Ortaokul 8. sınıf vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersinin demokrasi kültürüne katkısının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi: Burdur İli örneği
dc.contributor.advisor | Şeker, Kadir | |
dc.contributor.author | Akdu, Özcan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:48:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:48:00Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666248 | |
dc.description.abstract | ÖZETOrtaokul 8. Sınıf Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersinin Demokrasi Kültürüne Katkısının Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi:Burdur İli Örneği Bu araştırmada, Ortaokullarda okutulan vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersinin demokrasi kültürüne katkısının öğrenci görüşlerine göre belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Öncelikle ayrıntılı bir literatür taraması yapılmış ve Ortaokullarda (8. sınıf) okutulan vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersi öğretim programı incelenmiştir. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak Mehmet N. Gömleksiz ve Hasan H. KILINÇ 'ın (2013) `Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması` adlı çalışmasında geliştirilen ölçek kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini, Burdur İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Ortaokullarda 2014-2015 eğitim - öğretim yılında vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersini alan bütün ortaokul 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, araştırmamıza katılan 425 ortaokul 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma sonunda elde edilen bulgularda, `Toplumsal sorunların çözümünde konumuma uygun çözüm önerileri geliştirmem gerektiğinin farkına varmamı sağladı` sorusu öğrencilerin % 81,6 'sı tarafından en fazla olumlu görüş bildirilen soru olmuştur. `İnsan hakları ile ilgili gelişmeleri takip etme konusunda istek duymamı sağladı` sorusu öğrencilerin % 71,8 'i tarafından en az olumlu görüş bildirilen soru olmuştur. Bu sonuca göre, vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersi öğrencilerde toplumsal sorunlara çözüm bulma konusunda farkındalık oluştururken, insan haklarını takip etme konusunda yeterli istek uyandıramadığı söylenebilir. Başka bir ifade ile bu sonuç ders konularının teorik olarak öğretildiği ama öğrenilen bilgilerin pratik yaşamda uygulamaya geçirilemediği anlamında değerlendirilebilir. Anahtar Sözcükler: Demokrasi, Vatandaşlık, Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi | |
dc.description.abstract | ABSTRACTMiddle School Grade 8 Assessment by Citizenship and Democracy Education, Democracy, Culture Students' Perceptions of the Contribution to the Course:Burdur Province SampleIn this study, taught in Secondary Education of Citizenship and Democracy is intended to contribute to the democratic culture of the course is determined by the views.Screening model used in this study. First it conducted a detailed review of the literature and secondary schools (8th grade) taught Citizenship and Democracy Education curriculum was studied. to collect data in this study shirtless and Mehmet N. Gömleksiz and Hasan H. Kılınç 's (2013) `Citizenship and Democracy Education Attitude Scale, Reliability and Validity` is used from the scale developed in this study.The population of the study, 2014-2015 Secondary education at the Burdur Provincial National Education Directorate connected - Citizenship and Democracy Education in the academic year of the course all the areas constitute secondary 8th grade students. The sample of the study, 425 secondary schools participated in our research constitutes an 8th grade student. That the findings obtained at the end of the study, `my position in solving social problems made me realize that I need to develop appropriate solutions.` 81.6% of the questions of the student 's by the most positive views reported, while the question, `developments related to human rights made me not wish to pursue . `the question is 71.8% of students have been at least a favorable opinion reported by the question.In this case, Citizenship and Democracy us to find solutions to the social problems of the training course for creating awareness among students shows not arouse enough desire to pursue human rights. In this case, the subjects learned in theory but can not be assessed in terms of the information learned in the implementation of practical life.Keywords: Democracy, Citizenship, Citizenship and Democracy Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul 8. sınıf vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersinin demokrasi kültürüne katkısının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi: Burdur İli örneği | |
dc.title.alternative | Middle school grade 8 assessment by citizenship and democracy education, democracy, culture students' perceptions of the contribution to the course: Burdur Province sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Education of democracy | |
dc.subject.ytm | Democracy | |
dc.identifier.yokid | 10108522 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429330 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |