Sınıf öğretmenlerinin anadili farklı öğrenciler ile yaşadıkları sorunlar
dc.contributor.advisor | Tomul, Ekber | |
dc.contributor.author | Ergün, Özge Ruken | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:47:56Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:47:56Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666234 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma anadili Türkçe'den farklı öğrencilerin bulundukları sınıf ortamında sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları sorunları belirlenmeyi amaçlamaktadır. Araştırma Antalya ili Alanya ilçesinde görev yapan 13 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Veriler araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Yapılan görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile değerlendirilmiştir. Analizler sonucunda çokkültürlü sınıf ortamında görev yapan sınıf öğretmenlerinin sürece dair sınıf içi kaynaşma ve farklı kültürlerin tanınması gibi olumlu görüşlerinin olduğu, ancak dil kaynaklı iletişim eksikliklerinin yaşanması gibi olumsuz görüşlerinin olduğu bulguları da elde edilmiştir. Araştırma kapsamında ulaşılan en temel sonuç anadili farklı öğrenciler ile sınıf öğretmenleri arasındaki iletişim eksikliği problemi olduğu söylenebilir. Araştırma bulgularına dayalı olarak varılan sonuçlara göre: öğrencilerin anadilinden kaynaklı yaşanılan öğrenme güçlükleri, öğrencilerin öğretmen ve arkadaşları ile olan iletişim problemleri, anadili farklı öğrencilerin Türkçe eğitimine dair sorunları ortadan kaldırmayı hedefleyen öneriler sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to determine the problems of classroom teachers in the classroom environment where different students are different from native Turkish. The research was carried out with 13 class teachers working in Alanya province of Alanya. The data were collected through a semi-structured interview form created by the researcher. The data obtained from the interviews were evaluated by content analysis technique. As a result of the analyzes, it was also found that the class teachers working in the multicultural class environment had positive opinions such as class cohesion and recognition of different cultures, but negative opinions such as language deficiencies. The main result of the research can be said that there is a lack of communication between the mother tongue and different teachers.Based on the research findings, it is suggested that: students' learning difficulties due to their mother tongue, communication problems of their students with their teachers and friends, and suggestions to remove the problems related to Turkish education of different mother tongue students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin anadili farklı öğrenciler ile yaşadıkları sorunlar | |
dc.title.alternative | Native classroom teachers problems experienced with different students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Bilungualism | |
dc.subject.ytm | Mother tonque | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Mother tonque | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching problems | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.identifier.yokid | 10154223 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 470969 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |