Maritime transportation in Turkey and European Union with special reference to privatization of ports
dc.contributor.advisor | Küçükahmetoğlu, Osman | |
dc.contributor.author | Ünalmiş, Merve | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:42:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:42:03Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2020-12-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665953 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında; kıtaları birbirine bağlayan coğrafi konumuyla, dünya taşımacılıkgüzergahının kilit noktasında bulunan Türkiye'nin, topraklarından geçen taşımacılıktrafiğine, deniz yollarını ve limanlarını daha etkin kullanarak dahil olması gereği ortayakonmuş ve bu konuda atılması gereken adımların altı çizilmiştir.Bu bağlamda, Türkiye'nin ve Avrupa Birliği'nin deniz taşımacılık politikaları incelenmişve bu politikaların uyumlaştırılması için önerilerde bulunulmuştur. Buna ek olarak, deniztaşımacılığının en önemli ayağı olan liman işletmeciliği konusu seçilerek ayrıntılı birşekilde ele alınmıştır. Dünyadaki ve Avrupa Birliği'ndeki liman işletmeciliği, veözelleştirme modelleri incelenmiş, Türkiye'deki önemli liman işletmelerine, uygunmodeller seçilerek özel sektörün katılım yolları araştırılmıştır.Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'na ait limanların işletmelerine özel sektörünkatılımının önünün açıldığı ve bu konunun yoğun olarak gündeme geldiği ortamda,Türkiye'de daha önce yapılan liman özelleştirmeleri analiz edilerek, özelleştirilmeylebirlikte performanslarının arttığı tespit edilmiş, bundan sonra yapılması gereken limanözelleştirmelerine ve bunun ülke ekonomisine sağlayacağı faydalara ışık tutulmayaçalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, it is realised that, by the geographical location linking the continents andbeing the key point on the line of world?s land and sea transportation traffic, Turkey shouldbe a part of this logistic chain by using its ports and water sources more effectively.Therefore, the steps that should be taken on this way are underlined.In this context, Turkey?s and European Union?s maritime transportation policies areexamined and suggestions are made for the integration of these policies. In addition to this,port management matter, which, is the main subject of maritime transportation has beenchosen and examined in detail. The port privatisation models of the EuropeanUnion, hasbeen examined, the suitable models for Turkey, has taken into consideration for researchmade for private sector?s participation to the Turkish state ports.Nowadays, the privatisation of ports in Turkey has been on the agenda, the impediments arebeing eliminated so the models of privatisation of ports in Turkey is analysed and inconsequence, the increasing performance of privatised ports has been proved. It ishighlighted that, further port privatisations will be beneficial for Turkey from the economicaspect. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Denizcilik | tr_TR |
dc.subject | Marine | en_US |
dc.subject | Ekonomi | tr_TR |
dc.subject | Economics | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Maritime transportation in Turkey and European Union with special reference to privatization of ports | |
dc.title.alternative | Türkiyte ve Avrupa Birliği`nde deniz taşımacılığı ve liman özelleştirmeleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-03 | |
dc.contributor.department | Avrupa Birliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 155862 | |
dc.publisher.institute | Avrupa Birliği Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 190567 | |
dc.description.pages | 200 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |