Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakelle, Sibel
dc.contributor.authorMutlu Yildiz, Yildiz
dc.date.accessioned2021-05-08T09:47:57Z
dc.date.available2021-05-08T09:47:57Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-02-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666239
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul 3. sınıf müzik dersi kazanımlarının gerçekleştirilmesinde kullanılan şarkı dağarcığına ilişkin mevcut durumu belirlemek, yeni bir şarkı dağarcığı oluşturarak bu şarkı dağarcığının öğrenme-öğretme sürecindeki etkililiğini anlamak ve öğretimin niteliğini geliştirmeye katkı sunmaktır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması şeklinde tasarlanmıştır. Araştırmanın uygulaması 2013-2014 öğretim yılı Bahar Döneminde Isparta İli Merkez İlçesinde bulunan Öğretmenler İlkokulu 3/C sınıfındaki 30 öğrenci ve sınıf öğretmeninin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Eylem planını; araştırmacının kazanımlara göre bestelediği şarkılar, ders planları ve şarkıların kayıtları oluşturmaktadır. Araştırma çerçevesinde eylem planı 27.03.2014 - 21.05.2014 tarihleri arasındaki toplam 8 haftada ve müzik derslerinde uygulanmıştır.Araştırma verileri doküman incelemesi, kişisel bilgi formları, yarı yapılandırılmış görüşmeler, öğrenci, öğretmen ve araştırmacı günlükleri, video ve ses kayıtları ve derecelenmiş puanlama anahtarından oluşan veri toplama araçları kullanılarak elde edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşmelerin ses kaydı ve uygulama derslerinin video kayıtlarının çözümlemesinde bilgisayar destekli nitel veri analiz programı olan `QSR-Nvivo 10` kullanılmıştır. Nitel verilerin analizi betimsel analiz ve içerik analizi ile gerçekleştirilmiş ve elde edilen bulgular araştırma soruları doğrultusunda yorumlanmıştır. Araştırmada sonuç olarak, İlkokul 3. Sınıf Müzik Dersi Öğretmen Kılavuz Kitabı'nın incelenmesi sonucunda Müzik Dersi Öğretim Programı'nda önerilen 5E Öğrenme Modeli'ne ilişkin örnek uygulamalar ile öğrenme-öğretme süreci içerisinde yer verilen etkinlik ve kavramlara ilişkin yeterince açıklama ve örnek uygulamaya yer verilmediği belirlenmiştir. Bununla birlikte, öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan şarkıların kazanımlarla örtüştüğü, kitabın değerlendirme alanının ise sınırlı olduğu tespit edilmiştir. Uygulamadan önceki müzik derslerinde sadece şarkı söyleme etkinliklerine yer verildiği, uygulamalarda ders kazanımlarına odaklanılmadığı, öğrencilerin şarkıları hatırladıkları ancak müzik dersi kazanımlarına ulaşamadıkları belirlenmiştir. Uygulama süreci ve sonrasında, derslerin eylem planları doğrultusunda yürütüldüğü, öğretmenin ders kazanımı farkındalığının arttığı, öğrencilerin bu süreçte kazanımlara göre hazırlanan şarkı dağarcığı ile müzik derslerinde verilmek istenen ders kazanımlarına ulaşabildiği görülmüştür. Ayrıca, uygulama sürecinde öğrencilerin şarkı kayıtları ile söyleme, dinleme, çalma ve birliktelik becerilerinin geliştiği, besteleme ve seslendirme alanlarına karşı farkındalık kazandığı tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Eylem araştırması, sınıf öğretmeni, 5E modeli, ilkokulda müzik eğitimi, kazanımlar, şarkılar.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the current situation regarding the song repertoire used in the realizationed of the achievements of the primary school 3rd grade music lessons. It is designed to understand the effectiveness of this repertoire in the learning-teaching process by creating a new song repertoire, and to contribute to improving the quality of teaching. As the study entailed the solution of the problem, it was designed as qualitative action research. The research was carried out with the participation of 30 students and the classroom teacher of 3/C class in Teachers Primary School in the central district of Isparta Province in the spring term of the 2013-2014 academic year. The action plan contained the songs that the researcher composed according to the achievements, the lesson plans and the records of the songs. The action plan was practised in music lessons for a total of 8 weeks between March 27, 2014 and May 21, 2014.Research data were obtained by using data collection tools including document review, personal information forms, semi-structured interviews, the diaries of student, teacher and researcher, video and audio recordings, and graded scoring key. `QSR-Nvivo 10`, a computer-aided qualitative data analysis program, was used to analyze of the audio recording of semi-structured interviews and the video recordings of application lessons. The analysis of qualitative data was actualisationed by descriptive analysis and content analysis, and the findings were interpreted hrough research questions. As a result of examining the Primary School 3rd Grade Music Lesson Teacher's Guide Book, it has been determined that sample exercises related to 5E learning model recommended in Music Lesson Curriculum and sufficient explanation and sample exercises about activities and concepts included in learning-teaching process are not included. It was also determined that the songs used in the learning-teaching process overlap with the outcomes and that the evaluation area of the book is limited. It was determined that music lessons before the practice included only singing activities in the lessons and that students did not focus on lesson acquisition at the implementation, and that the students remembered the songs but did not reach the goals of the music lesson. During the implementation process and afterwards, it is seen that the lessons are carried out in accordance with the action plans and that the teacher has increased awareness of course acquisition and that the students can reach the desired goals to be given in music lessons with song repertoire prepared according to their achievements. At the same time, during the implementation process, it was determined that the students' skills of singing with recordings of songs, listening, playing and collaborating with their peers were developed and that students gained awareness of composition and performing fields. Key words: Action research, classroom teachers, 5E model, music education in primary school, outcomes, songs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBir eylem araştırması: ilkokul 3.sınıf müzik dersi kazanımlarına yönelik şarkı dağarcığı oluşturma
dc.title.alternativeAn action research: Creating a song repertoire towards primary school third grade music lesson outcomes
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-02-08
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMusic lesson
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmSongs
dc.subject.ytm5E Model
dc.subject.ytmChild songs
dc.subject.ytmPrimary schools classes
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid10138033
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454432
dc.description.pages343
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess