The role of education in the construction of European identity
dc.contributor.advisor | Nas, Çiğdem | |
dc.contributor.author | Koca, Özün | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:42:07Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:42:07Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665971 | |
dc.description.abstract | ÖZETAvrupa bütünleşme projesi, Avrupa'nın sosyal ve ekonomik yıkımına ve milyonlarca insanınyaşamına mal olan II. Dünya Savaşı'nın ardından, kıtada bir başka topyekün savaşınçıkmasının önlenmesi ve Avrupa ülkelerinin ortak hedef ve çıkarlar doğrultusunda bir arayagetirilmesi amacıyla ortaya konulmuştur. Bu süreçte, Avrupa bütünleşmesi önemli başarılarkaydetti. Gerçekten de, Tek Pazar'ın ve Ekonomik ve Parasal Birlik'in tamamlanmasıyla,1990'lardan itibaren Avrupa'nın siyasi geleceği daha yoğun tartışılmaya başlanmıştır. Öteyandan, Merkez ve Doğu Avrupa ülkelerini içine alan son genişleme dalgasıyla AB'nin 25üyeli bir birlik haline gelmesi kurumsal yapıyı ve karar alma sürecini son derecekarmaşıklaştırmıştır. Hem bu soruna bir çözüm bulmak hem de ulusal düzeyden AB düzeyinegiderek artan yetki transferi ve ciddi şekilde eleştirilen demokratik eksiklikten kaynaklananmeşruiyet meselesine bir yanıt bulmak amacıyla ilgili tarafların büyük gayretleri sonucuAvrupa Anayasası hazırlanmıştır. Ancak Anayasa'nın Fransa ve Hollanda'da düzenlenenreferandumlarda reddedilmesi AB'nin siyasi geleceği ile ilgili ciddi şüphe ve endişelere yolaçmıştır. Bu noktada Anayasa'nın Fransa ve Hollanda halkı tarafından reddedilmesininardında yatan nedenler iyi incelenmelidir. Şöyle ki, bu sonucu işsizlik ve kontrolsüz göçeduyulan korku gibi ekonomik ve sosyal sorunlar bağlamında açıklamak AB'nin kendinibütünleşmiş bir Avrupa hedefi ile özdeşleştiren gerçek bir Avrupa halkına sahip olmadığınadair asıl sorunu gizleyerek meseleyi basite indirgeyecektir. Sonuçta, ekonomik hedeflerebütünleşme sürecinin en başından beri öncelik verilmesi neticesinde kültür politikası vekimlik meselesi ulusal devletlerin bir önceliği olarak kalmış, bu da kaçınılmaz olarak Avrupabütünleşmesine halk desteğinin eksik kalmasına yol açmıştır.Bu çerçevede Avrupa kimliğinin tartışılması ve bir Avrupalılık hissinin uyandırılması sonderece önemlidir. Ancak AB'nin henüz gelişmekte olan benzeri görülmemiş bir siyasi birlikmodeli olduğu unutulmamalıdır. Bu nedenle, AB projesi onun benzersiz yapısınıazımsamayacak yeni bir anlayış yaratmak üzere yeni terimler ve farklı bakış açıları iletartışılmalıdır. AB, bütünleşme süreci ile ilgili tartışma ve söylemler bir AB-ulus devletikilemine indirilmediği taktirde eğitim ve kültür politikaları gibi geleneksel olarak ulusaldevletlerin kontolünde olan alanlarda yaratıcı ve cesur girişimlerde bulunabilecektir .Bu bağlamda, `Eğitim Politikasının Avrupa Kimliğinin İnşasındaki Rolü' başlıklı yükseklisans tezi, AB'nin ortak bir eğitim politikası oluşturmadaki rolü ve etkinliğini, işsizlikisorunu ve gittikçe artan küreselleşmeden kaynaklanan teknolojik ve ekonomik rekabet gibi içve dış etkenleri göz önünde bulundurarak açıklamayı amaçlamıştır. Kapsamlı birdeğerlendirmeye ulaşabilmek için Avrupa eğitim politikasının oluşumu ve başlıca araçları,hem tarihsel arka plan hem de üye ülkelerin ilk ve orta öğrenim yerine mesleki eğitim veyüksek öğrenim alanlarında işbirliği yapmadaki istekliliklerinin ardındaki nedenler verilerekincelenmiştir. Sonuç olarak, bu çalışma üye ülkelerin ortak bir Avrupa eğitim politikasınınoluşturulması söz konusu olduğunda bir Avrupa üst-kimliğinin yaratılmasına yönelik gerçekbir isteklilikten çok ekonomik hedef ve öncelikler doğrultusunda harekete geçtiklerini ortayakoymaya çalışmıştır.ii | |
dc.description.abstract | ABSTRACTEuropean integration project was put forward following the WWII, which caused social andeconomic destruction of Europe and claimed of millions of peoples lives, with the aim ofpreventing outburst of any total war in the Continent and also bringing European countriestogether in pursuance of common interests and objectives. The European integration hasmade great strides in this process. With the accomplishment of the Single Market and theEconomic and Monetary Union, the political future of Europe has been widely discussedsince the `90s. On the other hand, as EU became a union of 25 member states with the lastenlargement covering the Central and Eastern European countries, the institutionalmanagement and decision-making process became extremely complicated. In order to find asolution to this problem, as well as to meet the issue of legitimacy caused by the increasingsovereignty transfer from national to EU level and the growing problem of democratic deficit,the European Constitution was prepared thanks to the great efforts of the concerned sides.However, the fact that the Constitution was rejected in referendums held in France and theNetherlands give rise to the serious doubts and considerations regarding the future of Europe.At this point, the reasons behind the rejection of the Constitution by French and Dutch peopleshould be studied carefully. Explaining this result in terms of reaction against the integrationprocess due to economic and social problems such as unemployment and fear of uncontrolledimmigration will oversimplify the situation while veiling the basic point that EU does nothave a genuine European demos identifying with the aim of a united Europe. As a result,since the economic objectives have been given the priority from the very beginning of theintegration process, the cultural policy and the issue of identity have remained a priority ofnational states, which inevitably led to the lack of public support for European integration.In this context, discussing European identity and inspiring a sense of Europeanness are ofcritical importance. One should be reminded that EU is a unique political unity which isgradually evolving. For this reason, the EU project deserves to be discussed in new terms andfrom different perspectives so as to create a new understanding of Europe which does notunderestimate its unique character. EU will be able to take innovative and courageousinitiatives in the areas which are traditionally dominated by national states such as educationand cultural policies provided that discourses and discussions about European integrationprocess are not reduced to a nation-state-EU dilemma.iIn this regard, this MA thesis, titled as `The Role of Education in the Construction ofEuropean Identity?, aims to examine the role and influence of EU in shaping of a commoneducational policy by taking into account the external and internal incentives such as theunemployment problem and the technological and economic competition stemming fromincreasing globalization. In order to reach a comprehensive assessment, the evolution ofEuropean educational policy and its major instruments are examined by providing both thehistorical background and the main motives behind the willingness of member states tocooperate in vocational training and higher education areas instead of primary and secondaryeducation. As a conclusion, this study attempts to reveal that the member states have beendriven by economic aspirations and priorities rather than a genuine enthusiasm for thecreation of a supranational European identity considering the formation of Europeaneducational policies.ii | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.title | The role of education in the construction of European identity | |
dc.title.alternative | Avrupa kimliğnin inşasında eğitimin rolü | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Avrupa Birliği Siyaseti ve Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 150578 | |
dc.publisher.institute | Avrupa Birliği Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187546 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |