dc.contributor.advisor | Dalkıran, Oğuzhan | |
dc.contributor.author | Çakir, Ferhat | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:47:52Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:47:52Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666214 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, spor lisesi öğrencilerinin öğrenim süreci ve akademik başarı ilişkilerinin ve başarı düzey göre farklılıkların tespit edilerek öneriler getirilmesidir. Araştırmaya toplam 184 spor lisesi öğrencisinin yetenek sınavı giriş puanı, TEOG puanı, alan ders ortalaması, alan dışı ders ortalamaları, YGS puanları ve diploma puanları dahil edilmiştir. Araştırmaya sadece 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında mezun olan Antalya, Aydın, Burdur, Denizli ve Isparta spor lisesi öğrencilerinin verileri dahil edilmiştir Araştırmaya katılan öğrencilerin yetenek sınavı giriş puanı, TEOG puanı, alan dersleri ortalaması, alan dışı ders ortalamaları, YGS puanları ve diploma puanları, Milli Eğitim Bakanlığı'nın e-okul sistemi ve ÖSYM kamu kurum işlemleri üzerinden toplanmıştır.Verilerin toplanmasında belgesel tarama yöntemi tekniklerinden `Genel Tarama` ile `İçerik Çözümlemesi` kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tanımlayıcı istatistiksel analizler, grupların ortalamalarının arasındaki farkın anlamlılığı için `independent sample t test`, puan ortalama ilişkilerinin anlamlılığı için ise korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma grubunun puan ortalamaları ve medyan değerleri hesaplanarak yüksek ve düşük olmak üzere iki grup oluşturulmuş, karşılaştırmalar belirlenen bu gruplara göre yapılmış ve yorumlanmıştır. Verilerin normal dağılıma sahip olmasından dolayı parametrik testler uygulanmıştır. Yapılan analizler de SPSS (22.00) paket programı kullanılmış, anlamlılık düzeyi olarak 0.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen veriler sonucunda, araştırma grubunu oluşturan spor lisesi öğrencilerinin TEOG başarı düzeylerine göre diploma not ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır (t182=3,58; p<0,05). TEOG puanları ile diploma puanları arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır (r=0,337; p<0,05). TEOG başarı düzey değişkenine göre YGS puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır (t182=5,58; p<0,05). TEOG puanları ile YGS puanları arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır (r=0,526; p<0,05). TEOG başarı düzey değişkenine göre alan dersleri not ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık saptanmamıştır (t182=0,75; p>0,05). TEOG puanları ile alan dersleri not ortalamaları arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır (r=0,098; p>0,05). TEOG başarı düzey değişkenine göre alan dışı ders not ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır (t182=4,99; p<0,05). TEOG puanları ile alan dışı dersleri not ortalamaları arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır (r=0,440; p<0,05). Yetenek sınavı başarı düzey değişkenine göre diploma not ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır (t182=-2,59; p<0,05). Yetenek sınav puanları ile diploma puanları arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır (r=-0,137; p>0,05). Yetenek sınavı başarı düzey değişkenine göre YGS puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı saptanmıştır (t182=0,75; p>0,05). Yetenek sınav puanları ile YGS puanları arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır (r=0,050; p>0,05). Yetenek sınavı başarı düzey değişkenine göre alan dersleri not ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır (t182=-2,84; p<0,05). Sınav puanları ile alan dersleri not ortalamaları arasında negatif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır (r=-0,246; p<0,05). Yetenek sınavı başarı düzey değişkenine göre alan dışı dersleri not ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır (t182=-2,84; p<0,05). Yetenek sınav puanları ile alan dışı dersleri not ortalamaları arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır (r=0,671; p>0,05). Yetenek sınav puanları ile TEOG puanları arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır (r=0,609; p>0,05).Sonuç olarak; spor lisesi öğrencilerinin TEOG sınavından ve yetenek sınavından almış oldukları puanlarla diploma notları, alan ve alan dışı dersler, YGS puanları karşılaştırılmış ve ilişkilendirilmiştir. Elde edilen verilere göre; spor lisesi öğrencilerinin öğrenim sürecini ve sonrasını akademik başarı anlamında TEOG sınavı etkilerken, yetenek sınavı etkilememektedir. Buradan hareketle; sportif yeteneğin gerekliliğinin yanında gerek okulda ki başarının gerekse de okul sonrası bir üst öğrenime devam etmedeki başarının sağlanabilmesi için spor liselerine giriş sınavlarında akademik başarı kriter etkisinin arttırılma gerçeğinin büyük önem taşıdığı sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of the research is to determine the differences of the learning process and the sport high school students according to the academic achievement relations and the success variable.Totally 184 students' of sports high school entry points for talent examination, TEOG score, field lesson average, non-field lesson average, YGS and graduation scores were included in the study. Only the data of students from Antalya, Aydin, Burdur, Denizli and Isparta sports high schools graduated in 2015-2016 education year were included in the research. The students who participated in the research were collected through talent examination entrance score, TEOG score, field lesson average, non-field lesson average, YGS and graduation scores, e-school system of Ministry of National Education and ÖSYM public institution processes.In the gathering of the data, `General Screening` and `Content Analysis` were used in documentary screening techniques. Descriptive statistics were used in the analysis of the data, `Independent sample t test` was used for the significance of the difference between the groups' averages, and correlation analysis was used for the meaning of the point mean relations. The average score and median values of the study group were calculated and evaluated according to these groups, which were compared by creating two groups to be successful and unsuccessful. Since the data have normal distribution, parametric tests have been applied. Analyzes were taken using SPSS (22.00) package program and the significance level was accepted as 0.05.As a result of the data obtained within the scope of the study, it was determined that there was a significant difference between the graduation averages according to the TEOG achievement status of the students of the sports group constituting the study group (t182 = 3,58; p <0,05). A significant positive correlation was found between the TEOG scores and the graduation scores (r = 0,337; p <0,05). It was found that there was a significant difference between YGS scores averages according to TEOG achievement variable (t182 = 5,58, p <0,05). A significant positive correlation was found between TEOG scores and YGS scores (r = 0,526; p <0,05). According to TEOG achievement variable, no significant difference was found between grade point average scores (t182 = 0,75; p> 0,05). TEOG scores were not significantly related to grade point average scores (r = 0,098; p> 0,05). It was found that there was a significant difference between the TE grading achievement variable and the out of grade grade point average (t182 = 4,99; p <0,05). TEOG scores and out-of-class grade points average were found to be moderately significant in the positive direction (r = 0.404, p <0.05).It was determined that there is a significant difference between graduation averages according to the skill test (t182 = -2.59, p <0,05). There was no significant relationship between the ability test scores and graduation scores (r = -0,137; p> 0,05). It was found that there was no significant difference between YGS averages according to achievement test results (t182 = 0,75; p> 0,05). The result was that there was no meaningful relation between the ability test scores and YGS scores (r = 0,050, p> 0,05). It was determined that there is a significant difference between the average scores of the field courses according to skill test success variable (t182 = -2.84, p <0,05). It was concluded that there was a significant low correlation between the test scores and the grade point average of the field courses (r = -0,246; p <0,05). It was determined that there is a significant difference between the average scores of out-of-school courses according to the skill test success rate (t182 = -2.84, p <0,05). The results were obtained that there was no meaningful relationship between the ability test scores and the grade average of out-of-school courses (r = 0,671; p> 0,05). The difference between the ability test scores and TEOG scores was not significant (r = 0,609; p> 0,05).İn conclusion, TEOG and aptitude test results of sports high school students have been compared and correlated with their diploma grades, area and non-area lessons and YGS points. According to the results obtained, while TEOG exam has a effect on the learning process and their academic success of sports high school students, aptitude test does not. in this regard, it has been concluded that academic success criteria effect should be raised in order to ensure success both in school and in going to school of higher level. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Spor lisesi öğrencilerinin öğrenim süreci ve akademik başarı ilişkilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of learning period and academic success relationships of sport high school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Sports schools | |
dc.subject.ytm | Learning process | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Educational status | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 10140511 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 454431 | |
dc.description.pages | 61 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |