Show simple item record

dc.contributor.advisorAkman, Mehmet Sait
dc.contributor.authorÖzkan, Işil
dc.date.accessioned2021-05-08T09:42:25Z
dc.date.available2021-05-08T09:42:25Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666044
dc.description.abstractÖZET Enformasyon teknolojileri ve Internet üzerinde yaşanan gelişmelerle birlikte dünya çağ açıcı bir değişim yaşamaktadır, bu değişimin adı ise elektronik ticaret. Elektronik ticaret ile birlikte ekonomi her yönden değişmeye başladı. Tüm iş süreçleri, eğitim ve devlet yönetimi dahil hayatı her yönüyle etkileyen bir değişim bu. Elektronik ticaretin yarattığı bu yadsınamaz etki dünyanın en gelişmiş ülkelerini, toplulukları, organizasyonlarım harekete teşvik etti. Bir diğer deyişle elektronik ticaretin anlamını, kapsamını, etki alanlarını, yarattığı muhtemel sorunları ve bu sorunların çözümlerini saptamak üzere ve ortak bir anlayış inşa etmek üzere dünya otoriteleri bir araya geldi ve hala da gelmektedirler. Avrupa Birliği, Amerika Birleşik Devletleri, Ekonomik Gelişme ve İşbirliği Örgütü, Dünya Ticaret Örgütü, Birleşmiş Milletler yaptıkları eylemler ile elektronik ticarete olan yaklaşımlarını sergilerken, öte yandan belli aralıklarla bir araya gelerekten elektronik ticaret üzerindeki ortak hareket planlarını oluşturuyorlar. Bu bağlamda, bu araştırma Avrupa Birliği'nin elektronik ticarete olan yaklaşımını yansıtmaktadır. Bu yaklaşımı irdelemek için, Avrupa Birliği'nin 1997'den bu yana elektronik ticaret alanında aldığı kararlar her yönüyle incelenmiştir. Elektronik ticaret için önem taşıyan bilgi gizliliği, tüketicinin korunması, elektronik imza, elektronik ödeme sistemleri, kopya hakları, içerik ve güvenlik gibi konulardaki yasal düzenlemeler araştırılmıştır. Avrupa Birliği'nin elektronik ticarete yaklaşımındaki eğilimi daha iyi vurgulamak amacıyla Amerika Birleşik Devletleri'nde hakim olan bakış açısı, ve bazı AB üye devletlerindeki durumlar da incelenmiştir. Türkiye'de elektronik ticaret de bu tez çerçevesinde incelenerek AB aday ülkesi olarak Türkiye'deki durum ortaya konmuştur. iv
dc.description.abstractABSTRACT The world is experiencing the enthusiasm of a revolutionary change with the developments in information technologies and Internet, which is called electronic commerce. Electronic commerce has begun to change the economy in every way from production to trade, from distribution to service; all the stages of education; politics and public management; in short this development has begun to change every dimension of life. The undeniable impact of electronic commerce has emerged in most developed countries, communities and biggest organisations to take action, in other words to have a common consensus in the meaning, in the concept, in activity area of electronic commerce, in understanding the problems and in their resolutions related to it. The European Union, the United States, the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD), the World Trade Organisation (WTO), the United Nations (UN) have exposed their approaches to electronic commerce by the actions they have taken while these organizations and formations have gathered together to have a consensus in electronic commerce. In this sense, this research reflects the European Union approach to electronic commerce. In revealing this approach, the EU initiative on electronic commerce has been examined from 1 997 to 2002 from every dimension. The legislation processes in important issues of electronic commerce have been investigated including data privacy, consumer protection, electronic signatures, electronic payment systems, copyrights, content on Internet, security and domain names. In order to emphasize the tendency in the EU approach to electronic commerce, the US approach has been investigated while the situation in the EU Member States has been examined too. Electronic commerce in Turkey has been analysed in order to put forward the situation of Turkey, as a candidate state of the European Union. men_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUluslararası İlişkilertr_TR
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe Approach of the European Union to electronic commerce: With reference to the US and Turkey
dc.title.alternativeAvrupa Birliği`nin elektronik ticarete yaklaşımı: ABD ve Türkiye`ye atıfla bir analiz
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmElectronic signature
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmTrade
dc.subject.ytmUnited States of America
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.identifier.yokid123152
dc.publisher.instituteAvrupa Birliği Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid117449
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess