Show simple item record

dc.contributor.advisorGölen, Zafer
dc.contributor.authorAydilek, Merve
dc.date.accessioned2021-05-08T09:47:54Z
dc.date.available2021-05-08T09:47:54Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666227
dc.description.abstractKitaplar çocuğun ruhsal ve kişisel yeterliliklerinin geliştirilmesinde ve kişiliğinin biçimlendirilmesinde etkili bir rol oynamaktadır. Bir ülkede bireylere ulaşılmak için kullanılan yollardan birisi de ders kitaplarıdır. Ders kitapları eğitim sisteminin içerisinde, eğitim sistemi de mevcut devlet sistemi bütünlüğü içinde ele alınmalıdır. Bu yüzden kitaplar örtük olarak bireyin kişiliğinin hangi yönde şekillenmesi gerektiğine dair bir yol haritası vermektedir. Ders kitapları bu yol haritasını belirlerken bazı düşünürlerden yardım almaktadır. Akif buhran ve kargaşa ortamında Türk toplumuna fikirleriyle yön vermeye çalışmış, halkı sevmenin onunla bütünleşmenin örneğini göstermiş, milletin dert ve ıstırabına çare aramış, büyük düşünürlerimizden birisidir. Günümüzde toplum Mehmet Akif'i sadece edebiyat yönüyle tanımaktadır. Ancak Mehmet Akif edebiyat yönünün olduğu kadar topluma dair görüşleri de bulunmaktaydı. Toplumda aksaklıklar objektif bir biçimde değerlendirilmiş, saptanmış ve bunlara çözüm yolları önerilmiştir. Ders kitaplarında doğrudan belirtilen bir yaklaşım çizgisi görünmese de Mehmet Akif'in düşüncelerini çizgilerine rastlanmaktadır. İdeal insana dair saptadığı özellikler sosyal bilgiler kitaplarında bireyin şekillendirilmesi için belirtilen genel ve özel amaçlarla örtüşmektedir. Bu yüzden sosyal bilgiler ders kitapları incelenmiş ve Mehmet Akif Ersoy'un ideal insana dair saptadığı özellikler ile paralel yerler bulunmuştur. İzmir ili Torbalı ilçesinde toplam 7 okul incelemeye tabi tutulmuştur. Mehmet Akif Ersoy'u tanıma durumlarını dikkate alan bir ölçek oluşturulmuştur. Akif'in şahsiyeti, düşünceleri, ideal insana dair saptadığı özellikler, Akif'in düşüncelerinin ders kitaplarına yansımaları dikkate alınmıştır. 20 adet öğretmen ve 100 öğrenci üzerinde görüş anketi kullanılmıştır. Ayrıca yapılan ankette öğrenciler ve öğretmenlerin Mehmet Akif'in fikirleri ve yaklaşımları hakkında bilgi sahibi oldukları görülmektedir.
dc.description.abstractBooks play an effective role in the development of the talents and in the formation of the personality in the spiritual direction of the child. Within the textbooks education system, the education system should also be considered within the existing state system integrity. While textbooks determine this roadmap, some thinkers get help. Akif is one of our great thinkers who tried to give direction to the Turkish society in the environment of turbulence and turmoil and showed the example of the integration of the people with the love of the people and tried to solve the trouble and suffering of the nation. Although we cannot see a line of approach directly indicated in the textbooks, we find Mehmet Akif's thoughts on the lines. The characteristics of the ideal person overlap with the general and specific purposes indicated for shaping the individual in social studies books. So social studies textbooks were examined and places parallel to the characteristics that Mehmet Akif Ersoy determined for the ideal person were found. A total of 7 schools were examined in the province of Izmir, Torbalı. Mehmet Akif Ersoy was given a scale that takes into account recognition situations. The characteristics of Akif's personality, thoughts, characteristics of the ideal person, the reflection of Akif's thoughts on the textbooks are taken into consideration. survey scaling was used on 20 teachers and 100 students. Moreover, it is observed that students and teachers have knowledge about Mehmet Akif's ideas and approaches in the perception scale questionnaire.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleMehmet Akif Ersoy`un düşüncelerinin sosyal bilgiler ders kitaplarına yansıması
dc.title.alternativeReflections of Mehmet Akif Ersoy's thoughts on social studies textbooks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIslamism
dc.subject.ytmErsoy, Mehmet Akif
dc.subject.ytmNationalism
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmTextbooks
dc.identifier.yokid10140510
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454429
dc.description.pages222
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess