dc.contributor.advisor | Savaş, Behsat | |
dc.contributor.author | Karadaş, Recep | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:47:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:47:51Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666213 | |
dc.description.abstract | Çalışmada, ilkokullarda anadili Türkçe olmayan öğrencilerin bulunduğu sınıflarda öğretmenlerin okuma yazma öğretiminde yaşadığı problemleri belirlemek ve bu problemlerin çözümü ile ilgili görüşleri belirlemek amaçlanmaktadır. Araştırma, Patnos ilçesinde bulunan 181 ilkokulda 2013-2014 öğretim yılında görev yapan 470 sınıf öğretmenini kapsamaktadır. Uygulama 253 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma yapılan öğretmenlerin sayısı, evrenin %54'ünü oluşturmaktadır. Bulgular araştırmacı tarafından geliştirilen anket yoluyla elde edilmiştir. Anket 25 kapalı, 5 açık uçlu olmak üzere 30 maddeden oluşmuştur. Nicel verilere yönelik yüzde, frekans ve ki-kare (chi-square) istatistikleri uygulanmıştır. Açık uçlu maddelere ise içerik analizi yöntemi uygulanmıştır.Araştırmanın sonucunda; anadili Türkçe olmayan öğrencilere yönelik oryantasyon çalışmalarının yapılmadığı, ders içerik ve kazanımlarının bu öğrencilere uygun olmadığı belirlenmiştir. Türkçeyi yeterli düzeyde öğrenemeyen öğrencilerin diğer öğrencilerle eşit kabul edilmesi nedeniyle bireysel farklılıkları ve hazır bulunuşlukları göz ardı edilerek, tek dilli öğrencilerle aynı akademik başarının beklendiği görülmüştür. Öğrencilerin okuma yazma öğreniminde `ö,ü,ğ,o,u` harflerinde zorlandığı fark edilmiştir. Çalışma sonucuna bağlı olarak; öğrencilerin zorlandığı harflere ve derslere yönelik derslerin, uygun program güncellemesi ile verilebileceği, üniversitelerde iki dillilik problemi yaşayan öğrencilere yönelik okuma-yazma öğretimi dersi verilebileceği, okul başlamadan önce öğrencilerin yeterlilik ve hazır bulunuşlukları ölçülerek özel sınıf ve program oluşturulabileceği gibi önerilerde bulunulmuştur.Bu çalışmanın; araştırmacılara yapacakları çalışmalarda yardımcı olması, karar alıcılara ışık tutması, mesleklerine yeni başlayacak öğretmenlere karşılaşacakları problemleri önceden bildirmesi, görevdeki öğretmenlerin olası sorunlara önlem almaları ve çözüm bulmalarında, yardımcı olması beklenmektedir.Anahtar Kelimeler: Anadil, çok dillilik, çok kültürlü eğitim, iki dillilik, ilk okuma yazma öğretimi, öğretmen sorunları | |
dc.description.abstract | In the study, it is aimed to determine the problems that teachers have in reading-writing teaching and determine their opinions about the solutions of these problems in the classes of primary schools where there are students whose mother tongue are not Turkish. The study includes 470 classroom teachers working in primary schools in Patnos in 2013-2014 academic year. The study was conducted with 253 teachers. The number of teachers with whom the research was done compose %54 of the universe. Findings were obtained through a questionnaire developed by the researcher. The questionnaire consists of 30 items, 25 of which are closed and 5 are open-ended. Percentage, frequency, and chi-square statistics for quantitative data were applied. And content analysis method was applied to open-ended items.At the result of the research; it was determined that the oriental studies were not carried out for the students who were not native speakers of Turkish, then the course content and achievements were not suitable for these students. It was observed that individual differences and readiness are ignored, the same academic achievement are expected because of the acceptance of the students who are not educated enough in Turkish are equal with other students. It was noticed the students have difficulty `ö,ü,ğ,o,u` in literacy learning. Depending on the result of the study; suggestions have been made as a special class and program can be created by the measuring the sufficiency and readiness of the students before the beginning of the school, giving courses about the letters and the lectures which are difficult for the students with appropriate program update.It is expected that; this study will help researchers in their work, provide guidance to decision-makers, inform new teachers about the problems they may encounter, inform teachers about possible problems and help them find solutions.Key Words: Bilingualism, multilingualism, multicultural education, mother tongue, lecturing problems, teaching elementary literacy | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Anadili Türkçe olmayan öğrencilerin bulunduğu sınıflarda okuma yazma öğretirken öğretmenlerin yaşadığı sorunlar ve bu sorunların giderilmesine yönelik çalışma önerileri(Ağrı ili Patnos ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | The problem teachers face while teaching reading-writing in classes where there are students whose mother tongue is not Turkish and proposed solutions to eliminate these problems | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign domestic students | |
dc.subject.ytm | Reading difficulty | |
dc.subject.ytm | Reading-writing difficulty | |
dc.subject.ytm | Writing training | |
dc.subject.ytm | Teaching problems | |
dc.subject.ytm | Problems of teachers | |
dc.identifier.yokid | 10141685 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 454430 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |