Ortaokul 6.sınıf sosyal bilgiler programı ülkemiz ve dünya ünitesinin bilgisayar destekli materyallerle öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
dc.contributor.advisor | Atayeter, Yıldırım | |
dc.contributor.author | Alkar, Elif | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:47:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:47:55Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666230 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Ortaokul 6. sınıf Sosyal Bilgiler programında yer alan Ülkemiz ve Dünya ünitesinin bilgisayar destekli materyallerle öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini ortaya koymayı amaçlayan bir çalışmadır. Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim bahar yarıyılında Burdur merkez ilçesine ait bir ortaokulda bulunan iki farklı 6. sınıf öğrencileri üzerinden yürütülmüştür. Araştırmada, ön-test-son-test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Çalışmada yansız bir şekilde bir sınıf deney bir sınıfta kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Kontrol grubundaki öğrencilere `Ülkemiz ve Dünya` ünitesi geleneksel öğretim yöntemi(düz anlatım) ile uygulanmıştır. Deney grubundaki öğrencilere de bilgisayar destekli materyaller ile öğretim verilmiştir. Her iki sınıf için toplamda 4 ders saati ayrılmıştır. Araştırmada deney ve kontrol grubundaki uygulamalar araştırmacı tarafından yapılmıştır.Uygulamaların sonunda ön-test olarak sunulan başarı testleri, gruplar arasında farklılıkları saptamak amacıyla son-test olarak da kullanılmıştır.Araştırmada, Sosyal Bilgiler 6. sınıf Ülkemiz ve Dünya ünitesi konularının bilgisayar destekli materyaller ile öğretim etkinliklerinin düzenlemesi öğrencilerin akademik başarılarını arttırdığı görülmektedir.Anahtar sözcükler: Bilgisayar Destekli Öğretim, , Jeopolitik, Başarı Testi, | |
dc.description.abstract | This research is a study aimed to reveal the effects of teaching our country and world unit topics with computer-aided materials on the academic achievement of students at Secondary School 6th grade social studies program.'' The research was carried out on two different 6th grade students in a secondary school in Burdur central district in 2015-2016 school year spring semester.In the research, a semi-experimental model with pre-test-post-test control group was used. In the study, neutrally a class was designated as experimental class and another class was set as a control group. The `Our Country and World` unit was applied to the students in the control group with the traditional teaching method (straight expression).The students in the experimental group were also taught with computer aided materials. A total of 4 class hours are allocated for both classes. Applications in the experimental and control group were carried out by the researcher. Achievement tests that were presented as pre-tests at the end of the applications were also used as post-tests to identify differences between groups.In the research it is observed that arrangement of teaching activities Our Country and World unit topics with computer-aided materials to Secondary School 6th grade social studies program students increase the academic achievement.Key words: Computer Aided Education, Geopolitics, Achievement Test | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul 6.sınıf sosyal bilgiler programı ülkemiz ve dünya ünitesinin bilgisayar destekli materyallerle öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of teaching our country and world unit topics with computer aided materials on the academic achievement of students at secondary school 6th grade social studies program | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Educational tools | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 10147254 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 460768 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |