Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnüvar, Perihan
dc.contributor.authorKaroğlu, Hilal
dc.date.accessioned2021-05-08T09:47:58Z
dc.date.available2021-05-08T09:47:58Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666241
dc.description.abstractİnsan ilişkilerini düzenlemede sosyal etkileşimin önemli olduğu düşünüldüğünde, sosyal becerilerin kazanılmasının topluma uyum sağlanması açısından değer taşıdığı anlaşılmaktadır. Gelişimin temel ilkelerinden biri olarak, gelişim alanlarının birbirini etkilediği bilinmektedir. Çocukların genel gelişim özelliklerinin ve sosyal beceri düzeylerinin erken dönemde belirlenmesi, olası gerilik ve olumsuz durumlar için geç kalınmadan tedbir alınmasını sağlar. Bu araştırma, okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubu çocukların gelişim özelliklerine göre sosyal beceri ve davranışlarının nasıl olduğunu belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 yılında Bayburt il merkezindeki anaokullarında ve ilkokul bünyesindeki anasınıflarında öğrenim gören 151 çocuk oluşturmaktadır. Çocuklarla ilgili bilgiler anne, baba ya da diğer aile bireylerinden biri ile görüşülerek toplanmıştır. Araştırma verileri AGTE (Ankara Gelişim Tarama Envanteri), Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği ve Okul öncesi Sosyal Davranış Ölçeği- Öğretmen Formu ile toplanmıştır. Veriler SPSS programında, t-Testi, Kruskall Wallis H testi ve Tek Faktörlü ANOVA tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, okul öncesi dönem çocuklarının yaşa göre gelişim özelliklerinin anlamlı düzeyde farklılaştığı, cinsiyete göre ise anlamlı düzeyde farklılaşmadığı; okul öncesi dönem çocuklarının sosyal beceri düzeylerinin de yaş ve cinsiyete göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı, gelişim durumlarına göre ise anlamlı düzeyde farklılaştığı; okul öncesi dönem çocuklarının sosyal davranışlarının yaş ve gelişim durumlarına göre anlamlı düzeyde farklılaştığı cinsiyete göre ise anlamlı düzeyde farklılaşma göstermediği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractWhen we consider that social interaction is important in the arrangement of human relations, it is understood that the acquaintance of social skills are valuable in terms of complying with the society. As one of the basic principles of development, ıt is known that development fields interact with each other in preschool period. If the general development characteristics and social skill levels of children are determined in early period, necessary precautions can be taken against potential retardation and negative circumstances. This research has been carried out in order to determine how are the social skills and behaviors of children who are 3-6 years old studying in preschool institutions based on their development characteristics. Working group of the research is composed of 151 children studying in nursery schools and nursery classes within primary schools in the city center of Bayburt in 2015-2016 term. Information about the children has been collected from either of their mothers, fathers or other family members. Research data has been collected by using AGTE (Ankara Development Screening Inventory), Assessment Scale for Social Skills and Scale for Preschool Social Behavior – Teacher's Form. Data has been analyzed in SPSS program by using t-Test, Kruskall Wallis H test and One-Way Factoral ANOVA technique. As a result of the research, it has been concluded that the development characteristics of preschool children meaningfully differ based on their ages but do not meaningfully differ based on their genders; social skills of preschool children but do not meaningfully differ based on their ages and genders but meaningfully differ based on their development status; social behaviors of preschool children meaningfully differ based on their ages and development status but do not m6eaningfully differ based on their genders.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi dönem çocuklarının gelişim özellikleri ve sosyal beceri düzeyleri
dc.title.alternativeDevelopment properties of preschool children and their social skill levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmSocial skill
dc.subject.ytmChild development
dc.subject.ytmDevelopment properties
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmSocial skills training
dc.identifier.yokid10113058
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429331
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess