Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnüvar, Perihan
dc.contributor.authorEfe Kendüzer, Serap
dc.date.accessioned2021-05-08T09:47:56Z
dc.date.available2021-05-08T09:47:56Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666235
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenleri ve öğretmen adaylarının bilimsel tutumları ve yansıtıcı düşünme düzeylerini farklı değişkenlere göre incelemektir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 öğretim yılında Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ) Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi programında öğrenim gören 144 öğretmen adayı ve Burdur il ve ilçelerinde görev yapmakta olan 97 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, `Yansıtıcı Düşünme Eğilimi Ölçeği (YANDE)` ve ` Bilimsel Tutum Ölçeği` ile toplanmıştır. Ayrıca araştırmaya katılanların demografik özelliklerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu` da araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizi, SPSS programı ile yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde; parametrik testlerden bağımsız t Testi, Pearson Corralation ve Varyans Analizi, non-parametrik testlerden Kruskal Wallis H Testi,ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; öğretmen adaylarının toplam bilimsel tutumları öğrenim gördükleri sınıf düzeyine ve cinsiyetlerine göre anlamlı şekilde farklılaşmamaktadır. Bilimsel tutum alt boyutlarında ise öğrenim görülen sınıfa ve cinsiyete göre farklılaşmalar olduğu bulgusu elde edilmiştir. Öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimlerinin ise öğrenim görülen sınıfa ve cinsiyete göre anlamlı şekilde farklılaştığı bulgusu elde edilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin bilimsel tutumları ve yansıtıcı düşünmeleri yaşlarına göre farklılaşmamaktadır. Okul öncesi öğretmenleri ve öğretmen adayları arasında yapılan karşılaştırmada ise; bilimsel tutum ve yansıtıcı düşünme puanlarının öğretmenler lehine anlamlı şekilde farklılaştığı görülmüştür. Okul öncesi öğretmenlerinin bilimsel tutumları ile yansıtıcı düşünmeleri arasında bir ilişki bulunurken öğretmen adaylarının bilimsel tutumları ve yansıtıcı düşünmeleri arasında ilişki bulunmamaktadır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the scientific attitudes and reflective thinking levels of preschool teachers and prospective teachers according to different variables. Descriptive scanning model was used in this study. The working group of the research consists of 144 prospective teachers educated in Mehmet Akif Ersoy University (MAKÜ) Education Faculty Preschool Education Program in the 2016-2017 academic year and 97 preschool teachers working in Burdur provinces and districts. The data of the research were collected by `Reflective Thinking Tendency Scale (YANDE)` and `Scientific Attitude Scale`. In addition, the `Personal Information Form` developed by the researcher to determine the demographic characteristics of those who participants were used as a data collection in the research. Analysis of the data was done by SPSS program. In the analysis of the data; t test and variance analysis were used for parametric tests, Kruskal Wallis H test and Mann Whitney U test were used for non-parametric tests. According to the findings obtained from the research; the total scientific attitudes of the prospective teachers do not differ significantly according to the grade level and the genders. The scientific attitude sub dimensions were found to be different according to class and genders. The scientific attitudes of preschool teachers and their reflective thinking do not differ according to their age. In comparison between pre-school teachers and prospective teachers; Scientific attitudes and reflective thinking scores differed significantly in favour of teachers. While there is a relation between the scientific attitudes of preschool teachers and their reflective thinking, there is no relation between the scientific attitudes of teacher candidates and their reflective thinking.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin ve öğretmen adaylarının bilimsel tutum ve yansıtıcı düşünme becerilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of scientific attitude and reflective thinking skills of teachers and prospective teacher according to various variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmCognitive abilities
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmScientific process skill
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmScientific behaviour
dc.subject.ytmScientific thought
dc.subject.ytmReflective thinking
dc.identifier.yokid10161028
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470972
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess