dc.contributor.advisor | Tomul, Ekber | |
dc.contributor.author | Kahyaoğullari Aksoy, Sultan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:48:04Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:48:04Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666268 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin sınıfta kullandıkları beden dilleri ve beden dillerini kullanış amaçları ile öğrencilerin algılayışları arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlamaktadır.Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Konya ili Kulu ilçesinde çalışan 48 sınıf öğretmeni ile bu öğretmenlerin 2. Ve 3. sınıflarında okuyan 462 öğrencisi oluşturmaktadır.Çalışma karma araştırma yöntemlerinden keşfedici sıralı desene göre oluşturulmuştur. Sınıfta öğretmenlerin kullandıkları beden dilleri ve kullanış amaçlarını belirlemek için yarı yapılandırılmış görüşme formuyla veriler elde edilmiştir. Öğretmenlerin sınıfta kullandıkları belirlenen beden dilleriyle kullanış amaçları ankete dönüştürülmüştür. Bu anketle öğrencilere göre öğretmenler beden dillerini hangi düzeyde ve ne amaçla kullandıkları belirlenmiştir. Nitel veriler içerik analiz tekniğiyle nicel veriler ise aritmetik ortalama, standart sapma ve Pearson korelasyon tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara gore, sınıf öğretmenleri sınıflarında sırasıyla en çok baş hareketlerini, yüz göz ifadelerini, el kol ifadelerini, ayak hareketlerini kullanmaktadırlar. Öğretmenler sınıflarında davranışın gerçekleşmesini beklemek, dinlenmek/odaklanmak, sessizliği sağlamak, öğrencisini takdir etmek, derse dikkati çekmek, kızgınlığını belirtmek, sevgisini göstermek amaçlarıyla beden dillerini kullanmaktadırlar. Öğrenciler ise öğretmenlerinin sınıfta en çok mesafe kullanımı amacı ve yüz göz ifadeleri amacıyla beden dilini kullandıklarını, en az ise baş hareketlerini ve el kol ifadelerini algıladıklarını ve kullandıklarını ifade etmektedirler. Öğrencilere göre öğretmenlerin sınıfta yaptıkları baş hareketleriyle kullanış amaçları arasında, yüz göz ifadeleriyle kullanış amaçları arasında, oturulan yerle oturulan yerin kullanış amaçları arasında, el ve kol ifadeleriyle kullanış amaçları arasında, ayak hareketleriyle kullanış amaçları arasında ,mesafe kullanımıyla mesafe kullanım amaçları arasında orta düzeyde pozitif yönde ilişki bulunmaktadır. Anahtar sözcükler: beden dili, sözsüz iletişim, sınıf öğretmeni, algı, | |
dc.description.abstract | In this research, the relation between the body language form teachers use in the classroom and the purpose of form teachers when using this body language, and the perception state of students is aimed to be determined.The research group consists of 48 form teachers working in the Kulu county of Konya province in the school year of 2013-2014 and their 462 students from 2. and 3. grades.The research is formed according to the sequential exploratory design from the mixed research methods. Data is acquired through the semi-structured interview form to determine the body language form teachers use in the classroom and their purpose. The determinated body language form teachers use in the classroom and their purpose, is converted into a survey. With this survey, it is determined that at which level the teachers use their body language and why they use it according to the students. Qualitative data is analyzed with content analysis method and quantitative data is analyzed with standard deviation and Pearson correlation method.According to the findings, form teachers mostly use respectively head movements, facial and eye expressions, gesticulations, feet movements in their classroom. Teachers use their body language to wait for an act to occur, to rest/focus, to ensure silence, to appreciate the student, to draw attention to the lesson, to express his/her anger, to show compassion in the classroom. Students state that their teachers use the body language mostly with the aim of using distance, and facial - eye expressions. They also stated that teachers perceive and use gesticulations the least. According to the students, there is moderate positive relationship between the head gestures and their aim, face-eye expressions and their aim, the place to be sit and its aim, gesticulations and their aim, feet movements and their aim, using distance and its aim.Keywords: Body language, nonverbal communication, school teachers, perception | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin beden dilini kullanış amaçları ile öğrencilerin algılayışları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between the body language used by classroom teachers and the perceptions of students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Body language | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | School teachers | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.identifier.yokid | 10116203 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 436789 | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |