Show simple item record

dc.contributor.advisorBaydur, Mithat
dc.contributor.authorAkyildiz, Serhan Akif
dc.date.accessioned2021-05-08T09:42:26Z
dc.date.available2021-05-08T09:42:26Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666052
dc.description.abstractÖZET Türkiye'nin AB macerası yıllar öncesine dayanıyor. Türkiye'nin aralıklarla gündemine aldığı bu önemli oluşum 1999 Aralık ayından beri Türkiye'nin hepden gündemine girdi. 1999'un Aralık ayında Helsinki Zirvesiyle birlikte Türkiye AB kapısında bekleme salonuna alındı. AB artık Türkiye'nin gündemindeydi. Medya bu konuya eskiye oranla daha geniş yer vermeye başladı. AB yavaş yavaş Türk insanına anlatılmaya başlandı. AB kelimesi medyada hiç olmadığı kadar yer almay başladı. Helsinki zirvesiyle gelen adaylık Türkiye için olduğu kadar Avrupa için de önemli bir gelişmeydi. Türkiye artık Avrupa ailesinin aday üyesiydi. Yıllardır süren mücadele de zaman zaman ipler kopma noktasına gelmiş, zaman zaman tartışmalar yaşanmış ama sonuçta Türkiye aday olmuştu. Türkiye'nin aday oluş şekli de diğer aday ülkelerinkine kıyasla biraz daha değişik oldu denilebilir. AB'nin adaylık için öne sürdüğü koşullar Türkiye tarafından mesafeli yaklaşılmış bunun üzerine yoğun bir diplomasi trafiğinin ardından adaylık statüsü kabul edilmiştir. Helsinki zirvesinin Türkiye için adaylık statüsüyle sona ermesi hemde yoğun diplomasi trafiğinin ardından bu sonuca ulaşılması hem Türk medyasında hemde Avrupa medyasında yer bulmuştur. Avrupa medyasının konuya bakış açısı Türkiye'yle ilgili düşünceleri yansıtması açısından önemlidir. Türkiye'nin enerji bölgesinin kesiştiği alanda yer alması, jeopolitik önemi, ordusunun durumu, Türk- Yunan ilişkileri Avrupa medyasının ağırlıkla üzerinde durduğu konular olmuş bu da Türkiye'ye karşı Avrupa bakış açısını bir ölçüde yansıtabilmiştir. Bu çalışmanın temel amacı Türkiye'nin AB'ne üye olmasıyla Avrupa basınında yer almasını yansıtmak, dolayısıyla Türiye'ye karşı Avrupanın bakış açısını bir nebze olsun yansıtabilmektir. vıı
dc.description.abstracten_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUluslararası İlişkilertr_TR
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleThe Approach of media in the EU countries towads Turkey`s candidacy after the Helsinki Summit
dc.title.alternativeThe
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmMembership
dc.subject.ytmHelsinki Agreement
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmPress
dc.identifier.yokid115451
dc.publisher.instituteAvrupa Birliği Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid110931
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess