dc.contributor.advisor | Şahin, Ahmet | |
dc.contributor.author | Ünal, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:47:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:47:58Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666244 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmamızın amacı, Ortaokul 5. Sınıf öğrencilerinin belirlenen kazanımlara (öne takla, geriye takla ve elbaş dengesi) ulaşmada kullanılan farklı öğretim yöntemlerinin öğrencilerin bilişsel, ve psikomotor erişi düzeylerine etkileri ile beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 22.0 programı kullanılmıştır. Tutum Ölçeği, Bilişsel Alan Testi, Öne Takla Testi, Geriye Takla Testi, El-Baş Dengesi ve Toplam Psikomotor Beceri Puanlarının ön test ve son test ortalamalarının karşılaştırılmasında Paired Sample T test kullanılmıştır. Ön ve son test ortalamalarındaki değişimlerdeki grup etkisi, cinsiyet etkisi cinsiyet-grup etkisini incelemek için ise Repeated Measures Anova analizi kullanılmıştır. Paired Sample T test ve Repeated Measures Anova analizlerinde anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak belirlenmiştir. Katılımcıların Tutum Ölçeği, Bilişsel Alan Testi, Öne Takla Testi, Geriye Takla Testi, El-Baş Dengesi ve Toplam Psikomotor Beceri Puanlarına ilişkin ortalam ve standart sapmaların belirlenmesinde ise tanımlayıcı istatistiklerden faydalanılmıştır.Ön test ve son test skorlarına göre Bilişsel alan ve psikomotor alanlarda anlamlı bir farklılık gözlemleniştir. Çalışmalar bilişsel alan düzeyinde etki oranına göre sıralandığında; eşli çalışma stili, alıştırma, yönlendirilmiş buluş, kendini denetleme ve alıştırma stilleri olarak sıralanırken Psikomotor alanda başarı düzeyine göre sıralandığında ise eşli çalışma stili, katılım, alıştırma, kendini denetleme ve yönlendirilmiş buluş olarak sıralanmıştır. Çalışmalarda ön test ve son test tutum puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir değişim olmadığı fakat alıştırma yöntemi uygulanan grubun ise ön testten sonra tutum puanlarında anlamlı bir artış olduğu görülmüştür (p<0,05). | |
dc.description.abstract | The purpose of our study is to determine the effects of the different teaching methods used to enable the secondary school 5th grade students to achieve the determined gains (forward roll, backward roll and hand-head balance) on the cognitive and psychomotor access levels of the students and their attitudes to the physical education and sport class. SPSS 22.0 program has been used for the analysis of the acquired data. The Paired Sample T test has been used for the comparison of the pretest and posttest averages of the Attitude Scale, Cognitive Domain Test, Forward Roll Test, Backward Roll Test, Hand-Head Balance and Total Psychomotor Skill Points. And the Repeated Measures Anova analysis has been used to examine the group effect, gender effect and gender-group effect with respect to the changes in the pretest and posttest averages. The significance level of the Paired Sample T Test and Repeated Measures Anova analysis has been determined as p<0,05. And the descriptive statistics have been used for the determination of the average and standard deviations with respect to the Attitude Scale, Cognitive Domain Test, Forward Roll Test, Backward Roll Test, Hand-Head Balance and Total Psychomotor Skill Points of the participants.According to the pretest and posttest scores, a significant difference has been observed in the Cognitive Domain and Psychomotor Domain. When the studies are listed according to the effects on the cognitive domain, the list is cooperative teaching, practice, oriented invention, self-checking and practice styles and when the studies are listed according to the success level in the Psychomotor domain, the list is cooperative teaching, participation, practice, self-checking and oriented invention. It is determined that in the studies statistically there has been no significant change between the points of the pretest and posttest attitude points of the four groups; however, with respect to the group to which the practice method has been applied, there has been a significant increase in the attitude points after the pretest (p<0,05). | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi ve spor dersinde kullanılan farklı öğretim yöntemlerinin ortaokul öğrencilerinin bilişsel ve psikomotor erişileri üzerine etkisi ve beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Effects of the different teaching methods used in the physical education and sport class on the cognitive and psychomotor accesses of the secondary school students and determination of the attitudes to the physical education and sport class | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cognitive attainment | |
dc.subject.ytm | Psychomotor access | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 10119079 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 436794 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |