Show simple item record

dc.contributor.advisorTomul, Ekber
dc.contributor.authorErgün, Özge Ruken
dc.date.accessioned2021-05-08T09:47:56Z
dc.date.available2021-05-08T09:47:56Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666234
dc.description.abstractBu araştırma anadili Türkçe'den farklı öğrencilerin bulundukları sınıf ortamında sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları sorunları belirlenmeyi amaçlamaktadır. Araştırma Antalya ili Alanya ilçesinde görev yapan 13 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Veriler araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Yapılan görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile değerlendirilmiştir. Analizler sonucunda çokkültürlü sınıf ortamında görev yapan sınıf öğretmenlerinin sürece dair sınıf içi kaynaşma ve farklı kültürlerin tanınması gibi olumlu görüşlerinin olduğu, ancak dil kaynaklı iletişim eksikliklerinin yaşanması gibi olumsuz görüşlerinin olduğu bulguları da elde edilmiştir. Araştırma kapsamında ulaşılan en temel sonuç anadili farklı öğrenciler ile sınıf öğretmenleri arasındaki iletişim eksikliği problemi olduğu söylenebilir. Araştırma bulgularına dayalı olarak varılan sonuçlara göre: öğrencilerin anadilinden kaynaklı yaşanılan öğrenme güçlükleri, öğrencilerin öğretmen ve arkadaşları ile olan iletişim problemleri, anadili farklı öğrencilerin Türkçe eğitimine dair sorunları ortadan kaldırmayı hedefleyen öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the problems of classroom teachers in the classroom environment where different students are different from native Turkish. The research was carried out with 13 class teachers working in Alanya province of Alanya. The data were collected through a semi-structured interview form created by the researcher. The data obtained from the interviews were evaluated by content analysis technique. As a result of the analyzes, it was also found that the class teachers working in the multicultural class environment had positive opinions such as class cohesion and recognition of different cultures, but negative opinions such as language deficiencies. The main result of the research can be said that there is a lack of communication between the mother tongue and different teachers.Based on the research findings, it is suggested that: students' learning difficulties due to their mother tongue, communication problems of their students with their teachers and friends, and suggestions to remove the problems related to Turkish education of different mother tongue students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin anadili farklı öğrenciler ile yaşadıkları sorunlar
dc.title.alternativeNative classroom teachers problems experienced with different students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBilungualism
dc.subject.ytmMother tonque
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMother tonque
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmTeaching problems
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTurkish education
dc.identifier.yokid10154223
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470969
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess