlemektir. Araştırma, nitel bir araştırma olup, modeli deney kontrol gruplu (öntest-sontest gruplu seçkisiz desen) modeldir. Çalışmayı 2012-2013 eğitim öğretim yılı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalında 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören, keman dersi alan ve tonda kalarak çalma problemi yaşayan 6 öğrenci oluşturmuştur.Deney öncesi seçkisiz (random) belirleme ile 3'er kişilik deney-kontrol grupları oluşturulmuştur. Veri toplama araçlarından teorik bilgiyi ölçmek için `teori testi`, keman çalma becerisini ölçmek için `gözlem formu` alan uzmanlarının görüşleri alınarak oluşturulmuştur. Öğrencilerin tonda kalarak çalma becerilerini belirlemek için `melodyn studio 3.2.1.0 paket program` kullanılmıştır. Başlangıçta her iki gruba da araştırma için keman eğitimi uzmanlarının görüşleri alınarak belirlenen etüt çaldırılmış ve aynı anda etütte yer alan yay tekniklerini uygulayabilme becerilerini ölçmek için uzmanlar tarafından gözlem formu doldurulmuştur. Deney sürecinde kontrol grubu bireysel çalgı derslerine devam etmiş, ek bir çalışma almamıştır. Deney grubuna ise haftada bir saat olmak üzere 16 saat gam ve teorik çalışmalar uygulanmıştır.Deney süreci sona erdiğinde elde edilen gözlem formu ve teori testi verileri üç uzman tarafından değerlendirilmiş, Melodyn Studio programındaki tonda kalarak çalma verileri analiz edilmiş ve elde edilen veriler SPSS paket programı ile Mann VVhitney U testi kullanılarak analiz edilmiştir.Çalışmanın sonucunda, deney grubuna uygulanan dizi çalışmalarının intonasyon ve pozisyon değiştirme becerileri üzerinde etkisi olduğu sonucuna ulaşılmış fakat iki grup arasında anlamlı bir fark tespit edilememiştir.Anahtar SözcüklerDizi Çalışmaları, intonasyon Becerileri, Keman Eğitimi
dc.description.abstractThe purpose of thesis is to designate that students continue with the same intonation and the impact of position alteration skills in violin education. The thesis, which is qualitative is model, whose specimen is the groups of test control, (test on site in terms of group random pattern) In 2012-2013 academic year, this thesis was constituted by 6 college men, who educated in 3rd and 4th grade in violin education and had problems with playing violin by remaining intonation in The Department of Music Education at Mehmet Akif Ersoy University.Before the thesis, the college men had constituted the control test's groups with 3 students in each group in a random way `the theory test `to assess theoretical knowedge, `the form of observation` to evalutate the skills of playing violin `melodyn studio` to determine the difference of intonation was used with accompanied by the specialists of violin education. Firstly, the preliminary study, which was identified by the specialists of violin education, was played in each two groups and at the same time, the form of observation was filled up by the specialists to evaluate implementation skills of arch style, which occured of the preliminary study. Melodyn studio 3.1.2.0 Package Program was used to identify the difference of skills of intonation and position alteration. Secondly, the test of theory was conducted to determine the differences of between students' intonation knowledge under the supervision of the specialists of violin education.When the processing of the test gave out, form of observation and the dopeofthe theory test have been considered by 3 specialists. The datum of rendition has been analysized by remaining in tone, which isin the program of Melodyn Studio and the dope, which was acquired, has been reviewed by using Statistical Package for the Social Sciencies with U Test of Mann Whitney.in resolution of the dissertation, the solution that cluster's work has worked through students intonation and the ability of pasition replacement, has been raised, but a significant differentiation has not been established between two groups.Key WordsSeries Of Studies, Intonation Skills, Violin Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleKeman eğitiminde dizi çalışmalarının öğrencilerin intonasyon ve pozisyon değiştirme becerileri üzerine etkisi
dc.title.alternativeEducation of students violin intonation of that series and skills effect of position change
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmViolin
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmIntonation
dc.subject.ytmPositioning
dc.subject.ytmMusic series
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid10084951
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395337
dc.description.pages195
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess